1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 444  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601210232  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۵:۱۳
    ۱۳۸۶/۰۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراسم بزرگداشت سيدمرتضي آويني برگزار شد

مراسم چهاردهمين سالگرد شهادت سيدمرتضي آويني با عنوان «فردايي ديگر» عصر روز گذشته ـ20 فروردين ماه ـ در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم كه سردار رحيم‌صفوي ـ فرمانده سپاه پاسداران ـ و محمدرضا جعفري جلوه ـ معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - به همراه جمعي از مسؤولان و هنرمندان حضور داشتند، ياد و خاطره سيد شهيدان اهل قلم گرامي داشته شد.
    در ابتداي اين مراسم بعد از پخش فيلم "سفر آخر" به كارگرداني مرتضي شعباني كه به آخرين لحظات زندگي آويني مي‌پرداخت، محمود رجبي - مدير دفتر مطالعات ديني هنر - در سخناني از شهيد آويني به عنوان شخصيتي ياد كرد كه به ياد حق ريزش كرد و شروع به ساختن دنياي جديدي كرد.
    او در ادامه اظهار داشت: ايشان در زندگي جمعي‌شان هم تحولات عظيمي را به‌وجود آوردند و زندگي پربركتي داشتند.
    وي افزود: شهيد آويني هم مسؤول بخش تلويزيوني سپاه بود و هم هم‌زمان "روايت فتح" را كار مي‌كرد. در دفتر مطالعات ديني هنر مشغول بود و سردبيري ماهنامه "سوره" را بر عهده داشت، ضمن آن‌كه مقالاتي هم به نگارش درمي‌آورد كه امروزه به‌صورت كتاب موجود است. در عين حال كه حضور مستمري هم در جبهه داشت.
    رجبي تصريح كرد: با توجه به اين‌كه همه اين كارها را هم‌زمان انجام مي‌داد، بنا بر اظهار همسرش، در منزل هم همه كارهاي بيرون از خانه، بر عهده‌اش بود و حتا بعضي از كارهاي خانه را هم انجام مي‌داد. بايد ديد اين چه نوع اتصالي است كه انسان بين آسمان و زمين پيدا كرده كه چنين وقت پربركتي را داشته است.
    سيدصالح موسوي به عنوان ديگر سخنران اين مراسم با بيان اين‌كه آويني به من ياد داد كه انسان در هر دوره‌اي از زندگي‌اش مي‌تواند تأثيرگذار باشد، اظهار داشت: او معتقد بود اگر انسان بخواهد، در هر دوره‌اي مي‌تواند حماسه و مقاومت خلق كند و مقاومت در همه مراحل زندگي ما بايد باشد و هميشه بايد آمادگي آن را داشته باشيم.
    وي افزود: آقامرتضي اگر مطلبي داشت از ائمه (ع) و مذهب شيعه بود و هميشه مي‌گفت، اگر به ولايت وصل باشي، مي‌تواني براي خودت چراغي روشن داشته باشي.
    مصطفي دالايي هم به عنوان آخرين سخنران اين مراسم با بيان اين‌كه شهيد آويني تأثير زيادي روي بچه‌هاي دست‌اندركار "روايت فتح" گذاشته بود، گفت: كارگرداني ايشان خيلي عظيم‌تر از نوع كلاسيكي است كه امروزه جزو وظايف كارگرداني محسوب مي‌شود و حضور شيدايي كه داشت، همه بچه‌ها را تحت‌ تاثير قرار داده بود.
    پخش فيلم "روايت راوي" به كارگرداني حسين معززي‌نيا - داماد شهيد آويني -، فيلم "لبنان" ساخته حسين محموديان، كه اجراي اين مراسم را هم عهده‌دار بود، به همراه پخش وله‌هايي از سكانس‌هاي برگزيده‌اي از فيلم‌هاي "با گردان خيبر" و "سحر يا معجزه" ساخته سيدمرتضي آويني از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com