1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 535  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605130216  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۳:۲۰
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

سجادپور:

سينما قانون دارد، اجرا ‌مي‌خواهد

عليرضا سجادپور گفت: به نظرم قوانين موجود در حوزه سينما، قوانين مناسبي هستند. در حقيقت، در سال 60، قانون خوبي براي سينما تدوين شده اما اجرا نمي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين سينماگر درباره برنامه پنج ساله سينماي كشور كه قرار است توسط معاونت سينمايي تدوين شود، اظهار داشت: هنوز چيزي در مورد تدوين برنامه پنج ساله مشخص نشده، اين هم مشخص نيست كه برنامه مذكور در چه حوزه و مركزي تدوين مي‌شود اما من معتقدم قوانين مربوط به سينما، بالاتر از معاونت سينمايي و بايد در سطح كلان مديريت كشور تدوين و تصويب شود.
    اين سينماگر گفت: اعتقاد دارم برنامه 5 ساله سينماي ايران، به خاطر گستردگي‌اش بايد فراتر از حوزه معاونت سينمايي و حتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تدوين شود، همانطور كه در دهه 60، ‌قانون سينما در دولت تدوين شد و براي اجرا ابلاغ شد.
    وي گفت: مديران سينمايي از سال 62 به اين طرف، قانون تدوين شده در سال 60 را به فراموشي سپردند، سلايق جناحي خودشان را مدنظر گرفتند و از آن پس تغيير جهتي در سينما پيدا شد كه ما تا به امروز داغ و درد آن را احساس مي‌كنيم.
    وي افزود: به عنوان يك سينماگر معتقدم،بيش از اينكه نگران قانون باشيم ‌بايد تلاش نماييم تا شاهد يك تحول و تغيير اساسي در مديران سينمايي باشيم.
    سجادپور متذكر شد: اگر هم در مقاطع مختلف چهره ها عوض شده باشد، اما سياست هايشان متأسفانه در ادامه همان سياست هاي سال 62 به بعد بوده است.
    اين مدير سابق سينمايي گفت: ما قانون لازم براي سينما را در اختيار داريم و نيازي به تدوين قانون و برنامه جديد نيست اما ما به شدت نيازمند مديران تحول‌گرايي هستيم كه حرف مردم و ارزش‌ها را درك كنند.
    وي گفت: سينما به عنوان يكي از شاخصه‌هاي فرهنگ كشور، در پيشاني هنر و فرهنگ ما است و ‌بايد وجوه مختلفي را درباره آن در نظر گرفت.
    سجادپور متذكر شد: در يك مقوله فرهنگي شايد نشود همه جزئيات ‌را پيش‌بيني كرد اما اين دليل نمي‌شود قانوني براي آن طراحي نشود و به خودي خود، رها شود.
    وي افزود: مشاغل فرهنگي علي‌رغم پيچيدگي‌هاي‌شان، نيازمند قانون مشخصي هستند.‌ سينماي ما بي قانون نيست،قانون و اصول دارد و در فروعش، تغييرات جزئي هم رخ مي‌دهد. مي‌خواهم بگويم اينگونه نيست كه سينما قانون نداشته باشد و بخواهيم برايش قانون تدوين كنيم.
    سجادپور ادامه داد:در دوره‌هاي مختلف مديريتي سينماي ايران رو به سقوط بوده، هرگز در خدمت مفاهيم انقلاب نبوده است و معمولا نه تنها همپا بلكه پشت سر مردم قدم برداشته است.
    وي ادامه داد: در تمام دنيا با ‌وجود تنوع تفريحات سينما در حال رشد است و هر سال درصد موفقيت و بازاريابي آن بيشتر مي‌شود اما در كشور ما سال به سال دريغ از پارسال است، فكر مي‌‌كنم علي رغم تبليغات ظاهري كه صاحبان منافع پنهان در سينما انجام مي‌دهند، بايد هرچه زودتر سينما در دستان نيروهاي متعهد قرار گيرد. متأسفانه الان اينگونه نيست و پس از انقلاب، به جز در چند دوره (سال هاي 60 تا 62 و سال هاي 73 تا 76 ) مديران كارآمدي به سينماي ايران قدم نگذاشتند. بازهم مي‌گويم كه مشكل ما، مديران كلان و سياست‌گذاران است وگرنه تغييرات مديران مياني باعث رشد كيفي سينماي ايران نمي‌شود.
    «محمدرضا جعفري ‌جلوه»، خردادماه اعلام كرده بود: برنامه‌ پنج ساله سينماي ايران در نگارش اول مهيا شد و در كتابي تحت عنوان طرحي براي اكنون در روزهاي آينده در نخستين ارايه به سمع و نظر اهل دقت، كارشناسان و علاقه‌مندان خواهد رسيد و مكمل طرحي براي امروز طرحي براي فردا است. اين برنامه ميان مدت 5 ساله، تدوين و در محور اجرايي امور سينمايي قرار خواهد گرفت. همچنين به گفته جعفري جلوه، تدوين برنامه ‌ 20 ساله‌ سينمايي كشور هم در دست اقدام است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com