سازمان سوره ايميل اخبار سينمايي جشنواره سينما صفحه اصلي
فعاليت هنري
بر اساس سال توليد 
بر اساس ژانر 
تمام جشنواره ها
جشنواره داخلي
جشنواره خارجي
فعاليتهاي جشنواره اي
آلبوم عكس
عكس هاي  فيلم
عکسهاي پشت صحنه
پوستر
عکسهاي خبري
مناسبتها و جشنواره ها
عکسهاي پرسنلي
تمام رويدادها
 به تفکيک فيلم
 به تفکيک اصناف
 به تفکيک جشنواره
 به تفکيک دفاتر توليد
 به تفکيک کلمات کليدي
مشخصات كامل فردي
فعاليتهاي ديگر 
سايت شخصي

جواد جلالی

  تاريخ و محل تولد
نهم خرداد ماه سال 1356
مشهد

 زندگينامه  

جواد جلالي متولد 1356مشهد مي باشد. عکاس و فيلمبردار و نامزد آکادمي علوم و هنرهاي زيباي بوستون در سال 2009و نامزد آکادمي علوم و هنرهاي زيباي پاريس در سال 2011 بوده است. از جمله فعاليت هاي وي عبارتند از:
عكاس فيلم «بدرود بغداد» که از سوي ايران به آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي آمريکا براي حضور در رقابت جايزه اسکار بهترين فيلم غير انگليسي زبان انتخاب شده بود. همچنين وي در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت عکس صحنه و پشت صحنه براي فيلم‌هاي «آل» و «خواب‌هاي دنباله‌دار» گرديد که براي فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» از طرف هيات داروان تقدير شد. او همچنين براي فيلم «زمزمه با باد» که در جشنواره فيلم کن 3 جايزه اصلي بخش منتقدين را دريافت کرده است را در اندازه سوپراسکوپ و با اسلايد عکاسي کرد که اين نخستين تجربه عکاسي فيلم با اين لنز‌ها در سينما محسوب ميشود.
همچنين نمايش اين عکس‌ها در فرانسه، آمريکا و ايتاليا نظر بسياري از هنرمندان و منتقدان را به ويژه در محتوا، ترکيب بندي و کمپزيسيون به عنوان عکس هايي تاثير گذار و صاحب نگاه از کردستان عراق به خود جلب کرد. در اکسپوي عکس تئاتر ايران که توسط خانه هنرمندان ايران براي نکوداشت مجيد بهرامي بازيگر تئاتر و سينما که مبتلا به بيماري سرطان است برگزار شد، سي قطعه عکس از جمله سه قطعه از عکس‌هاي فيلم بدرود بغداد از جواد جلالي به نمايش‌ گذاشته شد که در روز افتتاح يکي از اين عکس‌ها که مزين به امضاي بزرگان سينما و تئاتر هم بود به قيمت 80 ميليون تومان به فروش رسيد که به همراه تمامي عايدات اين نمايشگاه به مخارج درمان مجيد بهرامي اختصاص خواهد يافت. عکس‌هاي او در مجلات داخلي‌ چون ماهنامه فيلم، دنياي تصوير، صنعت سينما، فيلم اينترنشنال، زندگي‌ ايده ال، سينما، نسيم، گلستانه، پرديس، روزنامه‌هايي‌ چون، شرق، اعتماد، تهران امروز، ايران، همشهري، تهران تايمز، و مجلات خارجي‌ چون، ورايتي ، سينما موشن فرانسه، ريل تايم آرت فرانسه، ووگ ايتاليا، ديجيتال فتو ژورنال استراليا و... با موضوعات سينما، زندگي روزمره و مردم شناسي در ايران، هندوستان، عراق، ارمنستان، افغانستان، زندگي در کوره پزخانه ها، مهاجرين و پناهندگان، عرفان در معماري ايراني، معلولين ذهني و جسمي و فاين آرت به چاپ رسيده است.
وي در پانزدهمين جشن خانه سينماي ايران نامزد دريافت تنديس خانه سينما براي فيلم بدرود بغداد گرديد. براي اولين بار در تاريخ عکاسي فيلم يک قطعه عکس سينمايي که از ديگر آثار او مي‌باشد در گنجينه ملي خانه هنرمندان ايران حفظ و نگهداري ميشود. همچنين در بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم کودکان و نوجوان تنديس پروانه زرين بهترين عکس فيلم را دريافت کرد. مجموعه عكس‌ نوشته‌هاي جواد جلالي از فيلم بدرود بغداد در پرديس سينمايي ملت به نمايش درآمد .در اين نمايشگاه عكس‌هاي صحنه و پشت صحنه فيلم بدرود بغداد در قالب فتوآرت كه تركيبي از عكس با كلاژي از موسيقي فيلم مي باشد، به نمايش گذاشته شد. عكس‌ها با صداهاي پشت صحنه فيلم ،‌ فضاسازي شده و يك اتفاق مفهومي را براي مخاطب رقم مي زند. جواد جلالي در سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر براي فيلم «بدرود بغداد» ساخته مهدي نادري موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين عکس فيلم گرديد.

 

فيلم شناسی :   فيلمبردار (۱) / عكس  (۱۱)



 فيلم شناسی :   فيلمبردار   عكس  
  1. فيلمبردار  : (۱)مورد
    (۱۳۹۰)

    ۱ -  بغض (۱۳۹۰)


 فيلم شناسی :   فيلمبردار   عكس  
  1. عكس  : (۱۱)مورد
    (۱۳۹۰)(۱۳۸۰)

    ۱ -  برلين 7ـ (۱۳۹۰)
    ۲ -  پريناز (۱۳۸۹)
    ۳ -  هر چي خدا بخواد (۱۳۸۹)
    ۴ -  آل (۱۳۸۸)
    ۵ -  بدرود بغداد (۱۳۸۸)
    ۶ -  خوابهاي دنباله دار (۱۳۸۸)
    ۷ -  زمزمه با باد (۱۳۸۸)
    ۸ -  آن جا (۱۳۸۷)
    ۹ -  بيست (۱۳۸۷)
    ۱۰ -  دلداده (۱۳۸۷)
    ۱۱ -  هر شب تنهايي (۱۳۸۶)


بروزرسانی اطلاعات
در اين قسمت شما نواقص و اطلاعات از قلم افتاده را می توانيد با مدير بانک اطلاعات سوره درميان بگذاريد تا پس از بررسی و تأييد صحت در آينده بروزرسانی شود.با کليک بر روی دگمه زير به صفحه مورد نظر هدايت خواهيد شد.