1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711190104  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۷:۴۹
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

ايده اصلي «آن سوي رودخانه» بزرگداشت فيلمبرداران جنگ بود

كارگردان فيلم «آن سوي رودخانه» گفت: فكر اصلي اين فيلم، بزرگداشت فيلمبرداران جنگ و معرفي دوربين به عنوان ناظري براي تمام واقعيت‌ها بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست فيلم «آن سوي رودخانه» در بخش «نگاه نو»‌ي جشنواره، ديشب پس از نمايش اين فيلم با حضور عوامل آن در سينماي رسانه‌هاي جمعي با اجراي «علي تابش» برگزار شد.
    در اين نشست «عباس احمدي‌مطلق» كارگردان «آن سوي رودخانه» در مورد انگيزه‌اي كه براي ساخت اين فيلم داشت، گفت: «منوچهر محمدي» تهيه‌كننده اين كار ايده‌اي داشت كه با من در ميان گذاشت و من از آن خوشم آمد و خودم را از اين كار پيدا كردم. فكر اصلي در بزرگداشت فيلمبرداران جنگ و معرفي دوربين به عنوان ناظري براي تمام واقعيت‌ها بود و قصد داشتم در فيلم نوعي لامكاني را نيز نشان بدهم. به همين خاطر انتخاب لوكيشن هم به شكلي انجام گرفت كه تنها خاك و زمين را داشته باشيم.
    وي در پاسخ به سئوالي در مورد تجربه گرايي خود گفت: با وجود اين كه كار قبلي من يك فيلم كمدي بود اما چندان هم به تجربه‌گرايي اعتقاد ندارم. فقط مي‌خواستم كار از نوع ديگري را نيز امتحان كرده باشم.
    «مسعود سلامي» فيلمبردار اين فيلم در مورد ويژگي‌هاي فيلمبرداري اين كار افزود: اين كار به علت دوربين روي دست بودن خاص بود و من سه لوكيشن شهرك دفاع مقدس، كوير لوت و زاينده‌رود را داشتم كه سعي كردم با استفاده از نور و رنگ اين سه لوكيشن را به هم نزديك كنم. از ابتداي فيلم، رنگ آن حالت تك‌رنگ داشت و كم كم رنگ وارد كار مي‌شد ولي متاسفانه به علت بد بودن اتالوناژ اين بخش كار چندان خوب در نيامده و لوكيشن‌ها چندان به هم نزديك نشد‌ه‌اند. البته من از گروه خودم كه همكاري زيادي با من داشت بسيار تشكر مي‌كنم.
    «نازنين مفخم» تدوين‌گر اين فيلم نيز گفت: در اين كار دو بخت اساسي داشتم يكي بازيگران خوب و ديگري صداي خوب فيلم كه بدون اين دو عامل فيلم به هيچ وجه به شكل نهايي در نمي‌آمد. البته نوع فيلمبرداري دوربين روي دست كار را سخت مي‌كرد اما اين دو عامل استثنايي باعث شد كه بتوانم ريتم فيلم را خوب در آورم گرچه اين فيلم، يك فيلم بازاري نيست و مخاطبان خاص خودش را دارد.
    «رحيمه شجاعي» صداگذار فيلم اولين تجربه خود در سينما را مثبت ارزيابي كرد و همكاري با «نازنين مفخم» را بسيار ارزنده دانست و «رضا مولايي» بازيگر «آن سوي رودخانه» نيز در ادامه گفت: اين فيلم كار سختي بود و با همدلي بسياري آغاز شد.
    وي گفت: من از تئاتر مي‌آيم و در آنجا كلام بسيار مهم است اما وقتي اين فيلمنامه را ديدم بازي در سكوت‌هاي آن برايم بسيار جذاب بود. ضمن اين كه آقاي «احمدي مطلق» نيز كارگردان بسيار همراهي است و در طول كار، از نظرات او استفاده‌هاي بسياري برده‌ام.
    «احمد ساعتچيان» بازيگر نقش اول فيلم نيز در اين جلسه، در مورد اين كار گفت: همه ما در شرايط سختي اين فيلم را ساختيم و من از نتيجه اين كار راضي‌ام. وقتي فيلمنامه را خواندم براي خودم شخصيت‌پردازي‌ خودم را انجام دادم اما حضور در لوكيشن اصلي بود كه شخصيت را براي من كم كم شكل داد. كلوت‌هاي شهداد و كوير دست نخورده اطراف آن فضايي ماورايي ايجاد مي‌كرد و آن فضا به بازي من بسيار كمك مي‌كرد.
    احمدي نيز كارگرداني است كه هر لحظه براي حرف و گفت‌وگو حاضر است و اين بسيار مهم است.
    «حازم شاهي» از ديگر بازيگران اين فيلم در مورد بازي خود در اين فيلم گفت: اين كار اولم بود و از آقاي احمدي‌مطلق ممنونم كه مرا تحمل كرده است. عوامل به من بسيار كمك كردند و هر بار، به خاطر من چند ساعتي بيشتر معطل مي‌شدند.
    وي ادامه داد: من دانشجوي سينما و اهل لبنان هستم كه نقش يك عراقي را بازي كردم و تمرينات زيادي كردم تا بتوانم با لهجه درست به جاي آن عراقي صحبت كنم.
    نكته جالب اين كه «منوچهر محمدي» تهيه‌كننده اين فيلم با وجود اين كه در سالن حاضر بود اما براي نشست به روي صحنه نيامد.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com