1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 665  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۵/۱۳۸۳  نوع : گزارش
 کد خبر : 138305082003  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۴:۰۰
    ۱۳۸۳/۰۵/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

كيمياوي مراسم بزرگداشت خود را به هم زد

روز سه‌شنبه خانه هنرمندان ايران، برنامه بزرگداشت يكي ديگر از سينماگران مطرح و قديمي را برگزار كرد كه حضور نيافتن اين كارگردان، يعني پرويز كيمياوي در مراسم، باعث واكنش شديد برگزاركنندگان اين برنامه شد.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، بابايي از مسئولان برگزاري اين مراسم، اين حركت كيمياوي را بي احترامي به نسل نو سينماي ايران و حضار اين جلسه خواند و گفت: علي‌رغم آنكه ما بيش از دوماه با ايشان هماهنگ كرده بوديم ولي آقاي كيمياوي بدون هيچ دليل قانع كننده‌اي به اين مراسم نيامد.
در ادامه اين مراسم، اكبر عالمي استاد دانشگاه با اشاره به موضوع به نمايش درنيامدن فيلم مغولها و جايگزين شدن 4 فيلم كوتاه از كيمياوي گفت: من معتقدم آقاي صانعي مقدم اهل پليس بازي نيست و اينكه آدمي باشد كه بخواهد با حالتي معماگونه باعث جلوگيري از نمايش فيلمي شود.ما در قضاوت كردن نبايد خيلي عجله كنيم. مي‌توانيم به راحتي برويم در اتاق صانعي مقدم و موضوع را مطرح كنيم و بگوييم اين فيلم‌ ها يادگار ما هستند.
فهيمه راستكار نيز با اشاره به حضور نيافتن كيمياوي گفت: ما چند فيلم انساني از ايشان ديديم و معتقديم كه كسي كه حرف انساني مي‌زند بايد رفتاري انساني داشته باشد، ايشان مي‌توانستند يك دقيقه زنگ بزنند و عذرخواهي كنند.به گزارش ايسنا، راستكار با اشاره به مجوز ندادن براي نمايش برخي فيلم‌ها گفت: ما هميشه با بريدن و سانسور فيلم‌ها آشنا هستيم، اينجا كن نيست، اينجا ايران است و ما تا ياد داريم اين بساط بر سر سينما بوده است و بزرگان سينماي ما بايد اين موضوع را بشناسند.
راستكار با اشاره به بازي‌اش در فيلم مغولها گفت: آقاي كيمياوي در اين فيلم به من گفت هنرپيشه زن من نيامده و تو بيا بازي كنم و من گفتم هيچي از دوربين و سينم، سردرنمي‌آورم.
كيمياوي در آن زمان به من گفت: تو ثلث رخت خيلي خوبه و من هنوز نمي‌دونم ثلث ”رخ“ يعني چه؟ و هنوز در جلوي دوربين ناپخته هستم.
من از چيزهاي پيچيده و تكنولوژي خوشم نمي‌آيد من ضبط صوتي را دوست دارم كه دو دكمه داشته باشد يكي روشن كند و يكي خاموش كند. آشپزخانه من هيچي ندارد و ...
اكبر عالمي نيز در ادامه كلام خود گفت: آقاي كيمياوي اهل افاده نيست و ممكن است رنجوده باشد و اين درسي براي مديريت فرهنگي كشور است. او شايد مثل فردوسي شده باشد!
وي خطاب به مسئولان سينما گفت كه شرايط لازم را براي فيلمسازاني چون كيمياوي فراهم كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com