1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 325  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307272004  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۳:۲۴
    ۱۳۸۳/۰۷/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

در حاشيه برگزاري نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم «ديدار» تاجيكستان سينماگران خارجى:

سينماى ايران نظر جهان را به خود جلب كرده است

جمعى از سينما گران و هنرمندان شركت كننده در جشنواره بين المللى فيلم تاجيكستان مىگويند كه سينماى ايران با درخشش كم نظير خود در جشنواره هاى فيلم ، دنياى هنر را متوجه خود كرده است .

    مدير موسسه «افغان فيلم» که براى شرکت در جشنواره فيلم تاجيكستان به «دوشنبه» پايتخت تاجيکستان آمده است در گفتگو با خبرگزاري ايرنا گفت : سينماى ايران بويژه دردهه اخير به دليل برخوردارى از محتواى خوب، طرفداران زيادى پيدا کرده است.
    سينماگران ايران بعد از انقلاب، با بکارگيرى دقت زياد در انتخاب موضوع در جهان خوش درخشيده و اعتبار زيادى در مجامع هنرى کسب کرده اند.
    «محمد لطيف» افزود: امروز سينماگران موفق ايرانى با بهره گيرى از فرصت مناسب و استفاده از کمک هاى دولتى و نيز درک واقعيات جامعه با سينماگران حرفه اي جهان به رقابت پرداخته و گاهى هم از آنان پيشى گرفته اند.
    يک عضو هيات داوران جشنواره فيلم «ديدار» در دوشنبه نيز گفت: بررسى ها اوليه نشان مىدهد که فيلم هاى ايرانى شرکت کننده در اين جشنواره نسبت به آثار شرکت کننده از کشورهاى آسياى مرکزى از محتوا و کيفيت بالايى برخوردار است.
    «سعدالله رحيم اف» افزود: سينماگران ايرانى هم به لحاظ تکنيکى، فنى و هم از نظر سوژه پردازى سرآمد سينماگران کشورهاى آسيايى هستند.
    وى گفت: برگزارى جشنواره هاى منطقه اى و بين المللى در واقع فرصت بسيار خوبى براى شناسايى و کشف نقاط ضعف و قوت هنر سينما است و در بالابردن سطح اين هنر نقش بسزايى دارد.
    وى تصريح کرد: حضور موفق سينماگران ايرانى در جشنواره فيلم دوشنبه، براى هنرمندان تاجيک فرصت مغتنمى است تا بتوانند از تجارب آنان براى رشد هنر فيلم سازى بهره بگيرند.
    «اکتم عبدالخالق اف» کارگردان سرشناس سينماى قرقيزستان هم گفت: سينماى ايران در دو دهه اخير همپاى سينماى کشورهاى موفق از جمله روسيه، از رشد چشمگيرى برخوردار بوده است.
    وى افزود: به طور مثال فيلم ايرانى «زندان زنان» ساخته «منيژه حکمت» به لحاظ سوژه پردازى و توجه خاص به مسايل و معضلات اجتماعى، به حدى گيرا است که بيننده را در جاى خود ميخکوب مىکند.
    وى گفت: کمتر فيلم شرکت کننده در اين جشنواره داراى چنين ويژگي‌هايى است و چنين کارهايى مىتواند الگوى مناسبى براى سينماگران منطقه آسياى مرکزى باشد.
    نخستين جشنواره بين المللى فيلم تاجيکستان با عنوان ديدار، با شرکت ۲۶ فيلم در بخش مسابقه و جنبى از کشورهاى آسياى مرکزى، ايران، افغانستان، فرانسه، سوئيس و روسيه از روز سه شنبه 21 مهرماه در پايتخت تاجيکستان گشايش يافته است.
    در بخش مسابقه اين جشنواره تاكنون فيلمهاى ايرانى « من ترانه 15 سال دارم» ساخته رسول صدرعاملى و «فرش باد» اثر کمال تبريزى به نمايش در آمد.
    همچنين فيلمهاى «زير نور ماه» ساخته رضا ميرکريمى، «زندان زنان»  ساخته منيژه حکمت و «سکوت» اثر محسن مخملباف در بخش جنبى اين جشنواره به نمايش گذاشته شد.
    گفتني است، رياست هيات داوران اين جشنواره را محسن مخملباف کارگردان مشهور ايرانى به عهده دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com