1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 426  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606030207  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۲:۲۹
    ۱۳۸۶/۰۶/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

با حضور وزير ارشاد صورت گرفت

گشايش نخستين پرديس سينمايي همدان در زادروز ابن سينا

در آستانه فرارسيدن روز ملي سينما و همزمان با سالروز ميلاد شيخ‌الرئيس بوعلي سينا، عمليات اجرايي نخستين پرديس سينمايي كشور با حضور مديران فرهنگي و سينمايي كشور در همدان آغاز شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از پايگاه اطلاع رساني سينماي ايران، پرديس سينمايي همدان با شش سالن سينما، يكي از پنج پرديس سينمايي كشور است كه پيش از اين محمدرضا جعفري جلوه،معاونت امور سينمايي كشور و مجيد مسچي ،مدير عامل موسسه سينماشهر ، وعده آغاز آن را به جهت نياز مبرم تقويت اقتصادي و فرهنگي سينماي ملي دركنار عمليات گسترده بازسازي سينماهاي سراسر كشور طي دو سال گذشته داده و به وجود عزمي جدي جهت افزودن به ظرفيت‌هاي نمايشي سينماي كشور در اين دوره تاكيد كرده بودند.
    بنا بر اين گزارش، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم كه روز پنجشنبه در همدان برگزار شد، متذكر شد: آهنگ خدمت در كشور در دولت نهم شدت گرفته است.
محمد حسين صفارهرندي افزود: اين دولت با سرعت منطقي و شتاب توام با تدبير به دنبال انجام كار براي مردم است. اين دولت با نيروهايي كاردان و با انگيزه خدمتگزاري براي مردم، وارد عرصه شده است.
    وي بيان كرد: در اين خصوص رقابت جدي براي خدمت به مردم به خصوص در مناطق محروم در كشور ايجاد شده كه نتيجه آن به نفع ملت است.
    صفارهرندي،كه در گردهمايي هنرمندان همدان سخن مي‌گفت همچنين راز تاثيرگذاري هنر را در بهره‌گيري آن از پيشينه تاريخي ، ملي و فرهنگي دانست.
    شايان ذكر است كه نخستين پرديس سينمايي كشور با 15 هزار مترمربع مساحت احداث مي‌شود. براي احداث اين پرديس‌هاي سينمايي در كشور چهار ميليارد ريال اختصاص يافته كه سهم امسال استان همدان 800 ميليون ريال است.اين پرديس سينمايي از محل اعتبارات ملي احداث مي‌شود و داراي چندين سالن براي مخاطبان مختلف از جمله كودكان، نوجوانان و جوانان است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com