1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 569  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606120202  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۴۱:۲۶
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمود اربابي:

جلسات شوراي صنفي وجاهت قانوني دارد توضيحات وزير ارشاد درباره‌ي "سنتوري" قانع‌كننده است

محمود اربابي گفت: اجراي آيين‌نامه گذشته شوراي صنفي هيچ مشكل و مانعي را براي ما ايجاد نكرده و اگر مي‌خواستيم آيين‌نامه‌ي جديد را اجرا كنيم به مشكل برمي‌خورديم.


به دليل اختلاف بر سر سينما "فرهنگ" آيين‌نامه‌ي سال قبل اجرايي شد
    به گزارش سایت سینمایی سوره به نقل از ایسنا مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي ارشاد در نشست رسانه‌اي كه صبح امروز ـ دوازدهم شهريور ماه ـ برگزار شد در حاليكه پاسخ‌گويي سوالات خبرنگاران بود، درباره ابلاغ آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش كه قرار بود از اوايل امسال اجرايي شود اظهار داشت: اين آيين‌نامه معمولا سال به سال آماده و ابلاغ مي‌شود و علت آن اين هم اين بود كه مقوله سينما مطلق نيست و مجموعه تجربيات هر ساله مي‌تواند به تجربيات ما بي‌افزايد و هر سال امكان اصلاح وجود داشته باشد.
    وي افزود: ما درباره آيين‌نامه جديد بحث كرديم، اما عمليات آن به نتيجه نرسيد. اين آيين‌نامه نسبت به سال 85 قرار بود دو تغيير در آن اتفاق بي‌افتد، يكي اينكه تعداد سينماهاي گروه‌ها از 18 به 16 برسد تا امكان فيلم‌هاي بيشتري فراهم شود.
    اربابي ادامه داد: سال گذشته آيين‌نامه را با 17 سينما و 4 فرهنگسرا بستيم و امسال پيشنهاد كرديم تبديل به 16 سينما و 5 فرهنگسرا شود، كه مورد موافقت اعضاي صنف هم بود، همچنين اداره كل پيشنهاد كرد سينما فرهنگ يك گروه شود تا حدود 9 فيلم، بيشتر از سال گذشته اكران شود.
    وي افزود: وقتي اين پيش‌نويس را نوشتيم دوستان اعتقاد داشتند، سينما فرهنگ امكان رقابت ندارد و به گروه ضعيفي تبديل مي‌شود و در نهايت همان آيين‌نامه سال قبل اجرا شد.

جلسات شوراي صنفي تاكنون وجاهت قانوني داشته است
    اربابي با اشاره به شوراي صنفي نمايش وظيفه آنرا مديريت ثبت و ضبط فرايند مربوط به اكران دانست كه تصميماتش با نظر اداره كل اجرايي مي‌شود و اظهار داشت: نگراني از دوره‌هاي گذشته وجود داشت كه در اين فضاي بين سينما و تهيه كننده فيلم‌ها از ظرف فرهنگي دچار آسيب شود، به همين دليل مقرر شد يك عضو از كانون كارگردانان‌ها هم جزو شورا باشد تا فيلم‌ها دچار مشكل نشوند.
    وي افزود: شوراي صنفي تا به حال از منظر قانوني وجاهت داشته و جلساتش به نيابت از اداره كل در خانه سينما تشكيل مي‌شده است و هنوز هم تشكيل مي‌شود، اما به خاطر جشن خانه سينما به من اعلام كردند كه خانه سينما شلوغ است و من گفتم جلسات در اداره كل برگزار شود. اين شورا تعطيلي‌بردار نيست و چيزهايي هم كه درباره اعتراض مدير عامل خانه‌ي سينما مطرح مي‌شود، بحث‌هاي ژورناليستي است كه ما را به هم بدبين كند، در واقع محل برپايي نشست شورا را اداره كل تعيين مي‌كند.

