1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 2477  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138805280101  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۰:۴۲
    ۱۳۸۸/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

كارگردان «دلخون»:

تشكيل اتاق فكر با حضور سينما گران در معاونت سينمايي جديد ضروري است

تشكيل اتاق فكري در معاونت سينمايي جديد با حضور سينماگراني از همه سليقه ها را ضروري مي دانم وفكر مي كنم ، سينماگران و مسئولان سينمايي در اين بستر مي توانند به نتايج مفيدي درخصوص مسائل سينما برسند .

    به گزارش سايت سينمايي سوره، "محمدرضا رحماني" كه هم اكنون فيلم «دلخون» را روي پرده سينماها دارد، ضمن بيان اين مطلب افزود : معاونت سينمايي بايد براي رفع نگراني و آسيب شناسي كارشناسانه مسائل، به تعامل با فيلم سازان بپردازد و در اين ميان ديدگاه ها و نقطه نظرات سليقه هاي مختلف را پذيرفته و تمهيداتي بينديشد .
    رحماني را هكارايجاد اين تعامل دو جانبه را فراتر نرفتن ازعرصه سينما دانست وگفت : هنر سينما وجه مشترك همه هنرمندان در اين فضا است واگر در اين ميان نگاهي حاشيه اي داشته باشيم ، سينما قرباني مي شود . بنابراين همه تلاش هنرمندان بايد در راستاي تعالي فرهنگ و هنر باشد.
    «رحماني» در ادامه، بها دادن به نسل جوان فيلم ساز و اطمينان كردن به آنان را ضروري دانست و گفت : بايد اين نسل جديد را باور كنند تا ديدگاه هاي جديد شكل بگيرد و جسارت هايي پديد آيد.
    «رحماني» سپس به آسيب شناسي مديريت فرهنگي پرداخت و گفت : كشور ما در اين سالها بيشتر به دنبال توسعه سياسي بوده و توسعه فرهنگي را در اولويت هاي بعدي قرار داده است ولي در اين برهه نيازمند اولويت قرار گرفتن توسعه فرهنگي هستيم . در اين ميان استفاده كردن از پتانسيلي كه سينما در خود نهفته دارد، مي تواند بسيار مؤثر و كارساز واقع شود.
    رحماني كمبود سالن سينما در اقصي نقاط كشور را يادآور شد و گفت: عموم مردم در جغرافياهاي مختلف بايستي به سالن مناسب سينما با امكانات صوتي و تصويري روز دسترسي داشته باشند و اين جاي تأسف است كه شهري مثل كرمانشاه فقط از يك سينماي قديمي برخوردار است.
    رحماني ساختن پرديس هاي سينمايي در كلان شهرها را براي رفع اين كمبود بسيار مؤثر دانست و خاطرنشان كرد: ساختن چند پرديس سينمايي در تهران استقبال چشمگير مخاطبان از آنها را موجب شد و فكر مي كنم تمام شهرهاي ايران، ظرفيت ساخت اين قبيل سينماها را از لحاظ ميزان مخاطب دارند. به همين خاطر نيازمند توسعه اين پرديس ها در ساير شهرهاي كشورمان نيز هستيم.
    اين فيلم ساز جوان ، مشاركت معاونت سينمايي با ارگان هايي مثل حوزه هنري و شهرداري ها و استانداري ها را يكي از راهكارهاي ساخت سالن هاي سينمايي عنوان كرد و اضافه كرد: با توجه به استقبال هايي كه از اين سينماها شده است، سرمايه گذاري بخش خصوصي هم در اين زمينه جوابگو خواهد بود.
    اين كارگردان جوان در پايان، به راه اندازي موج هاي جديد سينمايي در جهان اشاره كرد و سپس بر لزوم حركت سينماي ايران در اين مسير تأكيد كرد و گفت: سينماي بسياري از كشورهاي اروپايي دچار ركود شده و اين در حالي است كه برخي از كشورهاي آمريكاي لاتين دارند موج هاي جديد سينمايي در سينماي جهان پديد مي آورند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com