1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611220200  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۱:۱۸
    ۱۳۸۶/۱۱/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدعلي آهنگر:

«فرزند خاك» فيلمي كه در آن به دنبال مفهوم مرگ و زندگي بودم

نشست مطبوعاتي فيلم «فرزند خاک» با حضور عوامل فيلم پس از نمايش آن در سينما مطبوعات برگزارشد.

    به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، نشست نقد و بررسي فيلم «فرزند خاك» با حضور محمدعلي ‌باشه آهنگر كارگردان، سيداحمد ميرعلايي تهيه كننده، عليرضا زرين دست فيلمبردار، مهدي حسيني‌وند تدوين‌گر و مهتاب نصيرپور بازيگر اين فيلم در سينماي رسانه‌هاي گروهي(صحرا) برگزار شد.
    محمدعلي باشه آهنگر درمورد فيلمنامه اين فيلم که چندسال پيش جايزه قلم طلايي را گرفت، ولي با اين حال ساخت فيلم يک پروسه طولاني را طي کرد، گفت: پاسخي براي اين سؤال ندارم و مسئولين فرهنگي بايد پاسخ دهند كه چرا براي اينگونه فيلم‌ها هزينه نمي‌كنند.
    وي درباره واقعي بودن داستان فيلم گفت: فيلم در اصل زيربناي مستند دارد و اعتقاد من اين است كه وقتي فيلمي درباره عواقب جنگ مي‌سازيم، نبايد به تخيلات خودمان تكيه كنيم.
    آهنگر ادامه داد: من دو سال مرزهاي غربي ايران را از شلمچه تا كردستان طي كردم و هر جا كه مردمان كرد زندگي مي‌كردند، به آنجا رفتم ودر مورد فيلم پژوهش کردم.
    مهتاب نصير‌پور درباره نقش خود گفت: گونا نقش جذاب و زيبايي بود و درست پس از خواندن فيلم‌نامه احساس کردم گونا شخصيت جالبي است براي من که نقش هايي مثل مينا را قبلاً بازي کرده بودم بازي کردن در نقش گونا تجربه اي تازه بود. من سعي کردم گونا مثل زن هاي ديگري نباشد که زندگي اش با تلخي آميخته شود چون گونا با توجه به تلخي هاي زندگي اش از زندگي لذت مي برد. او اميد به زندگي داشت.
    عليرضا زرين‌دست مدير فيلمبرداري اين پروژه در ادامه گفت: سينما حرفه‌اي است كه تمام جذابيت اش در وارد شدن به يک جدال و سفر است که در آن بتوانيم با موضوع فيلم، کارگردان و تهيه کننده همراه شويم. ما فيلمنامه اي داشتيم که در آن مصيبتي وجود داشت که با مصيبت زني ديگر همراه شده بود ولي مصيبت سوم فيلمبرداري در آن محيط کوهستاني و سخت بود. به هر حال به مدد و همرايي محمدعلي آهنگر و لطف و بزرگواري ميرعلايي که امکانات کامل در اختيار من گذاشت موفق به انجام اين کار شدم.
    ميرعلايي در ادامه در مورد بازي نصيرپور گفت: در مورد خانم نصير‌پور بايد بگويم که ايشان لايق گرفتن پنج سيمرغ هستند به‌خاطر تمام زحماتي كه كشيدند و منش هنري و حرفه‌اي كه از آن برخوردارند.
    مهتاب‌ نصير‌پور نيز درباره زبان كردي نقش خود، گفت: كردي يك زبان كامل و تمام عيار است من تلاشم را کردم تا بتوانم زبان کردي را در حد فيلمنامه ياد بگيرم ولي اين را بگويم لهجه و زبان نمي تواند شاخصه اي باشد براي ارزيابي يک بازيگر و هرگز ادعا ندارم كه توانسته‌ام به خوبي كردي صحبت كنم. اگر كسي فكر مي‌كند كه بازي من براي اينكه كردي صحبت كردم خوب بوده، متاسفانه بايد بگويم كه اشتباه مي‌كند.
    آهنگر در مورد روند توليد فيلم «فرزند خاك» گفت: من يك مجموعه اپيزود 10 قسمتي را آماده كرده بودم كه يكي از داستانهاي آن به اسم صادق بود درباره مردي بود كه در مرزها به دنبال استخوان‌هاي شهيدان مي‌گشت.
    وي افزود: در مسير تحقيق و پژوهش اين فيلم از خيلي راه‌ها گذشتم، خيلي‌ها با من همكاري نكردند و اغلب به من گفتند كه اطلاعاتي در اين مورد طبقه‌بندي شده و محرمانه است.
    آهنگر گفت: به من گفته شد اگر من اين فيلم را بسازم خانواده شهدا جلوي من مي‌ايستند و مخاطب آزرده خاطر مي‌شود اما من به خاطر وظيفه‌اي كه داشتم اين راه را ادامه دادم.
    وي در ادامه اظهار داشت: من در اين فيلم به دنبال يك مفهوم بودم و آن اينكه يك سري آدم به دنبال پست و جايزه و مقام نرفتند و شهيد شدند. من درحقيقت در اين فيلم به دنبال مفهوم مرگ و زندگي بودم.
    احمد ميرعلايي نيز در انتهاي سخنانش با بيان اين مطلب كه نسل جوان بايد از وقايع جنگ با خبر شوند، گفت: ما بايد به موضوعاتي بپردازيم كه در 8 سال جنگي كه براي ما اتفاق افتاد و جوانان ما كمتر از آن اطلاع دارند. ما در اين راه سرمايه‌هاي بزرگي پرداخت كرديم و ارزش‌هاي زيادي هم به دست آورديم.
    وي در پايان تاكيد كرد: با استقبال مخاطب از اين فيلم در جشنواره فيلم فجر، ما جايزه خودمان را گرفتيم.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com