1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 421  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606030209  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۸:۲۹
    ۱۳۸۶/۰۶/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم حنا مخملباف در سن سباستين نمايش داده مي‌شود

«بودا از شرم فروريخت» ساخته حنا مخملباف در بخش مسابقه رسمي پنجاه و پنجمين جشنواره فيلم سن سباستين به نمايش درمي‌آيد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، خبرگزاري فرانسه اعلام کرد جنگ عراق و زندگي در افغانستان مضمون اصلي جشنواره امسال است که از 20 سپتامبر (29 شهريور) در شمال اسپانيا آغاز مي‌شود.
    "نبرد حديثه" ساخته نيک برومفيلد بريتانيايي سفري است به قلب جنگ در عراق و حوادث ماه نوامبر سال 2005 در اين شهر را به تصوير مي کشد که طي آن شورشيان عراقي ميگل ترازاس، يک سرباز معروف آمريکايي را کشتند. در واکنش به اين حادثه، يک واحد از تفنگداران دريايي آمريکا 24 عراقي را کشتند که بسياري از آنها غيرنظامي بودند و در ميان آنها چند کودک نيز ديده مي شد. اين کشتار اعتراضات و خشمي گسترده داشت، همين طور يک بازجويي قانوني که همچنان بي نتيجه مانده است.
    "نبرد حديثه" در کنار 15 فيلم ديگر در بخش مسابقه رسمي جشنواره فيلم سن سباستين نمايش داده مي شود که "بودا از شرم فروريخت" ساخته حنا مخملباف يکي ديگر از آنهاست. داستان اين فيلم در افغانستان روي مي دهد و درباره مصائب يک دختربچه افغاني است.
    مانوئل پواريه، فيلمساز فرانسوي که "غربي" فيلم 1997 او در جشنواره کن برنده جايزه هيئت داوران شد، با فيلم "خانه" در جشنواره امسال سن سباستين حضور دارد که يک درام / کمدي با بازي سرژي لوپز، برونو سالومون و باربارا شولز است. از ديگر فيلم هاي آسيايي جشنواره مي توان به "سايه ها در قصر" از کره جنوبي و فيلم هنگ کنگي "اکسدوس" ساخته پنگ هو چيونگ اشاره کرد. سه فيلم نيز در بخش خارج از مسابقه نمايش داده مي شود، از جمله "زندگي دروني مارتين فراست" ساخته پل آستر نويسنده آمريکايي که رياست هيئت داوران جشنواره امسال را به عهده دارد.
    "محاسبه احساسي" پائولو بارزمن با نقش آفريني سوزان ساراندن و کريستوفر پلامر، Honeydripper جان سيلز با بازي دني گلاور و "هزاران سال دعاهاي خوب" وين ونگ با حضور في يو از ديگر فيلم هاي مطرح بخش مسابقه رسمي جشنواره امسال هستند. جشنواره امسال با نمايش "قول هاي شرقي" ديويد کراننبرگ با بازي نائومي واتس، ونسال کسل و ويگو مورتنسن آغاز مي شود.
    جشنواره فيلم سن سباستين که قديمي ترين و معتبرترين جشنواره در دنياي اسپانيايي زبان است، روز 29 سپتامبر (هفتم مهر) با نمايش فيلم "بي نقص" به کارگرداني مايکل ردفورد با بازي مايکل کين و دمي مور به پايان مي رسد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com