1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 391  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138801240100  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۳:۰۳
    ۱۳۸۸/۰۱/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم‌ها پشت خط اکران/ تکليف فيلم‌هاي آماده نمايش نامشخص است

بررسي گزارش توليد سينماي ايران در اسفند 86 و 87 نشان مي‌دهد بسياري از فيلم‌هاي آماده نمايش همچنان پشت خط اکران مانده‌اند و چند فيلم نيز در مراحل مختلف فني متوقف و غير فعالند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در آخرين گزارش فارابي از توليدات سينماي ايران در سال 87 که يازدهم اسفندماه اعلام شد 74 فيلم در مراحل مختلف توليد قرار داشتند.
    برابر با اين گزارش چهار فيلم ("پاداش"، "ملک سليمان"، "فرزند صبح" و "نظام از راست") در مرحله صداگذاري و هشت فيلم ("طلا و مس"، "در شب عروسي"، "بيداري"، "وقتي که دزد بودم"، "لالايي"، "محاکمه در خيابان"، "پسر آدم، دختر حوا" و "چهل سالگي") در مرحله تدوين به سر مي‌برند.
    همچنين 16 فيلم ("نفوذي"، "حوالي اتوبان"، "شکارچي"، "معبد جان"، "بي‌خوابي"، "عصر روز دهم"، "دنياي شيرين"، "شب واقعه"، "آناهيتا"، "يک گزارش واقعي"، "راه آبي ابريشم"، "تهران تهران"، "خيابان بيست و چهارم"، "کيميا و خاک"، "نويسنده" و "سفر مرگ") در مرحله فيلمبرداري و 46 فيلم در مرحله پيش از توليد هستند.
با توجه به پايان فيلمبرداري "شکارچي"، "آناهيتا"، "سفر مرگ"، "تهران تهران"، "يک گزارش واقعي"، "نفوذي"، "حوالي اتوبان"، "معبد جان"، "دنياي شيرين"، "خيابان بيست و چهارم"، "کيميا و خاک" و "نويسنده"، اين آثار از مرحله فيلمبرداري خارج شده و در اولين گزارش توليد سال 88 در مراحل مختلف فني قرار مي‌گيرند.
همچنين با ادامه فيلمبرداري "سن‌پترزبورگ"، "عصر روز دهم"، "راه آبي ابريشم"، "زندگي با چشمان بسته"، "شب واقعه" و کليد خوردن فيلم "آل" در فروردين‌ماه به نظر مي‌آيد در گزارش توليد آتي که اوايل ارديبهشت‌ماه اعلام مي‌شود، اين آثار هم به مراحل جديد انتقال پيدا کنند.
با توجه به اينکه گزارش توليد امسال به زودي اعلام مي‌شود، مي‌توان بين اين فهرست در سال 86 و 87 و همچنين نخستين گزارش توليد اعلام شده در سال 87 مقايسه‌اي انجام داد. اين بررسي علاوه بر مقايسه آماري مي‌تواند به نامشخص ماندن سرنوشت برخي آثار در اين ميانه بيانجامد.
- در آخرين گزارش توليد سال 86 تعداد 141 فيلم سينمايي داراي پروانه ساخت در مراحل توليد و پيش از توليد سينماي ايران قرار داشتند. از ميان اين آثار 9 فيلم اکران شده، توليد 48 فيلم به پايان رسيده، هشت فيلم در مرحله صداگذاري، 12 فيلم در مرحله تدوين، 15 فيلم در مرحله فيلمبرداري و 54 فيلم در مرحله پيش توليد قرار داشتند.
"به خاطر خواهرم"، "هر چي تو بخواي"، "زن‌ها فرشته‌اند"، "تلافي"، "شبي در تهران"، "سبز کوچک"، "سه زن"، "خواستگار محترم"، "تسويه حساب"، "هميشه پاي يک زن در ميان است"، "به همين سادگي"، "در مه بخوان" (بالاتر از آسمان)، "ماه‌وش"، "حس پنهان"، "آتشکار"، "محيا"، "خواب ليلا"، "جعبه موسيقي"، "آتش سبز"، "همخانه"، "استشهادي براي خدا"، "مجرم"، "باد در علفزار مي‌پيچد" و "ديوار" از فيلم‌هايي بودند که توليدشان به پايان رسيده بود.
