1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 422  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607020208  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۵:۵۲
    ۱۳۸۶/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

«جايي براي زندگي» جايگزين «اتوبوس شب» در جشنواره ياري

در هفتمين جشنواره سينمايي ياري فيلم «جايي براي زندگي» جايگزين «اتوبوس شب» شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از سايت خبري سيما فيلم، فيلم «جايي براي زندگي» ساخته محمد بزرگ‌نيا جايگزين «اتوبوس شب» به كارگرداني كيومرث پوراحمد در هفتمين جشنواره سينمايي ياري شد كه با موضوعيت «زن، كودك، ايران» از 28 تا 30 سپتامبر 2007 در اپسالا و استكهلم سوئد برگزار مي شود.
    عليرضا شاهرخي مديرامور جشنواره هاي اداره كل رسانه بين الملل سيما(CMI) ضمن اعلام اين خبر، درخصوص علت اين جايگزيني به خبرنگار ما گفت: از آنجايي كه تاكنون فيلم «اتوبوس شب» در كشور سوئد به نمايش درنيامده است و احتمال حضور اين فيلم در جشنواره هاي معتبر ديگري در سوئد نظير گوتنبرگ و... وجود دارد، ترجيح داديم كه اولين نمايش آن در چنان شرايطي باشد؛ به همين منظور فيلم «جايي براي زندگي» كه از ديگر محصولات مركز سيما فيلم است جايگزين آن شد.
    «جايي براي زندگي» چهارمين فيلم بزرگ نيا است كه فيلمي جنگي و كلاسيك است و مايه هاي ديني و ملي را با خود به همراه دارد. اين فيلم در واقع درباره خانواده بزرگ عيدي محمد پيرمرد ثروتمند و قابل احترامي است كه با خانواده‌اش در غرب كشور زندگي مي‌كند و از طريق كشاورزي، پرورش ماهي، شترمرغ، اسب و برخي فعاليت هاي ديگر روزگار مي گذراند. اما محل زندگي‌شان چند صباحي پس از آغاز جنگ توسط دشمن تصرف مي شود و ... .
    در جشنواره ياري علاوه بر «جايي براي زندگي» فيلم هاي «آوازهاي سكوت»،«آفسايد»،«نقاب»،«زيتون»،«دختر، پسر، پيرمرد»،« پيرمرد و ريل»،«پل سيزدهم»،«اگر نبود بهمن بيگ»،«مكس»،«آن»،«گل مراد تو»،«زير خاك خانه پدري»،«دنيا»،«خون بازي»،«آن بالا كنار جاده»و«كافه ستاره» با مروري بر آثار جعفر پناهي به نمايش در خواهند آمد كه گشايش جشنواره ساعت 18 به وقت اپسالا خواهد بود.
    همچنين اين جشنواره به ياري بنياد سينمايي فارابي، سيما فيلم، هدايت فيلم، مركز سينماي مستند و تجربي و خسرو سينايي در ايران برگزار مي شود كه در حقيقت در آمد حاصله از آن براي پرداخت كمك هزينه آموزشي كودكان نيازمند در ايران استفاده خواهد شد كه طي برگزاري آن از سوي ناصر زراعتي و عليرضا مجلل در يكشنبه مصادف با 30 سپتامبر و همزمان با پايان هفتمين جشنواره سينمايي ياري از ميهمانان حاضر، تجليل به عمل خواهد آمد.
    اين جشنواره با فيلم 15 دقيقه‌اي «آوازهاي سكوت» به كارگرداني خسرو سينايي آغاز و با «كافه ستاره» سامان مقدم پايان مي يابد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com