1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 535  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711190101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۵:۴۰
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست پرسش و پاسخ فيلم شبانه روز عنوان شد

فرم بايد در دل محتوا معنا پيدا کند

نشست پرسش و پاسخ فيلم "شبانه روز" با حضور کيوان علي محمدي، اميد بنکدار، مهتاب کرامتي، حامد بهداد، خاطره اسدي ، ماني هاشميان، آيدين ظريف، سيد جمال ساداتيان و سپيده علايي برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتداي اين نشست، ساداتيان تهيه کننده اين فيلم درباره ساخت "شبانه روز" گفت: اين فيلم براي من نشانه هايي داشت که دست به ساخت آن زدم و دوست دارم بيشتر نظر منتقدان و اهالي مطبوعات را درباره آن بدانم.
    در ادامه اميد بنکدار درباره افزود: شبانه مشکلي براي اکران ندارد و ما در تلاش هستيم اين فيلم را اکران کنيم. بعد از شبانه چهارمستند کار کرديم و بعد به نگارش فيلمنامه "شبانه روز" پرداختيم و بعد از آماده شدن نسخه نهايي با ساداتيان براي تهيه کنندگي کار صحبت کرديم. البته اين فيلمنامه تا قبل از فيلمبرداري و شروع کار بازنويسي نهايي شد.
    در ادامه کيوان علي محمدي گفت: بدون همکاري دوستان ساخت اين فيلم امکانپذير نبود. جا دارد از آنها براي اين همکاري خوب تشکر کنيم. اين فيلم براساس مناسبت سينماي حرفه اي ساخته نشده است بلکه نگراني هاي عميق دوستانمان اين امکان را فراهم آورده است.
    بنکدار درباره رنگ بندي متفاوت روايتهاي اين فيلم گفت: تفکيک اين رنگ بندي علت ساختاري و دراماتيک دارد. زماني که داستان تاج السلطنه را تصوير مي کرديم به اين خاطر که متعلق به گذشته است آن را سياه و سفيد کار کرديم. داستان سياوش از آنجا که با دو قصه ديگر فاصله زماني داشت و به موازات حرفه نقاشي پيش مي رفت از رنگ مونوکرم قهوه اي استفاده کرديم. البته نقاش بودن اين شخصيت در قاب بندي ها تاثير گذاشت. قصه فوژان رنگمايه آبي داشت و روايت مرجان نيز ، با رنگ هاي استاندارد کار شده است.
    بنکدار درباره طرح اوليه فيلم گفت: ما ايده هاي متفاوتي داشتيم که با در کنار هم قراردادن آنها، اين 4 داستان شکل گرفت. قصه تاج السلطنه که پيشينه تاريخي دارد و دختر ناصر الدين شاه است. داستان سياوش هم به احترام استاد سياوش کسرايي که افتخار شاگردي او را داشته ايم شکل گرفته، داستان فوژان و مرجان نيز از تخيل ما برآمده است.
    کيوان عليمحمدي درباره اينکه استفاده از فضاهاي شيک و ظواهر زيبا در اين فيلم برخلاف ديگر فيلمها در خدمت داستان است، عنوان کرد: ما اغلب به فرم گرايي محکوم مي شويم. البته فرم گرايي مقوله بدي نيست ولي اينکه آنرا به مشابه برچسب ارائه کنيم، بد است.
    وي افزود: اساس فيلمسازي از نظر ما نقاشي است. فيلم بايد در فضاي نقاشي شکل بگيرد. ما تصويرهايمان را براساس استوري برد هاي آقاي حسين پور کشيده ساختيم و اين استوري برد به پيشبرد کار خيلي کمک کرد. سينماي حرفه اي سينمايي است که محتوا و فرم در دل يکديگر معنا پيدا کنند. اين امر مختص کار ما نيست و نور و ميزانس خوب بايد در کار هر کارگردان که براي مخاطب ارزش قائل است ديده شود.
    علي محمدي درباره نزديک بودن نماهايي از اين کار به آثار بيضايي گفت: ما قائم به ذات فيلم نمي سازيم .ما سرشار از تصاوير متعدد هستيم، تصاويري که از فيلمها، نقاشيها و ديگر اثرها در ذهن ما تاثير گذاشته است. آقاي بيضايي نيز از کارگردانان درجه يک سينماي ايران است و اگر ما متاثر از او قاب هايي را بسته ايم به اين امر افتخار مي کنيم.
    ماني هاشميان درباره موسيقي متفاوت فيلم که از ژانرهاي مختلفي بهره برده بود، گفت: ما درچهار اپيزود مختلف با فضاهاي متفاوت روبرو بوديم فضاهايي که از دوران قاجار تا دنياي امروز در نوسان بود. اين نوسان درباره آدمهاي داستان هم صدق مي کرد. به فراخور هر شخصيت و داستان ما موسيقي خاص را ارائه کرديد که در نتيجه تنوع موسيقايي زيادي در پي داشت.
در پايان علي محمدي تاکيد کرد: دوباره از تيم شبانه روز که تلاش کردند تا ما روياهايمان را به تصوير بکشيم تشکر مي کنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com