1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 513  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609050100  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۳:۰۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آستانه برگزاري جشنواره فيلم كوثر

عبدالله باكيده: جشنواره كوثر مرزهاي سنت و مدرنيته را تبيين نمايد

جشنواره فيلم كوثر به نظر من مفيد و سازنده است چرا كه با يك برنامه ريزي و هدفمندي مي تواند ضمن رفع ابهامات از شخصيت زن كه درطول تاريخ بوده، الگوهاي موثري از زن در جامعه ترسيم نمايد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، عبدالله باكيده كارگردان سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري سومين جشنواره فيلم كوثرگفت: اگرچه من با جشنواره ها و تعداد آنها بعضاً اختلاف نظر دارم اما معتقدم جشنواره ييمانند كوثر كه در مورد زن است لازم و ضروري است تا از اين طريق زنان ما از بلاتكليفي بين مدرنيته و سنت به جايگاه والا و واقعي خود دست يابند و از بلاتكليفي نجات پيداكنند.
وي ادامه داد: سينماي قبل از انقلاب با توجه به شخصيت زن ارائه شده از آن دوران، تصوير واقعي و درستي از زن ارائه نداده است اما در بعد از انقلاب نمونه هاي خوبي در اين زمينه داريم..
برپايه اين خبر، اين كارگردان سينما و تلويزيون با بيان اينكه شايسته است زنان مسلمان متناسب با مقام و منزلت والايشان و نقش هاي تربيتي و سازنده و جهت بخش آنها در خانواده و جامعه از طريق سينما معرفي شوند خاطرنشان ساخت: فيلم سينمايي "مادر" ساخته مرحوم علي حاتمي به عنوان يك نمونه موفق توانسته است جايگاه زن را در حالت يك مادر معنوي، عرفاني و ملكوتي به تصوير بكشد.
وي با اشاره به عدم نياز جايگاه زن به تعريف و شاخصه هاي بخصوص گفت: جايگاه زن بايد توسط خود زنان با رفتار و چگونگي حضورشان در جامعه تعريف شود. باكيده اضافه كرد: اگر تك بعدي به زن، جايگاه و نقش آن در شئونات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي نگاه نكنيم مي توانيم به جايگاه شخصيتي زن در سينما برسيم و به يك پالايش صحيح دست يابيم، تنها در اين صورت است كه به نقش واقعي زن در تمامي عرصه ها اعم از مديريت و مادريت و تاثيرات و حضور موثرشان در عرصه هاي كار، اداره، تعليم و تربيت و مناسبات اجتماعي پي خواهيم برد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com