1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 279  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705290110  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۵:۱۴
    ۱۳۸۷/۰۵/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

در پايان جشنواره چهارم صورت مي‌گيرد؛

ارزيابي اثرگذاري برگزيده‌هاي «جشنواره رويش» بر مخاطبان

در ادامه پژوهش‌هاي پيشين جشنواره رويش، فيلم‌هاي برگزيده دوره چهارم جشنواره نيز مورد ارزيابي يك كميته علمي پژوهشي قرار مي‌گيرند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم كوتاه رويش، علي صداقت كريمي مسئول كميته علمي پژوهشي اين جشنواره گفت: امسال مانند دوره‌هاي اول و دوم جشنواره كميته علمي پژوهشي، آثار برگزيده را مورد ارزيابي قرار مي‌دهند و اين پژوهش‌ها شامل تحليل محتواي آثار جشنواره و همچنين ذهنيت سنجي اصحاب سينما پيرامون سينماي ديني خواهد بود كه محور اصلي پژوهش‌هاي اين دوره مخاطب شناسي و سنجش ميزان تأثيرگذاري فيلم‌ها بر روي مخاطب در نظر گرفته شده است.
    معاون اجرايي چهارمين دوره جشنواره رويش معتقد است: يكي از آسيب‌هاي جدي در حوزه سينماي كوتاه، شكافي است كه ميان فيلمسازان و مخاطب عام وجود دارد. با توجه به اينكه فيلم كوتاه در كشور ما عرضه محدودي دارد و بيشتردر جشنواره ها در معرض ديد قرار مي‌گيرد، لاجرم در ميان طيف محدودي از مخاطب كه بيشتر خود فيلمسازان و هيأت هاي انتخاب و داوري اين جشنواره‌ها است بازخورد دارد. از اين جهت فيلمسازان كوتاه در فضايي گلخانه‌اي و منتزع از بدنه جامعه فعاليت مي‌كنند. اين امر به مرور ديدگاه آنها را نسبت به جامعه تبديل به يك ديدگاه ذهني مي‌كند و اين موضوع براي كساني كه بناست آينده سينماي اين كشور را بسازند يك آسيب جدي تلقي مي‌شود.
    صداقت كريمي شاخصه اصلي فيلم ديني را تاثيرگذاري آن بر مخاطب مي‌داند. همين علت باعث شده تا كميته علمي پژوهشي در دوره چهارم رويش به اين بعد بپردازد.
    وي تاكيد كرد: يكي از شاخصه‌هاي اصلي فيلم ديني تأثيري است كه فيلم بر روي مخاطب مي گذارد كه از آن به تجربه معنوي ياد مي شود. گاه فيلم‌هايي با ساختاري قوي و البته محتوايي ديني ديده مي‌شود كه متأسفانه يا در ارتباط با مخاطب دچار مشكل است و يا كمترين تأثير را دارد. چنين فيلم‌هايي بيشتر مخاطب را با يك حظ بصري روبرو مي‌كند و در تأثيري معنوي موفق عمل نمي‌كند. از اين جهت و با توجه به نقش محوري مخاطب در سينماي ديني اين جشنواره بر آن است تا در دور چهارم خود با ابزارهاي علمي و با رويكردي جامعه شناختي به بررسي نمودهاي ديني كه بيشترين تأثير را روي مخاطب دارد، بپردازد.
    وي نتايج پژوهش‌ها را براي فيلمسازان علاقمند قابل توجه خواند و افزود: نتايج تحقيق و پژوهش‌ها در در نشريه «تاك» منتشر و در دسترس فيلمسازان قرار خواهد گرفت كه بي شك نتايج اين پژوهش‌ها در وهله اول مي‌تواند براي فيلمسازان كوتاه جالب توجه و قابل استفاده باشد. چرا كه هر هنرمندي در اعماق وجود خود به مخاطب احساس نياز مي‌كند و دوست دارد بداند اثر هنري‌اش چه تأثيري روي مخاطب داشته است. در مرحله بعد منتقدين، نويسندگان، تهيه كنندگان سينمايي مي‌توانند، هر يك به شكلي از نتايج اين پژوهش ها استفاده نمايند. نتايج اين پژوهش‌ها همانند دوره هاي قبل در قالب ويژه‌نامه‌هاي تخصصي جشنواره براي كليه شركت‌كنندگان در جشنواره امسال و همچنين دوره‌هاي گذشته رويش و نهادهاي دست اندكار امر توليد و توزيع فيلم ارسال خواهد شد.
    چهارمين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني رويش 7 تا 11 آبان ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com