1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 448  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611220100  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۴:۲۰
    ۱۳۸۶/۱۱/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

رضا كريمي:

هدف اصلي من ارتباط با مردم بود!

نشست مطبوعاتي فيلم "انعکاس"با حضور عوامل فيلم پس از نمايش آن در سينما مطبوعات (صحرا) برگزارشد.

به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره:در اين نشست :رضا کريمي ، محمد هادي کريمي ، مهناز افشار ، شهره قمر ، حميد گودرزي ، سعيد حاجي ميري حضور داشتند..
در ابتداي اين نشست سعيد حاجي ميري تهيه کننده فيلم" انعکاس " گفت : اين فيلم قطعا اشکالاتي دارد . ما اين موضوع را آگاهانه انتخاب کرديم و عواقب آن را هم به جان خريديم و در کنار جسارت هايي که داشتيم اصول فيلمسازي را هم رعايت کرديم. من به اين فيلم مي بالم و خوشحالم که سينماي تجاري را با مفاهيم ديني و نگاه ايراني آشتي داديم . آشتي که به دل نشسته است و فکر مي کنم به نتيجه خوبي هم رسيده ايم. مهم اين است که اين خط شکني اتفاق افتاده است . سينما زبان گويا و شريفي دارد و بيان برخي از واقعيات باعث جذابيت سينما مي شود.
مهناز افشار در ادامه اين نشست درباره نقش خود گفت: من 13 سال در سينما كار مي ‌كنم . سينما سليقه ‌اي است سالي كه در فيلم سالاد فصل بازي كردم همه مي ‌گفتند که افشار در بازيگري مستعد است به هر حال رضايت مخاطبان براي من مهم است. همان موقع در حق من ظلم هايي شد كه من جواب آن را به خدا واگذار كردم و بعد از آن مردم و منتقديني كه سليقه شخصي خود را در داوري شان دخالت نمي دهند. افشار در مورد صحنه اي كه وارد مسجد مي شود و توبه مي كند و تأثير حالات دروني خود در بازي اش گفت: اين صحنه را نمي توان بازي گفت، زماني كه وارد مسجد شدم و به درگاه خدا سجده كردم اين حس و حال معنوي به من دست داد.
شهره قمر كه براي نخستين بار بازيگري را تجربه مي كرد، در مورد نقش خود و بازي در فيلم گفت: بعد از ديدن فيلم احساس كردم نقاط قوت فيلم از نقاط ضعف آن بيشتر است. او در مورد نقش خود گفت: نقش به شدت با شخصيت واقعي من متفاوت است ولي به دليل علاقه اي كه به همكاري با سبحان فيلم داشتم بازي در اين فيلم را پذيرفتم.
حميد گودرزي كه در اين جلسه كم حرف ترين فرد بود در پاسخ به اين سئوال كه چرا تمام نقش هاي او شبيه به هم هست، گفت: من اين حرف را قبول ندارم و احساس نمي كنم نقش هاي من شبيه به هم بوده باشد.
محمدهادي كريمي فيلمنامه نويس اين فيلم افزود: در وهله اول با صحبتهايي كه با حاجي ميري داشتيم قصد ما درون مايه جذاب و ارتباط با مخاطب بود . فيلم اول بايد سينما باشد نبايد تعاريف معنوي و ديني به آن اضافه شود صفت فيلم نبايد ماهيت موصوف را تعريف كند.
كريمي درباره فيلمنامه انعكاس گفت: فيلم درونمايه معنوي و ديني دارد ولي اثري معناگرا نيست ما در فيلم مفاهيم را در قاب تصوير بيان كرديم مفاهيمي كه ما مسلمانان به آن معتقديم و آموزه‌هاي ديني كه به آن توجه مي‌كنيم. فيلمنامه ‌اي كه من نوشتم معناگرا نيست چرا كه علاقه ‌اي به اين نوع فيلم‌ها ندارم و تاثير آنها را ضد تبليغ مي ‌دانم
رضا كريمي با اشاره به اينکه ادعايي ندارد که فيلم کاملي ساخته است ، گفت : به هر حال وقتي فيلمي ساخته مي ‌شود هدف ساختن آن خيلي مهم است و هدف اصلي من ارتباط با مردم بود كه فكر مي ‌كنم به آن رسيده ام. مخاطب به خوبي با فيلم من ارتباط برقرار كرد و حتي در جشنواره هم مردم از آن استقبال کردند.
نشست با خواندن قطعه شعري توسط مهناز افشار به پايان رسيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com