1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 570  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608080203  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۴:۴۳
    ۱۳۸۶/۰۸/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

شاه ‌حسيني:

مردم را از سينمارفتن نترسانيد

كارگردان «كلاغ پر» گفت: در وضعيت فعلي سينما، بايد مردم را ترغيب كرد تا به سينما بروند و نبايد با شعار‌هاي سطحي و مبتذل ناميدن فيلم‌هاي سينماي بدنه، آنها را از سينما رفتن ترساند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، شهرام شاه‌حسيني، كارگردان فيلم سينمايي «كلاغ‌پر» اظهار داشت: هرگز سراغ فيلمنامه‌اي نمي‌روم كه در جشنواره‌ها جايزه بگيرد ولي مخاطب عمومي نداشته باشد و هرگز فيلمي نخواهم ساخت كه اگر مخاطب عمومي آن را ديد، فكر كند كه ساخته شدن يا نشدن آن خيلي فرقي نداشته است.
    وي ادامه داد: شخصا به حيات صنعت سينما اهميت مي‌دهم و معتقدم فيلمي كه با 200 يا 250 ميليون خرج ساخته مي‌شود،بايد برگشت مالي داشته باشد تا چرخه سينما حركت كند.
    شاه حسيني با اشاره به اين كه «سينماي هنري هم حتي از دل صنعت سينما به حيات‌شان ادامه مي‌دهند» ، تصريح كرد: وجود سينماي هنري در كنار سينماي گيشه الزامي است. فيلم‌هاي هنري هم بايد ساخته شوند، اما بايد ابتدا به ساكن، فيلم‌هايي ساخته شوند كه به چرخه سينما كمك كنند و برگشت سرمايه داشته باشند.
    اين كارگردان با اشاره به فروش‌هاي اندك فيلم‌هاي روي پرده سينما، گفت: مدت‌ها است كه وضعيت بدي در فروش فيلم‌ها حاكم است و فيلم‌ها اغلب از فروش كمي برخوردارند. اين فروش اندك باعث مي‌شود كه تهيه‌كنندگان ديگر، براي كار كردن محتاط شوند و دست به عصا باشند.
    وي گفت: در اين شرايط تهيه‌كنندگان بايد مطمئن شوند كه آيا فيلمي كه تهيه‌ مي‌كنند، فروش مي‌كند يا خير؟ در نتيجه همين اوضاع است كه فكر مي‌كنم بايد فيلمي بسازم كه مخاطب داشته باشد.
در حالي كه «كلاغ‌پر» پرمخاطب‌ترين فيلم روي پرده است، شاه‌حسيني از ميزان فروش «كلاغ‌پر» اظهار ناخرسندي كرد و گفت: از فروش فيلم راضي نيستم چرا كه ما اميدوار بوديم كه فيلم با رقمي بيش از فروش كنوني، مخاطب افزون‌تري داشته باشد. البته فروش «كلاغ‌پر» در مقايسه با فيلم‌هاي ديگر خوب است اما كافي نيست و بايد ديد چرا فيلم‌هاي اكران، اينقدر كم مي‌فروشند؟
    كارگردان «كلاغ‌پر» در ادامه افزود:فروش‌هاي كنوني گيشه براي سينماي ما كافي نيست و اين نشان مي‌دهد كه مردم از سينما دور هستند. در اين وضعيت بايد مردم را ترغيب كرد تا به سينما بروند و نبايد اينقدر با شعار‌هاي سطحي و مبتذل ناميدن فيلم‌هاي سينماي بدنه، آنها را از سينما رفتن ترساند.
    شاه‌حسيني اظهار داشت: اگر اين فيلم، اثري بود كه با مخاطب عمومي روبرو نمي‌شد، ساخته شدنش در مقطع بحراني كنوني سينما، ساختنش چه فايده‌اي داشت؟
    وي كه با فيلم‌هاي كوتاه و تجربي خود مثل سه كيلومتر جلوتر و به طعم خاك، موفقيت‌هاي مختلفي را به دست آورده، بر لزوم داشتن سينماي بانشاط تاكيد كرد و گفت: اصولا در جامعه كنوني‌، رغبتي به ساختن فيلم‌هاي هنري و اجتماعي تلخ ندارم و به عنوان فيلمسازي كه به اطرافش نگاه كنجكاوي دارد، معتقدم الان زمان ساختن فيلم اجتماعي تلخ يا فيلم معناگراي عجيب و غريب نيست.
    شاه‌حسيني ادامه داد: دوست دارم كمي با ديدن يك فيلم فراغ بال پيدا كنم و آن چيزي كه در زندگي واقعي نمي‌بينم، روي پرده ببنيم، چرا كه سينما قرار است جادو كند و آدم‌ها را مسحور خود نمايد.
    وي تاكيد كرد: من دوست داشتم با «كلاغ‌پر» كمي مفرح‌تر به زندگي نگاه كنم و اگر اين اتفاق افتاده باشد، من موفق شده‌ام.
    وي درباره شباهت «كلاغ‌پر» با يكي از فيلم‌هاي پرفروش چند سال اخير سينما گفت: آن فيلم، كاري نيست كه من بخواهم از آن تاثير بگيرم و به نظرم يك كار دست چندم و كپي نصف‌ونيمه هاليوودي است كه به نظرم طنز لوس و نچسبي دارد. شايد اين شباهت از آنجا مي آيد كه به اكران «كلاغ پر» نزديك است و بازيگرانش يكي هستند وگرنه به لحاظ كاراكتر‌ها و قصه، هيچ شباهتي بين اين دو فيلم نيست، ضمن اينكه فيلم من، اقتباس و نوع برداشت آزادي از فيلم «Addicted to Love» است.
    شاه حسيني گفت:فيلمي كه قرار است مردم را بخنداند و آنها را جذب كند، بايد داراي عناصري مشخصي باشد حالا اگر اسمش را «فيلم دم‌دستي» هم بگذارند، فرقي نمي‌كند چون من معتقدم به نظر من، فيلمي مثل «اخراجي‌ها» را بايد به‌خاطر فروش ميلياردي كه داشت، ستايش كردو اين اتفاقات براي سينماي ما خوب است، چون تهيه كننده را براي ساخت فيلم بعدي ترغيب مي‌كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com