1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 486  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307072007  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۷:۱۳
    ۱۳۸۳/۰۷/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

نشست خبري جشنواره پليس برگزار شد

نشست خبري نخستين جشنواره ي فيلم پليس برگزار شد.

    در اين جلسه كه صبح يكشنبه با حضور"حبيب الله كاسه ساز" دبير جشنواره، "سيدهادي منبتي" رييس مركز سينمايي ناجا و "محمد خزاعي" معاونت ارتباطات جشنواره برگزار گرديد سياست ها، اهداف و برنامه هاي جشنواره،‌تشريح شد.
    حبيب الله كاسه ساز، تأثيرگذاري بر مضامين و محتواي فيلم هاي پليسي با رويكرد اجتماعي، ايجاد رغبت سرمايه گذاري تهيه كنندگان و سازمانها براي توليد فيلم هاي پليسي، تقويت فيلم هاي پليسي و اجتماعي در جهت آگاهي مردم و ناجا و تعامل ثمربخش هنرمندان و ناجا را از اهداف برگزاري جشنواره خواند و اظهار داشت تمام برنامه ريزي ها روي همين اهداف مي چرخد كه مي خواهيم به ثمر برسد.
    وي زمان برگزاري جشنواره پليس را از 9 تا 13 آذرماه اعلام نمود و گفت: همزمان در تهران جشنواره در 5 استان خوزستان، خراسان، گيلان، آذربايجان شرقي و جزيره كيش برگزار مي شود و قرار است تعدادي از آثار به استانها منتقل شود و اعضاي هيأت داوري در شهرستان ها تشكيل شده و كارها را داوري كنند.
    وي با بر شمردن بخش هاي مختلف جشنواره اظهار داشت: فيلم هاي سينمايي، سريالهاي تلويزيوني، كارهاي ويديويي 90 دقيقه اي، نماهنگ پويانمايي، آثار كوتاه 30 تا 90 دقيقه، بخش مستند، فيلم هاي كوتاه زير 30 دقيقه، مواد و اقلام تبليغي و فيلم هاي 110 ثانيه اي با موضوع ترافيك از بخش هاي جشنواره فيلم پليس هستند. دبير جشنواره افزود: بخش فيلم هاي 110 ثانيه اي قرار است هر سال به صورت مداوم و با موضوعات مختلف برگزار شود كه امسال موضوع ارتقا فرهنگ ترافيك را كه براي مسئولان ناجا هم مسئله مهمي بود را در نظر گرفتيم و آثار برگزيده هم توسط مركز سينمايي ناجا براي پخش از شبكه هاي تلويزيون خريداري مي شود.
    كاسه ساز، با اشاره به آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره گفت: تا الان 350 طرح فيلمنامه در بخش 110 ثانيه اي به دست ما رسيده كه در اين بخش، كارگردانهاي مطرحي چون رسول ملاقلي پور، كمال تبريزي، پوران درخشنده، رهبر قنبري، انسيه شاه حسيني و عليرضا اميني اعلام آمادگي كرده اند همچنين 51 فيلم سينمايي، 24 سريال، 25 اثر سينماي ويديويي،‌17 اثر نيمه بلند 15 نماهنگ، 7 فيلم كوتاه، 18 آنونس، 12 سري عكس و 15 اثر پوستر به دفتر جشنواره ارسال شده كه در ميان آنها كارهاي افرادي چون پوراحمد،‌ ملاقلي پور، الوند، معصومي، آقامحمديان، فتحي و فخيم زاده به چشم مي خورد.
    وي با اعلام اين مطلب كه از دوره آينده جشنواره بين المللي خواهد شد توضيح داد: امسال با قراردادن يك بخش ويژه به نام چشم انداز سينماي پليسي فرانسه و حضور 18 اثر از اين كشور و مرور يك دهه سينماي فرانسه به عنوان يك چشم انداز قصد تجربه كردن براي بين المللي كردن جشنواره را داريم 10 فيلم كوتاه هم در بخش بين الملل ديده شده كه از آلمان و فرانسه، ژاپن، بلژيك و انگليس هستند.
    در ادامه جلسه، رييس مركز سينمايي ناجا ضمن معرفي مركز سينمايي (ناجي هنر) كه متولي برگزاري جشنواره پليس است اظهار داشت: مركز سينمايي ناجا از اواخر سال 79 با آمدن سردار قاليباف، سه هدف عمده صدور مجوز نظم و امنيت براي كليه گروه هاي فيلمبرداري،‌ارايه خدمات انتظامي و پشتيباني به گروه هاي فيلمبرداري و توليد فيلم و سريال در زمينه ژانر پليس تأسيس شد و برگزاري جشنواره فيلم پليس هم از همان ابتدا در دستور كار قرار گفت كه امسال مؤفق به راه اندازي آن شديم و قرار است به صورت دو سالانه و به صورت دائم برگزار كنيم.
    اين جلسه، با پرسش و پاسخ خبرنگاران و اعضا جشنواره پليس به پايان رسيد.
    گفتني است محمد خزاعي معاونت ارتباطات جشنواره همچنين اعلام كرد كه در مراسم اختتاميه از رسانه ها، مطبوعات و شبكه هاي برتر در انعكاس اخبار مربوط به "نخستين جشنواره فيلم پليس" تقدير خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com