1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 561  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601260118  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۴:۲۸
    ۱۳۸۶/۰۱/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهندس جعفري جلوه معاون امور سينمايي و سمعي و بصري كشور:

سينماي كشور به نوعي امتدادي از آموزش و پرورش كشور است

تفاهمنامه همكاري هاي اثربخش بين معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي به مدت 4 سال منعقد گرديد.

   به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سينماي كشور به دليل جايگاه بنيادين در عرصه فرهنگ سازي و تعليم و تربيت به نحوي امتدادي از آموزش و پرورش كشور است و اين امتداد بايد به شكل نمادين واقعي و دقيق توصيف تعبير و معين شود.
     مهندس جعفري جلوه با بيان اين مطلب در مراسم عقد اين تفاهم نامه با مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش كه روز سه شنبه 21 فروردين در معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد افزود: تعامل فيمابين اركان فرهنگ ساز و فعالان اصلي در عرصه فرهنگي كشور در حالي در حال تكوين و شكل گيري است كه بهار امسال را با بيانات مهم، ظريف و دقيق مقام معظم رهبري در خصوص اتحاد ملي و انسجام اسلامي آغاز كرده ايم و اين نشست گواه و وجهي از آن اتحاد و تعامل مورد نظر است كه انشاءالله بتواند به نتايج متنوع و متعدد عملي كه مفروض است بيانجامد.
    معاون امور سينمايي و سمعي و بصري با اشاره به مقدمات انجام اين تفاهم نامه كه از اواسط سال 85 آغاز شده است خاطرنشان كرد: سينما به تعبيري آن پيكان پيشاهنگ در عرصه هنر كشور است و از آنجا كه ممزوج همه هنرها و مؤثر بر آنها است هر تحولي در سينما در همه عرصه هاي ديگر هنري نيز بازتاب خواهد داشت.
    وي تأكيد كرد: تفاهمنامه بين بخشي كه موجب تسري يك استراتژي واحد به همه اجزاست از اصلي ترين اموري است كه امروز مي بايست به آن همت بگماريم، همين تعامل فيمابين با ركن آموزش و پرورش و در واقع نهاد اصلي تعليم و تربيت در كشورمان كه جريان عظيمي از فرهنگ سازي و پرورش نيروي انساني را عهده دار است تعاملي كليدي و بنيادين است.
    مهندس جعفري جلوه خاطرنشان كرد: اگر دستگاه هاي مؤثر و نافذ در آنجايي كه بايد بيشتر و بهتر همديگر را بيابند و به تعبيري همدل و همراه هم باشند و طرح واحدي را رقم زده و مقصد واحدي را رصد كنند و برنامه مشتركي را به عمل بكشانند قطعاً كشور از يك فرصت كم نظير بهره مند خواهد شد و به سوي چشم انداز مشتركي كه مورد نظر جامعه است رهنمون خواهد شد و پرواضح است كه با يك استراتژي و گفتمان واحد در عرصه هاي مختلف مي توان به مقصد رسيد.
    معاون امور سينمايي با اشاره به جايگاه بخش فرهنگ به عنوان مادر ساير بخش ها گفت: همه عرصه ها در فعاليت هاي مورد نظرشان مبتني بر فرهنگ شكل يافته و فعاليت هاي پيش برنده فرهنگي هستند زيرا همه فعالان ساير بخش ها بايد در خصوص اهداف، وظايف و شيوه عملشان چيزهايي فرا گرفته باشند و آموزش نيروي انساني در همه بخش ها از مدارس و آموختن در آن آغاز خواهد مي شود.
    وي افزود: تحقق وجوه فرهنگي، هنري و علمي و تكوين لازم در شخصيت نيروي انساني در همه عرصه ها من جمله در سينما در گرو گسترش آموزش و ارتقاء عملكرد فضاهاي فرهنگي و آموزشي است.
    لذا جايگاه و نقش بخش فرهنگ يك جايگاه بنيادين است و چنين معنايي اهميت آموزش نيروي انساني و محقق كردن آن شأن و تشخصي را كه مي بايد صدچندان مي كند.
    معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به حداكثر رساندن تفاهمات بين بخشي مجموعه دستگاه هاي متنوع و متعدد و فعال در بخش هاي فرهنگي كشور را گامي اساسي براي توسعه همه جانبه دانسته و افزود: اين در حالي است كه هر يك از اين بخش ها نيز مي توانند با بهره گيري از امكانات هم به مقصد خاص خود سريع تر و عميق تر دست يابند.
    مهندس جعفري جلوه در پايان سخنانش گفت: ما خود را بخشي از آموزش و پرورش مي دانيم و گمان داريم عزيزان ما در آموزش و پرورش هم به فعاليت جايگاه سينما آنگونه كه بايسته و شايسته است مي نگرند و مسلماً آموزش و پرورش نقش مهمي در بالندگي سينماي ملي خواهد داشت.
    مهندس نويد ادهم رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش نيز در ابتداي سخنانش با اشاره به اهميت نهادهاي ديگر آموزشي و تربيتي در كنار كلاسها و كتابهاي درسي افزود: شكل گيري شخصيت نسل جوان تنها محصول كاركرد دستگاه آموزش و پرورش نيست بلكه تمام مؤلفه ها و دستگاه هاي فرهنگي به شكل مستقيم و غيرمستقيم در اين باره نقش دارند و به همين دليل اگر اين مراكز و دستگاه ها همسويي و تعامل بيشتري داشته باشند محصول كار مطلوب تر خواهد بود.
    وي تصريح كرد‌: از اين منظر اميد مي رود اين نشست و توافق نامه مؤثر و اثر بخش باشد و اين تفاهم و نشست مشترك در سالي انجام مي شود كه يكي از تجليات آن با توجه به بيانات مقام معظم رهبري ايجاد چنين همكاري و تفاهماتي است كه به هم افزايي فعاليت مؤثر دستگاه هاي اجرايي كشور خواهد انجاميد و اميدواريم نتيجه اين تفاهمنامه با فعاليت مؤثر كميته هاي اجرايي و برنامه ريزي هاي دقيق و اهتمام جدي، زمينه را در جهت بالندگي فرهنگي كشور فراهم كند.
    همچنين تقويت همكاريهاي متقابل فرهنگي و ايجاد زمينه هاي لازم براي بهره مندي متقابل از امكانات مادي و معنوي طرفين و اجراي طرح هاي مشترك آموزشي و پژوهشي و استفاده از ظرفيت هاي بلا استفاده، فضاهاي نمايشي در اختيار آموزش و پرورش (سالنهاي سينما) و ايجاد بستر و زمينه هاي لازم به منظور فهم از فيلم و سينما در آموزش و پرورش و توجه سينما و اهالي آن نسبت به مسئوليت هاي آموزشي و تربيتي از مفاد اين تفاهم نامه مي باشد.
    گفتني است در اين تفاهم نامه مهدي حقيقي مسئول دبيرخانه تفاهمات بين بخشي سينماي ايران از سوي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري و آقاي دكتر احمد جولايي مديركل دفتر تأمين رسانه هاي آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئولين كار گروه اجرايي اين تفاهم نامه معرفي شدند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com