1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 667  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۴/۱۳۸۳  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138304200004  ساعت مخابره خبر: ۱۹:۰۷:۱۷
    ۱۳۸۳/۰۴/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

درآستانه‌ي انتخاب مديرعامل خانه سينما

ضياءالدين دري: خانه‌ سينما،اعانه وزارت ارشاد بود...مديريت‌ها از بيرون تحميل مي‌شود...لابي‌ پشت پرده را مي‌توان حس كرد...

مدت زيادي است كه با خانه‌ي سينما ارتباط ندارم، فقط مي‌دانم شرايط آنجا در مجموع رضايت بخش نيست و گام موثري در طول اين مدت برداشته نشده است.

ضياءالدين دري، كارگردان، در گفت‌وگو با خبرنگار هنري ايسنا در ارزيابي خود از عملكرد خانه‌ي سينما و ابوالحسن داوودي، رئيس هيات مديره‌ي آن، ضمن اعلام انتقاد خود از اين عملكرد اظهار داشت: سالهاي سال است كه در خانه سينما اختلاف هست و درست طرح نمي‌شود كه آدم بفهمد كي با كي اختلاف دارد. در واقع ريشه آن برمي‌گردد به اينكه اين يك نهاد برخاسته از داخل صنف نيست و كساني كه داخل سينماي اين مملكت فعاليت مي‌كردند و مي‌كنند هنوز به روح فعاليت صنفي نرسيده‌اند.
وي افزود: از سويي، چون خانه‌ي سينما از طريق وزارت ارشاد درست شد و در ابتدا، به صورت يك نوع اعانه بود، به نظر مي‌رسد آنقدر خود اعضاي صنف نسبت به فعاليت‌هاي صنفي بي‌تفاوت بوده اند كه ارشاد دلش سوخته و مي‌خواهد اين طيف فرهيخته‌ي هنرمند را يك جور داراي تشكل صنفي كند تا اينها ياد بگيرند چگونه خواسته‌هاي صنفي‌شان را مطالبه كنند!.
دري تصريح كرد: بنابراين چون اين موضوع از بالا به پايين بود هميشه منتي بر سر صنف بود و به عهده گرفتن مديريت‌هاي صنف هم از بيرون تحميل مي‌شود. تنها به كساني كه مسئوليت‌ها را بر عهده گرفتند نگاه كنيد. يك نوع لابي پشت پرده را مي‌شود حس كرد. آن كساني هم كه بايد راي دهند تا افراد به جايگاهشان برسند معمولا در مجمع عمومي‌ها نمي‌آيند و اين مجمع‌ها هميشه با كف اعضا تشكيل مي‌شود. آن كف هم دوستاني هستند كه در آن لابي‌ها قرار دارند و اينها را به طريقي مي‌كشانند تا در روز انتخابات همان افراد، دوباره انتخاب شوند!.
كارگردان فيلم “لژيون“ و “سينما سينماست” به ايسنا گفت: آدم‌هايي هم كه رهبري صنف را در خانه سينما بر عهده مي‌گيرند حرف‌هايي را به نيابت از سوي صنف مي‌زنند در حاليكه اعضاي صنف خيلي‌هايشان اين حرف‌ها را قبول ندارند و اهميت نمي‌دهند.
دري اظهار داشت: در خانه‌ي سينما، عده‌اي ژستي گرفتند كه انگار، اينها بايد هميشه قيم باشند!. افرادي كه هميشه استعداد پشت ميز نشيني دارند و از ميز و منشي و تلفن و اينجور چيزها خوششان مي‌آيد و براي اهراز مسئوليت‌ها هميشه داوطلبند!. بنابراين اگر كساني انتظار دارند همانند عوض شدن رياست جمهوري، در اينجا نيز با عوض شدن برخي اعضا هيات مديره، اتفاقي بيافتد سخت در اشتباهند.
اين كارگردان سينما گفت: آنكه مي‌آيد در رأس خانه‌ي سينما قرار مي‌گيرد تصميم دارد دو سال فيلم نسازد و آنكه مي‌رود، تصميم دارد فيلم بسازد. وي معتقد است: مي‌آيند تا از مناسبات صنفي استفاده كنند تا زمينه‌ي كار بيشتري براي خودشان فراهم آورند. اهداف، مشخص و تعريف شده نيست و به خاطر همين، نبايد انتظار داشت با جابجايي افراد اتفاقي بيفتد.
وي افزود: هر فردي كه به عنوان مدير خانه سينما منصوب شود خود به خود با يك نوع سردرگمي مواجه شده و بيشتر تبديل به يك آدم محافظه كار سياسي مي‌شود كه از اين پس كار مثبتي هم نمي‌تواند بكنند.
وي در پايان به ايسنا گفت: من اينها را به عنوان درد گفتم اما به هر حال وجود خانه سينما بهتر از نبودنش است. هر نوع تجمعي كه بتواند نيروهاي صنفي را در زير يك چتر را قرار دهد بايد آن را به فال نيك گرفت و بگوييم خوب است!.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com