اكران سنتوري به دلايل مراقبت از سينما به تعويق افتاد توضيحات وزير قانع‌كننده بود
اربابي در بخش ديگري از اين نشست درباره اكران فيلم‌هاي "سنتوري" و "به رنگ ارغوان" گفت: توضيحاتي كه آقاي وزير درباره‌ي "سنتوري" دادند، كاملا قانع كننده است. من وظايف خودم را انجام مي‌دهم و مافوق من هم وظيفه خودش را انجام مي‌دهد و اين اقتدار وزارت را نشان مي‌دهد.
    وي ادامه داد: اكران اين فيلم به دلايلي كه بحث مراقبت از سينما مطرح است، به تعويق افتاد و اين نشان مي‌دهد منطق و دقت نظر وجود داشته است.

"به رنگ‌ارغوان" را هنوز نديدم و اكران آن فعلا مساله‌ي ما نيست
اربابي مشكل فيلم به رنگ ارغوان را متعلق به دوره قبل دانست و گفت: من هنوز اين فيلم را نديده‌ام. توقيف اين فيلم يك مسله قانوني است كه از سوي نهادي دنبال شده و فيلم در اختيار آن نهاد است و مساله فعلي ما نيست و اطلاعات ويژه‌اي هم ندارم. اما وقتي فيلمي را قانوني متوقف مي‌كنند، مسووليتي براي پرداخت هزينه آن فيلم وجود ندارد و اين مسايلي كه مطرح مي‌شود جنبه خبري دارد.
براي اكران فيلم‌هاي فرهنگي صادقانه عمل كرديم .
    مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي درباره اكران فيلم‌هاي فرهنگي اظهار داشت: ما براي اكران اينگونه فيلم‌ها صادقانه عمل كرديم و طرح ما بر اين بود كه گفته نشود« فيلمي ساخته‌ام و مخاطبان فيلم امكان ديدن آن را نداشته‌اند.» در آيين‌نامه شوراي صنفي پيشنهاداتي را لحاظ كرديم تا اگر بتوانيم در اكران اينگونه فيلم‌ها گشايش داشته باشيم و مشكل آنها را حل كنيم.

شوراي ساماندهي نام بهتري است براي فدراسيون تهيه‌كنندگان
اربابي در بخش ديگري از اين نشست درباره تشكيل فدراسيون تهيه‌كنندگان اظهار داشت: بر اساس نظرات جمعي كه در معاونت بوده و كميته ساماندهي كه وجود داشته است بحث سازمان يا نهاد و جمعي كه فعاليتهاي صنفي تهيه‌كنندگان را مديريت كند بوجود آمد كه "شوراي ساماندهي" نام بهتري براي آن است.
    وي افزود: ما در اين مساله تنها به تعامل رسيدن طرفين فكر مي‌كنيم. هر كس مي‌خواهد از اين ميدان سهم بيشتري داشته باشد و يك بي‌طرف هم بايد وجود داشته باشد و كار را سامان بدهد كه اداره كل اين نقش را ايفا مي‌كند.
اربابي ادامه داد: ما فدراسيون را جمعي مي‌دانيم كه سلايق مختلف تهيه‌كننده‌ها در آن هستند و در نهايت سعي مي‌كنيم با تعاملي كه برقرار مي‌كنيم به جمعي برسيم تا تهيه‌كنندگان سينماي ايران را سامان بدهد.

"گل يا پوچ" جليلي سال گذشته پروانه‌ي نمايش گرفت
وي درباره صدور پروانه نمايش براي كارهاي ابوالفضل جليلي نيز اظهار داشت: ايشان صحبتي را مطرح كرده بودند و اعلام داشتند فيلم‌هاي من پروانه نمايش دريافت نكرده است در حاليكه سال گذشته به فيلم "گل يا پوچ "پروانه نمايش داديم و حتي روز گذشته كپي آنرا به آقاي جليلي نشان دادم و گفتند پخش كننده به من اعلام نكرده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com