1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 568  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305112000  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۳:۲۳
    ۱۳۸۳/۰۵/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

ابوالفضل جليل و پوران درخشنده؛

در ميان هيئت داوران جشنواره فيلم‌آيينه

اسامي هيئت داوران نخستين جشنواره فيلم كوتاه آيينه كه با موضوع مواد مخدر و اعتياد از 24 تا 28 مرداد ماه در فرهنگسراي هنر(ارسباران) برگزار مي‌شود، مشخص شد.

    به گزارش ايسنا به نقل از دفتر ارتباطات رسانه اي جشنواره آيينه ابوالفضل جليلي، پوران درخشنده، محمدعلي زكريايي، مهرنوش خورسند و دكتر ميهن خواه بعنوان هيأت داوارن جشنواره كار داوري فيلم هاي جشنواره را در قالب مستند، تجربي و داستاني برعهده دارند.
    همچنين هيأت انتخاب جشنواره آينه انتخاب آثار رسيده به جشنواره را تا چند روز آينده به پايان مي برند.
    گفتني است، علاقمندان مي توانند براي استفاده از اخبار مربوط به جشنواره به سايت اينترنتي خانه سينماگران جوان به نشاني  www.khane.org مراجعه كنند.
- تمام فيلم‌هايي كه در رابطه با مبارزه با مصرف مواد مخدر ساخته مي‌شوند رنگ و بوي سفارشي داشته و بيشترين چيزي كه در اين فيلم‌ها ديده مي‌شود تبليغات است. متأسفانه تمام نگاه ها به مسئله اعتياد بخشنامه‌اي و سفارشي بوده و در مخاطب تأثيري ندارد.
    به گزارش ايسنا، محسن اميريوسفي كارگردان سينماي كشور در گفت‌وگويي با دفتر ارتباطات رسانه‌اي جشنواره فيلم‌آينه، درباره جايگاه هنر در حل مسايل و معضلات اجتماعي، گفت: وظيفه هنر اين است كه در اين حيطه آگاهي بدهد، اما نه به شيوه سنتي و كلاسيك، مثلاً پيام هايي مانند سيگار نكشيد، كاملاً سنتي است و كلاسيك كاملاُ بايد سنتي است كه اينها نمي تواند به مردم آگاهي لازم را بدهد، بلكه بايد مسأله موشكافانه بررسي شود.
    اميريوسفي، يكي از دلايل گرايش اعتياد را عدم آگاهي مردم نسبت به معضل اعتياد ذكر كرد و افزود: متأسفانه در كشور ما يك جمله هنوز جانيفتاده است وآن جمله اين است كه معتاد يك بيمار است، يك مجرم نيست، و متأسفانه هنوز نتوانسته‌اند اين جمله را درك كنند.
    كارگردان فيلم"دست‌هاي سنگي" در پاسخ به اين سوال كه چرا تا به حال سينماي تأثيرگذاري درباره حل معضل اعتياد نداشته‌ايم، اظهار داشت: تا به حال همه كارهها بخشنامه‌اي بوده و موفقيتي هم حاصل نشده است.
    به نظر من عملكرد ناموفق باعث شده تا هيچ اتفاقي صورت نگيرد، اگر عملكردها درست و پيام‌ها مشخص باشند، فكر مي‌كنم به جايگاه مورد نظر برسيم.
    وي ادامه داد: البته اين كوتاهي تقصير شخص خاصي نيست بلكه مقصر فرهنگ جامعه و نگاه جامعه نسبت به اين قضيه است.
    اميريوسفي دعوت از فيلمسازان و دادن سفارش‌هاي كاري هوشمندانه و دقيق تر، آشنايي با فيلم‌ها، به نمايش گذاشتن فيلم‌هاي ساخته شده در زمينه اعتياد را از جمله كارهاي كشورمان با اشاره به نقش تلويزيون بعنوان رسانه عمومي در حل معضلاتي همچون اعتياد خاطرنشان كرد: تلويزيون حلقه گمشده است كه بايد روي فيلم‌ها فوكوس كند تا سريال‌هاي خوبي در رابطه با موضوع مواد مخدر و اعتياد نمايش داده شود، فيلم‌ها و سريال‌هايي كه تأثيرگذار باشند.
    كارگردان" خواب تلخ" برگزاري جشنواره‌هايي ازاين قبيل را بسيار تأثيرگذار خواند و افزود: برگزاري جشنواره‌هايي از اين قبيل را بسيار تأثيرگذار خواند و افزود: فيلم‌هايي كه اينگونه جشنواره شركت مي‌كنند جداي از اينكه محك مي خورند از حالت سفارشي هم درمي‌آيند. اين جشنواره‌ها مي‌توانند به طور مستقيم و غيرمستقيم به سينماي ضداعتياد كمك كنندو اين كار ارزشمندي است و اميدواريم تأثرگذار باشد به شرط آنكه فارغ از سفارش باشد.
    همچنين محسن اميريوسفي از ساخت فيلم دود كه مرتبط با موضوع اعتياد است، خبرداد، اين فيلم در مرحله تدوين قرار دارد.
    گفتني است فيلم "خواب تلخ" اين كارگردان امسال در جشنواره كن، خوش درخشيد و جايزه گرفت
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com