1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 542  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608220209  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۵:۲۸
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين حضور جهاني «ميناي شهر خاموش» در جشنواره بوستون

«ميناي شهر خاموش» در دومين حضور بين‌المللي خود، سوم آذر در جشنواره فيلم بوستون اكران مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، فيلم سينمايي «ميناي شهر خاموش» ساخته اميرشهاب رضويان در دومين حضور جهاني خود، روز سوم آذر ماه در چهاردهمين جشنواره فيلمهاي ايراني كه در موزه هنرهاي زيباي بوستون آمريكا برگزار مي‌شود، به نمايش در مي‌آيد.
    بنا بر اين گزارش، «ميناي شهر خاموش» ماه گذشته در سي‌امين دوره جشنواره سينماگران مستقل در ميل والي آمريكا به نمايش درآمد و مورد توجه تماشاگران امريكايي و ايراني قرار گرفت.
    داستان فيلم درباره دكتر بهمن پارسا، جراح موفق قلب است كه پس از 33 سال از آلمان به ايران برمي‌گردد و پس از عمل موفقيت آميز يك جانباز جنگ، همراه پيرمردي به نام قناتي و بهرامي جواني كه راننده‌ي بيمارستان است به شهر بم مي‌روند. دكتر پارسا به دنبال گذشته‌اش مي‌گردد و در اين مسير قناتي و بهرامي همراه او هستند و كم كم از رازي قديمي آگاه مي شود.
    «ميناي شهر خاموش» در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر 1385،نامزد دريافت هفت سيمرغ بلورين بود و سيمرغ بهترين كارگرداني و سيمرغ بلورين ويژه هيات داوران براي بازيگري استاد عزت الله انتظامي و جوايزستاد ويژه توسعه فناوري نانو، سازمان امور مالياتي كشور، سازمان نظام پزشكي كشور، كانونهاي فيلم و عكس دانشجويان كشور را دريافت كرد و در يازدهمين جشن سينماي ايران تنديس بهترين بازيگر نقش مكمل به صابر ابر تعلق گرفت. همچنين در ارديبهشت ماه امسال، دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران به مناسبت نمايش رايگان اين فيلم در بم از عزت الله انتظامي و رضويان تقدير كرد.
    اميرشهاب رضويان متولد1344 همدان- فارغ‏التحصيل كارگرداني سينما (كارشناسي) و نقاشي متحرك (كارشناسي ارشد) از دانشكده سينما تئاتر، دانشگاه هنر- شروع فيلمسازي كوتاه1359- اولين بار فيلم كوتاه انقلاب از ساخته‏هاي او در اولين جشنواره فيلم فجر 1361 به نمايش در مي‏آيد و فيلم ديگرش يكي ديگر جايزه بهترين فيلم كوتاه را از دومين جشنواره فيلم فجر1362 دريافت مي‏دارد- رضويان پيش از اين بيش از 40 فيلم كوتاه و سه فيلم سينمايي با نامهاي سفر مردان خاكستري(1379)، تهران ساعت 7 صبح (1381) و ميناي شهر خاموش (1386) ساخته است كه در جشنواره‏هاي داخلي و خارجي زيادي به نمايش در‏آمده است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com