سازمان سوره ايميل اخبار سينمايي جشنواره سينما صفحه اصلي
فعاليت هنري
بر اساس سال توليد 
بر اساس ژانر 
تمام جشنواره ها
جشنواره داخلي
جشنواره خارجي
فعاليتهاي جشنواره اي
آلبوم عكس
عكس هاي  فيلم
عکسهاي پشت صحنه
پوستر
عکسهاي خبري
مناسبتها و جشنواره ها
عکسهاي پرسنلي
تمام رويدادها
 به تفکيک فيلم
 به تفکيک اصناف
 به تفکيک جشنواره
 به تفکيک دفاتر توليد
 به تفکيک کلمات کليدي
مشخصات كامل فردي
فعاليتهاي ديگر 
سايت شخصي

سيدمصطفی محقق داماد

 زندگينامه  

سيد مصطفي محقق داماد، در سال 1324 در شهر قم در يکي از اصيل‌ترين خانواده‌هاي روحانيت شيعه، چشم به جهان گشود. او پس از طي دوران تحصيلات مقدماتي وارد حوزة علمية قم شد، تا آنکه در سال 1348 موفق شد از علما و مراجع وقت، درجة «مجتهد» کسب کند. او عمده دوره علوم عقلي و حکمت اسلامي را نزد استاد مرتضي مطهري و فقه و اصول تحليلي را نزد آيات عظام، آملي لاريجاني و مرتضي حائري يزدي طاب ثراهم آموخت و به تدريس در حوزه قم پرداخت.
او پس از آنکه از دانشگاه تهران موفق به دريافت درجه ليسانس و فوق ليسانس در حقوق و فلسفه اسلامي شد، در بخش حقوق بين‌الملل به دانشگاه فرانسوي زبان لوون بلژيک وارد و در سال 1995 موفق به دريافت درجه علمي دکترا شد. او در سال 1360 ، به رياست سازمان بازرسي کل کشور منصوب شد و در سال 1365 به عضويت هيأت علمي دانشکده حقوق درآمد. او در سال 1370 به عنوان عضو پيوسته فرهنگستان علوم پذيرفته شد. محقق داماد هم اکنون استاد دانشکده حقوق و رئيس مطالعات اسلامي فرهنگستان علوم است و عضو هيأت امنا و مجامع علمي چندين دانشگاه و مرکز علمي است. او تاکنون 16 جلد کتاب و ده‌ها مقاله در حقوق و فلسفه دين به زبان‌هاي انگليسي، عربي و فارسي تأليف کرده است.
او عضو پيوسته فرهنگستان و استاد حقوق دانشگاه شهيد بهشتي است و به‌ زبان‌هاي‌ عربي‌، انگليسي‌ و فارسي تسلط دارد. او پژوهشگر نمونه سال 1377، پژوهشگر نمونه سال 1387، برنده رتبه اول فقه، اصول ، حديث و علوم قرآني جشنواره بين المللي فارابي سال 1387 به واسطه تاليف چهار جلد قواعد فقه،‌ يکي از 10 برگزيده برتر جشنواره پژوهشگران نمونه کشور سال 1387 است. از جمله سوابق علمي او مي‌توان به عضويت در شوراي‌ علمي‌ مركز دايره‌المعارف‌ بزرگ‌ اسلامي (از 1363)، استاد و رياست‌ گروه‌ حقوق‌ دانشگاه شهيد بهشتي (1365)،‌ رياست گروه‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامي فرهنگستان‌ علوم‌ ايران‌ (1370) و ... اشاره کرد.

 


بروزرسانی اطلاعات
در اين قسمت شما نواقص و اطلاعات از قلم افتاده را می توانيد با مدير بانک اطلاعات سوره درميان بگذاريد تا پس از بررسی و تأييد صحت در آينده بروزرسانی شود.با کليک بر روی دگمه زير به صفحه مورد نظر هدايت خواهيد شد.