1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 580  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608230214  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۰:۰۲
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمدي مطلق:

رفاقت موجب شکل‌گيري "رفيق بد" شد

کارگردان فيلم سينمايي "رفيق بد" پروسه شکل‌گيري اين فيلم را بر اساس رفاقت با دو بازيگر اصلي آن دانست که هنگام توليد فيلم به اوج خود رسيده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عباس احمدي مطلق درباره شکل‌گيري فيلم "رفيق بد" گفت: "شرايطي پيش آمد تا من با ايرج طهماسب و حميد جبلي و البته برادران مدرسي تهيه‌کننده فيلم ساخت آن را آغاز کينم. البته پروسه شکل‌گيري فيلم بر اساس رفاقت من با اين گروه بود. اما براي ساخت "رفيق بد" نياز بود اين رفاقت به اوج خود برسد. به هر حال شرايطي خوب پيش آمد و به گفته طهماسب قصه هم سراغ ما آمد و خوشبختانه از اين هماهنگي نتيجه‌اي خوب و قابل قبول حاصل شد."
    وي درباره حضور نداشتن فاطمه معتمدآريا در فيلم افزود: "هر مخاطبي اصولا توقع دارد طهماسب و جبلي را در هر فيلمي با خانم معتمدآريا ببيند. البته من نيز شخصا علاقه زيادي به حضور ايشان در فيلم داشتم. اما واقعيت اين است که در داستان نقشي براي ايشان وجود نداشت و دليل خاصي هم براي غيبت وي وجود ندارد. تنها شرايط قصه موجب شد خانم معتمدآريا در "رفيق بد" نباشد."
    احمدي مطلق در ادامه درباره بخش طنز داستان "رفيق بد" گفت: "در فيلم بيشتر طنز ديده مي‌شود تا کمدي، هدف کمدي در واقع خنداندن مخاطب است. اما طنز نگاهي متفاوت دارد. در طنز ما به واقعه دردناک مي‌خنديم. ولي اينکه به اينگونه واقعه‌ها چگونه مي‌خنديم مهم است."
    وي با ذکر مثالي در اين باره توضيح داد: "در فيلم "رفيق بد" زماني که ساک پر از دلار در اختيار دو کارمند بانک قرار مي‌گيرد دردناک است. زيرا اين وسوسه شرايط بدي براي آنها به وجود مي‌آورد. اما در فيلم اين کشمکش‌ها براي مخاطب خنده‌دار است. اما جنس خنده اين فيلم با مرگ در "زير درخت هلو" تفاوت دارد و به نوعي اين يک شرايط سوررئال است و جنس خنده آن به تقسيم‌بندي طنز و کمدي برمي‌گردد."
    کارگردان "رفيق بد" درباره صحنه‌ها و سکانس‌هاي طنز فيلم گفت: "به طور مثال در اين فيلم ناشنوايي که حبيب دچار آن مي‌شود و اتفاقاتي که اين موضوع براي وي در چند صحنه به وجود مي‌آورد بيشتر به تخيل بازيگر برمي‌گردد. بعضي از اين وقايع ما را دنبال خودشان کشاندند و به نوعي شکل گرفتند. اما به هر حال خود بازيگر در ايجاد اين صحنه‌ها دخيل بوده است."
    وي درباره فعاليت‌هاي آينده و ادامه همکاري با گروه طهماسب ـ جبلي گفت: "شرايط موجود سينماي ايران نمي‌گذارد به راحتي براي آينده از حالا تصميم بگيرم. از زمان آغاز توليد تا اکران فيلم شرايط به حدي نگران‌کننده است که نمي‌توان درباره چيزي به قطعيت صحبت کرد. اما اميدوارم اين همکاري‌ها ادامه پيدا کند. البته چند فيلمنامه و طرح وجود دارد که درباره آن صحبت شده، اما هنوز قطعي نيست. در حال حاضر فقط اميدوارم "رفيق بد" بتواند به فروشي قابل قبول دست پيدا کند."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com