1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 453  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601210223  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۴:۱۶
    ۱۳۸۶/۰۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد شيرواني:

تغيير لحن سينماي ايران در گرو فعال شدن نسل جديد است

به اعتقاد محمد شيرواني فيلمساز مستند و داستاني تغيير لحن سينماي ايران مي‌تواند به حضور قابل توجه آثارمان در مجامع فرهنگي و هنري جهان بي‌انجامد و اين امر در گرو فعال شدن ديد فيلمسازان ايراني و فعال شدن نسل جديد است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، كارگردان «رييس جمهور ميرقنبر» درباره‌ي ارزيابي‌اش از حضور جهاني سينماي مستند و كوتاه ايران گفت: سينماي ايران جهت حضوري شايسته و كارآمد در مجامع هنري و بازارهاي بين‌المللي بايد مسيري تازه را تجربه كند و به دنبال حرف تازه‌تر و سبك و سياقي جديد باشد.
    وي معتقد است: جامعه جهاني كنجكاوي‌اش را نسبت به سينماي ايران از دست داده است و دليل اصلي اين مساله تكرار سبك و سياق دو دهه گذشته در فيلم‌هايمان است.
    كارگردان فيلم «دايره» با اشاره به سينماي چين به عنوان نمونه، سبك و سياق نوين سينماي اين كشور را باعث بالندگي و حضور جدي سينماي چين در بازارهاي بين‌المللي و جشنواره‌هاي معتبر هنري دانسته و افزود: سينماي چين با تغيير مسير و حركت در روندي متفاوت توانست حتي سرمايه هاليوود را به خود جلب كرده و فيلم‌هاي بزرگي خلق كند و سينماي ايران هم نياز دارد به سمت تغيير سياق و محتوا حركت كند.
    كارگردان فيلم «كانديد» در ادامه يادآور شد: يك تعداد فيلمساز داريم كه اصولا كارشان بگونه‌اي است كه قرار هم نيست اين فيلمسازها لحن‌شان را عوض كنند، اما قاطبه سينماي ايران بايد به سمتي حركت كند كه حضوري جهاني داشته باشد.
    كارگردان «كنسرو ايراني» دستيابي به چنين خواسته‌اي را نيازمند عزمي همگاني دانست و افزود: طرحي نو بايد در انداخت و با گسترش امكانات سينمايي توان اين حركت را پيدا كرد.
    كارگردان فيلم «ناف» در پايان سخنانش با اشاره به تلويزيون به عنوان مهمترين ارگاني كه مي‌تواند از سينماي مستند حمايت كند، ادامه داد: در سالهاي اخير در اين خصوص حركت‌هاي خوبي اتفاق افتاده است و براي مثال برنامه مستند چهار توانسته است، جايگاه خوبي بين مردم و سينما دوستان ايراني براي خود باز كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com