"خاک آشنا"، "در ميان ابرها"، "زن دوم"، "حقيقت گمشده"، "چراغي در مه"، "فرزند خاک"، "آن مرد آمد"، "کنعان"، "تنها دو بار زندگي مي‌کنيم"، "دايره زنگي"، "انعکاس"، "هر شب تنهايي"، "صد سال به اين سال‌ها"، "خواب زمستاني"، "ستايش"، "قرنطينه"، "ريسمان باز"، "آواز گنجشک‌ها"، "مجنون ليلي"، "سرزمين جنوبي"، "کتوني سفيد"، "دوست داشتن را هجي کن"، "با آبرو" و "شب حورا" نيز از جمله 48 فيلمي بودند که توليد آن تمام شده بود.
با توجه به اکران "زن‌ها فرشته‌اند"، "تلافي"، "شبي در تهران"، "سه زن"، "خواستگار محترم"، "هميشه پاي يک زن در ميان است"، "به همين سادگي"، "حس پنهان"، "محيا"، "آتش سبز"، "همخانه"، "ديوار"، "زن دوم"، "حقيقت گمشده"، "فرزند خاک"، "کنعان"، "دايره زنگي"، "انعکاس"، "خواب زمستاني"، "قرنطينه"، "ريسمان باز"، "آواز گنجشک‌ها"، "مجنون ليلي" و "کتوني سفيد" در سال 87، تعداد 24 فيلم آماده از پارسال پشت خط اکران مانده‌اند.
همچنين "بازي خطرناک"، "تيغ‌زن"، "موش"، "زمزمه بودا" و "قند تلخ" در مرحله صداگذاري و "چهره به چهره"، "نيلوفر" و "فرزند صبح" در مرحله تدوين و صداگذاري قرار داشتند که از ميان آنها "تيغ‌زن" و "قند تلخ" اکران و "موش" وارد شبکه نمايش خانگي شده و در نهايت 5 فيلم همچنان به نمايش درنيامده‌اند.
از ميان فيلم‌هايي که در مرحله فيلمبرداري قرار داشتند نيز تنها "دعوت" و "سوپراستار" اکران شده و 19 فيلم "صندلي خالي"، "نامزد آمريکايي من"، "هفت و پنج دقيقه"، "يک وجب از آسمان"، "يک اشتباه کوچولو"، "چشمک"، "صداها"، "کارناوال مرگ"، "ملک سليمان"، "پنالتي"، "در شب عروسي"، "حيران"، "پاداش"، "زادبوم"، "عيار 14"، "کتاب قانون"، "پوسته"، "مانگديم" و "تاکسي نارنجي" از گزينه‌هاي بالقوه اکران عمومي به شمار مي‌روند.
- در نخستين گزارش توليد سال 87 که دوم ارديبهشت‌ماه اعلام شد 91 فيلم سينمايي داراي پروانه ساخت در مراحل توليد و پيش از توليد سينماي ايران قرار داشتند. از ميان اين آثار "محافظ" آماده نمايش، "10 رقمي" در مرحله صداگذاري، "دعوت"، "حيران"، "کتاب قانون"، "صداها"، "عيار 14" و "سوپراستار" در مرحله تدوين و "پاداش"، "کارناوال مرگ"، "ملک سليمان"، "زادبوم" و "دلداده" در مرحله فيلمبرداري و تدوين همزمان به سر مي‌بردند.
تا اول ارديبهشت 87 "پاتو زمين نذار"، "تلخ و شيرين"، "پنالتي" و "پوسته" به پايان رسيده و "در شب عروسي"، "مي‌زاک"، "لالايي"، "تاکسي نارنجي"، "نطفه شوم"، "ترديد"، "قصه عشق"، "مانگديم"، "کودک و فرشته" و "زخم شانه حوا" نيز در مرحله فيلمبرداري قرار داشتند.
64 فيلم نيز در مرحله پيش ‌توليد قرار داشتند. از ميان آثار اشاره شده نيز "10 رقمي"، "دعوت"، "سوپراستار" و "دلداده" به نمايش درآمده و بقيه آثار همچنان به دلايل مختلف پشت خط اکران قرار دارند.
* در پايان مقايسه‌ بين اين فهرست با آخرين گزارش توليد سال 87 نيز مي‌تواند به اين نتيجه بيانجامد که "پاداش"، "ملک سليمان" و "فرزند صبح" همچنان در مرحله صداگذاري و "لالايي" در مرحله تدوين به سر مي‌برند. به اين ترتيب همچنان تکليف فيلم‌هاي آماده نمايش ذکر شده نامشخص و نامعلوم است.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com