1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 491  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۲/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138712190102  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۶:۲۷
    ۱۳۸۷/۱۲/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

«چهل‌سالگي» براي اكران تابستاني و جشن سينما آماده مي‌شود

«عليرضا رئيسيان» فيلم سينمايي «چهل سالگي» را براي اكران تابستاني و يا پائيزي سال 88 آماده مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عليرضا ريسيان در گفت وگويي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: با به پايان رسيدن فيلمبرداري «چهل سالگي» در 7 اسفند ماه در تهران، اين فيلم را براي نمايش عمومي خواهم كرد.
    وي افزود: براساس برنامه‌ريزي بعد از تعطيلات نوروز تدوين فيلم آغاز خواهد شد كه هنوز با هيچ تدوين‌گري قرارداد امضا‌ء نشده است، اما با «كريستف رضاعي» براي ساخت موسيقي فيلم توافق شده است.
    رئيسيان در خصوص زمان نمايش فيلم خود افزود: تلاش مي‌كنم كه فيلم در درجه اول به جشن خانه سينما برسد و پس از آن «چهل سالگي» را براي اكران تابستاني يا پائيزي سال 88‌ آماده خواهم كرد اما قطعا فيلم را در جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر شركت نخواهم داد.
    كارگردان «چهل سالگي» در خصوص داستان اين فيلم گفت: داستان نوازنده اي زن به نام نگار تمدن با بازي «ليلا حاتمي» است كه اتفاقي زندگي‌اش را متحول مي‌‌كند.
    وي افزود: «چهل سالگي» آغاز ميانسالي است. خيلي‌ها در اين دوره ياد گذشته مي‌كنند و عشق‌هاي قديمي‌شان را به ياد مي‌آورند و قصه‌هايشان را مرور مي‌كنند و شايد براي بچه‌هاي‌شان بخوانند: «روزي پادشاهي در ميان مردم چشمش به دختر جواني افتاد و عاشق او شد. پادشاه تا دختر را به قصرش آورد، دختر بيمار شد. هيچ‌كدام از طبيب‌هاي شهر نتوانستند بيماري دختر را تشخيص دهند. پادشاه دست به دعا برداشت و در خواب طبيب پيري را ديد...»
    ريسيان در خصوص شرايط توليد اين فيلم خاطر نشان كرد: فيلمبرداري «چهل سالگي» در 33 جلسه در شهر تهران انجام شد كه سكانس پاياني آن با بازي «محمدرضا فروتن» اختصاص به فيلمبرداري صحنه‌اي مربوط به يك تصادف است روز چهارشنبه 7 اسفندماه در اتوبان همت داشت.
    اين كارگردان سينما در ادامه با انتقاد از كم توجهي مسئولان سينمايي گفت:«چهل سالگي» يكي از پروژه‌هايي بود كه از ابتدا قرار بود از سوي مسولان سينمايي مورد حمايت قرار گيرد اما متاسفانه تا اين لحظه هيچ گونه كمكي از سوي بنياد سينمايي فارابي، مركز گسترش سينماي مستند تجربي، حوزه‌ هنري و بانك پاسارگاد، شهرداري و ... با وجود قول‌هاي قبلي صورت نگرفته است.
    برپايه اين خبر، محمد‌رضا فروتن،ليلا حاتمي و عزت‌الله انتظامي بازيگران اصلي «چهل سالگي» هستند كه در آن رئيسيان به معرفي چهره‌هاي جديدي نظير:سهيلا گلستاني، فرزان اطهري، پريا مردانيها پرداخته است و سيد‌ابراهيم بحرالعلومي. اشكان صادقي_ افشين نخعي، مهدي فريمان، شهرام جمشيدي ديگر بازيگران جديدترين فيلم رئيسيان هستند.
ساير عوامل اصلي فيلم سينمايي چهل سالگي:تهيه‌كننده و كارگردان: عليرضا رئيسيان،نويسنده فيلمنامه: مصطفي رستگاري_ برداشتي آزاد از رمان چهل‌سالگي نوشته ناهيد طباطبايي،مدير فيلمبرداري، محمود كلاري،دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: كاوه سجادي حسيني،طراح صحنه و لباس: ايرج رامين‌فر، طراح گريم: عبدالله اسكندري، صدابردار: نظام‌الدين كيائي،موسيقي: كريستف رضاعي،مشاور توليد: سعيد شرفي كيا،مدير توليد: مرضيه قريشي،عكاس: رامتين فيروزيان
    گفتني است، «چهل سالگي» پس از فيلم‌هاي«ريحانه» (1368)،«سفر» (1373)،«ايستگاه متروك»(1380) و «پرونده هاوانا» (1384)، پنجمين فيلم بلند سينمايي «عليرضا رئيسيان» است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com