1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 385  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۶/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138306292009  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۹:۵۷
    ۱۳۸۳/۰۶/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

بيانيه خانه سينما در خصوص رخدادهاي اخير

سينماي ايران نيازي به دلسوزي هاي خارجي ندارد

خانه سينما، درخصوص رخدادهاي اخير و پس از برگزاري جشن سينما، بيانيه اي را منتشر كرد.

    متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است: سينماي ايران دستاوردهاي گرانسنگ خود را مديون آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي مي داند. آرمان هايي همچون استقلال، آزادي، اسلام خواهي، ظلم ستيزي و حق طلبي اهليت و اصالتي به سينماي ايران اعطا كرد كه سبب گرديد در پرتو آن سينماگران و آثاري پديد آيند كه مايه فخر و مباهات ايران اسلامي گردند. آنچنان كه امروز سخن گفتن از پرچمداري سينما در عرصه هنر جمهوري اسلامي امري گزاف نمي باشد.
    سينماي ايران عليرغم همه كمبودها و كاستي ها امروز در خود عزت نفس و علو طبعي مي بيند كه بي هيچ هراسي قدم در ميدان رقابت با رقيبان نابرابر مي نهد تا از كيان فرهنگ و هنر اسلامي ـ ايراني خود دفاع نمايد.
    اين نهال جوان با اندك دقت، مراقبت و ملاطفتي مي تواند درخت برومند و تناوري گردد كه در سايه سار آن تشنگان و طالبان راه حقيقت و معرفت دمي بياسايند. پاسداري و حراست از اين نهال امروز وظيفه اي است بس سترگ و دشوار و طاقت سوز و لازمه آن درك، صبوري، تحمل، مدارا و تدبير است.
    جشن و روز سينما، مراسم ارج گذاري هر ساله براي برومندتر شدن اين نهال است. اين جشن كه به سنت هر ساله و به انگيزه زدودن خستگي و سختي يك سال زحمت و تلاش اهل سينما برگزار مي گردد تلاشي است در جهت تقدير و تشكر از هنرمنداني كه به رغم همه كمبودها و كاستي ها صبورانه در خدمت به ايران اسلامي و مردم نجيب و سرافراز از آن رنج بسيار بر خود هموار مي كنند.
    حوادثي كه در چند روز گذشته و پس از برگزاري جشن سينما پديد آمد سبب گرديد موجي از تأسف و نگراني سينماي ايران را در برگيرد. لذا خانه سينما بر خود لازم دانست كه نكاتي چند را جهت تنوير افكار عمومي و دلسوزان فرهنگ و هنر اعلام نمايد.
     1ـ برگزاري جشن و مراسم با ابعاد و گستردگي جشن سينما، بي شك هميشه مسائل و موضوعاتي در حاشيه خود دارد كه عليرغم تلاش و كوشش برگزاركنندگان با قصد و نيت آنان قرين نمي باشد.
     2ـ خانواده زحمتكش و صبور سينما براساس اعتقاد و باورهاي خويش از يكسو و شأنيت فرهنگي و هنري خود از ديگر سو، التزام و رعايت آداب و اخلاق اسلامي را نصب العين خود مي داند. اقداماتي عملي و تبيين آن بخش از مراسم كه تحت كنترل و مديريت خانه سينما بوده خود گواه اين امر است.
     3ـ حضور عده قليلي از افراد كه به مقتضاي يك جشن عمومي بدان راه مي يابند و عليرغم همه تذكرات و تأكيدات سعي در مخدوش نمودن چهره سينما و دست اندركاران آن دارند بطور كامل از سينماگران و هنرمندان سينماي ايران جداست.
     4ـ انگشت اتهام نشانه رفته به سمت سينماي ايران، گرچه در شأن سينماي ايران نمي باشد ولي خانه سينما به حكم قانونمداري بر خود لازم مي داند تا با بيان ادله و براهين خود در چارچوب قانون از كيان سينما و هنرمندان آن پاسداري نمايد.
     5ـ از مسئولين محترم كشور بالاخص رؤساي محترم سه قوه و همچنين مسئولين محترم قضايي مربوطه، بطور جد خواهانيم كه با توجه به ابعاد و تبعات، هر نوع تصميم كه پيامدهاي منفي آن مي تواند سبب ساز مسائل جديد و تازه اي گردد به نحو مطلوب و در چهارچوب قانون جلوگيري نمايند.
     6ـ بي شك دشمنان انقلاب و جرياناتي در خارج از كشور كه اميد بسته اند تا از هياهوي حاصله از اين موضوع بهره برداري تبليغاتي خود را نمايند اعلام مي كنيم، سينماي ايران را نيازي به دلسوزي هاي آنان نيست و خانه سينما با هر نوع سوء استفاده اي از اين مسأله و تبعات آن به شدت برخورد خواهد كرد.
     7ـ به كليه دست اندركاران و سينماگران و اصناف و آحاد عضو خانه سينما اعلام مي كنيم، گرچه حوادث رخ داده سبب تألمات روحي و آزردگي خاطر شما را پديد آورده اما روند حقوقي موضوع حكم مي كند از هر نوع اقدام ناهماهنگ جداً خودداري نمايند. بديهي است اطلاعات راجع به پرونده از طريق روابط عمومي به اطلاع دست اندركاران رسانده خواهد شد.
اعتقاد راسخ داريم كه عزم سينماگران در ادامه راه كسب جايگاه فرهنگي هنري در خور شأن جمهوري اسلامي در داخل و خارج كشور متزلزل از اين گونه حوادث ناخواسته نخواهد شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com