1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 516  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705020103  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۲:۱۱
    ۱۳۸۷/۰۵/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

رخشان بني‌اعتماد دكتراي افتخاري دانشگاه لندن را گرفت

رخشان بني‌اعتماد كارگردان سينماي ايران، دكتراي افتخاري خود را از دانشگاه لندن گرفت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينماي ايران در يادداشتي كه در هنگام دريافت اين دكترا قرائت كرد نوشته است: «خوشحالي من از دريافت اين دكترا بيشتر از اين جهت است كه آن را از دانشگاه لندن مي‌گيرم كه جايگاه واعتبار شناخته‌شده‌اي به لحاظ توجه به انديشه و هنر انساني دارد و افتخار دريافت اين دكترا را نه فقط متعلق به شخص خود؛ بلكه به تمامي زنان انديشمند ايراني درسراسر دنيا مي‌دانم.»
    اين كارگردان سينماي ايران در قالب مجموعه برنامه‌هايي كه با هدف تقدير از او برگزار شد، 23 فروردين ماه گذشته در لندن كلاس فيلم‌سازي پيشرفته برپا كرد و حال بعد از چند ماه از برگزاري آن برنامه، مراسم رسمي اهداي دكتري افتخاري‌اش از دانشگاه لندن، امروز ـ اول مرداد ماه ـ برپا مي‌شود.
    كارگردان «روسري آبي»، «زرد قناري» و «خون‌بازي» به خاطر مشاركت در سينماي جهان و پرداختن به جامعه و فرهنگ ايران مدرك افتخاري دريافت مي‌كند.
    اين كارگردان سينماي ايران كه با دستياري در فيلم‌هاي «آفتاب نشين‌ها»، «گل‌هاي داوودي»، «تحفه‌ها» و «تنوره ديو» فعاليت خود را در عالم فيلمسازي آغاز كرد، در دهه 70 با فيلمهاي سينمايي «نرگس»، «روسري‌ آبي»، «بانوي ارديبهشت» و «زير پوست شهر» توانست يكي از جريان‌سازترين سينماگران اجتماعي‌ساز ايران باشد.
با «نرگس» كه برنده سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني شد و در سالهاي بعد با ديگر فيلمهايش سيمرغ بهترين فيلم، فيلم‌نامه را گرفت و به نوعي ركوردار دارندگان سيمرغهاي جشنواره شد و با ساخت «گيلانه» نيز بعد از سالها اين اتفاق را تكرار كرد و سال گذشته هم براي «خون‌بازي» سيمرغ گرفت.
    بني‌اعتماد پيش از ساخت فيلمهاي جريان‌ساز به عنوان اولين كار بلند سينمايي در سال 66 «خارج از محدوده» را ساخت كه آن فيلم برنده جايزه جشنواره فيلم‌هاي كمدي ايتاليا شد و در سالهاي 67 و 68 به ترتيب «زرد قناري» و «پول خارجي» را جلوي دوربين برد تا اينكه در سال 70 «نرگس» را ساخت.
اما او بعد از سالها فعاليت و كارنامه پر كار هنري در يادداشت كوچكي كه دو سال گذشته براي برنامه‌ي بزرگداشتش در سينما تك نوشت؛ آورده بود: بيش از همه، حسرت نگفته‌ها را دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com