1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 496  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710250100  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۲۹:۳۲
    ۱۳۸۷/۱۰/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

اعلام فهرست اوليه اسکار فيلم خارجي / "آواز گنجشک‌ها" از رقابت بازماند

آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي اسامي 9 فيلم راهيافته به فهرست اوليه بخش بهترين فيلم غير انگليسي‌زبان اسکار 2009 را اعلام کرد و نماينده ايران از راهيابي به اين فهرست بازماند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، ورايتي اعلام کرد "انتقام" گتس اشپيلمان از اتريش، "ضروريات زندگي" بنوا پيلون از کانادا، "کلاس" لورن کانته از فرانسه و "عقده بادر ماينهوف" اولي ادل از آلمان از فيلم‌هاي فهرست اوليه بخش اسکار بهترين فيلم خارجي هستند.
    "والس با بشير" آري فولمن از رژيم صهيونيستي، "خروجي" يوجيرو تاکيتا از ژاپن، "اين قلب را بيرون بکش" روبرتو اسنايدر از مکزيک، "لحظه‌هاي جاوداني" يان تروئل از سوئد و "سه ميمون" نوري بيلگه جيلان از ترکيه فيلم‌هاي فهرست اوليه اسکار اين بخش را کامل مي‌کنند.
    برپايه اين خبر، امسال نيز مانند سال‌هاي قبل نمايندگان چند کشور برخلاف انتظار از راهيابي به فهرست نامزدهاي بهترين فيلم خارجي بازماندند. صرف نظر از "آواز گنجشک‌ها" مجيد مجيدي که يکي از رقبا بود، بزرگترين شگفتي با حذف فيلم تحسين‌شده "گومورا" به کارگرداني ماتيو گارونه و نماينده ايتاليا در اسکار رقم خورد که خيلي‌ها آن را يکي از بخت‌هاي اصلي اين بخش مي‌دانستند. از ديگر فيلم‌هاي مطرح از قلم‌افتاده مي‌توان به "توني مانرو" پابلو لارين از شيلي، "خلبان ابو رائد" امين مطالقه از اردن، "اُهورتن" بنت همر از نروژ و "تولپان" سرگئي دوورتسوي از قزاقستان اشاره کرد.
    نامزدهاي بخش اسکار بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان امسال برخلاف دوره‌هاي قبل در دو فاز انتخاب شدند. کميته فاز اول شامل چند صد عضو آکادمي مستقر در لس آنجلس از اواسط اکتبر تا 10 ژانويه به تماشاي 65 فيلم واجد شرايط حضور در اين بخش نشست. اين کميته در نهايت شش فيلم را انتخاب کرد و سه فيلم ديگر در فاز دوم راي‌گيري با آراء 20 عضو کميته اجرايي بخش فيلم غير انگليسي‌زبان آکادمي برگزيده شد. آکادمي با اين تمهيد قصد دارد احتمال از قلم افتادن رقباي قدرتمند را به حداقل برساند.
    يک کميته متشکل از اعضا آکادمي در لس آنجلس و نيويورک درباره پنج فيلم راهيافته به فهرست نهايي نامزدهاي بخش بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان تصميم مي‌گيرد. اعضا کميته از جمعه اين هفته تا يکشنبه هفته بعد هر روز سه فيلم فهرست اوليه را مي‌بينند.
    نامزدهاي هشتاد و يکمين دوره جوايز اسکار 22 ژانويه 2009 (سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جوايز اسکار 22 فوريه (چهارم اسفند) در کداک تيه‌تر لس آنجلس برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com