1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 442  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512010205  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۳:۰۴
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

شيخ طادي:

سينماي دفاع مقدس امسال آشفته بود

پرويز شيخ طادي، كارگردان سينما معتقد است فضاي سينماي دفاع مقدس امسال بسيار غبار آلود است و به همين دليل فضاي سالمي براي نقد و بررسي آن وجود ندارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان گفت: يكي از ضرورت‌هاي فيلم‌هاي حوزه دفاع مقدس اين است كه اين فيلم‌ها جذابيتي داشته باشند تا بتوانند به اقتصاد و بدنه سينما كمك كنند و حتي آن قدر پيشرو باشند كه به لحاظ بحث‌هاي تئوري و تكنيك‌هاي سينمايي، راهنماي فيلمسازان ديگر باشند.
    وي افزود: اما اگر قرار است با نمايش صحنه هايي از 20 سال پيش صرفا حرف‌هاي گفته شده را تكرار كنيم، قطعا مسير اشتباهي را در پيش گرفته ايم، زيرا موضوعات بسياري وجود دارد كه مي‌توان به آنها پرداخت.
    كارگردان فيلم‌هاي "پشت پرده مه" و "سومين روز پس از مرگ" با اشاره به فيلم‌هاي قابل توجهي كه امسال درباره دفاع مقدس ساخته شده‌اند گفت: من نمي‌خواهم به نقد اين فيلم‌ها بپردازيم، زيرا فضاي سينماي امسال به دليل هياهوهاي بسيار غبار آلود است و به همين دليل فضاي سالمي براي نقد و بررسي وجود ندارد. متاسفانه هر كس هم در اين شرايط بخواهد حرف تازه‌اي بزند، اين غبار روي او مي‌نشيند.
    وي با اين حال افزود: اما من درباره فيلم‌هاي امسال به جاي تنوع از واژه آشفتگي استفاده مي‌كنم، زيرا موضع‌گيري‌هاي ما در اين عرصه بايد مستند باشد و حرف‌هاي درست و واقعي در اين زمينه زده شود، نه اينكه هر كسي با سليقه و نگاه خودش حرف تازه‌اي بزند. قطعا اگر فيلمنامه‌ها و انديشه‌هاي ما رگ و ريشه عميق نداشته باشند، ما با نگرش‌هاي متضادي فيلم خواهيم ساخت و در اين شرايط فضاي دفاع مقدس دچار آشفتگي مي‌شود.
    شيخ طادي درباره افق‌هاي مضموني جديدي كه هنوز در سينماي دفاع مقدس تجربه نشده، گفت: در اين زمينه قطعا كارهاي ناكرده بسياري وجود دارد. سينماي دفاع مقدس صرفا توپ و تانك نيست، اما ما سال‌ها است داريم در اين زمينه مانور مي‌دهيم.
    وي افزود: بحث يهودي‌ها و ستم آنها به مردم لبنان و فلسطين خط مقدم امروز ايران است. به نظر من فيلم جنگي فيلمي است كه به اين مقوله بپردازد و بحث انرژي هسته‌اي را مطرح كند. حتي اگر مي‌خواهيم به جنگ با عراق هم بپردازيم، بايد در فيلم‌هامان مطرح كنيم كه چه كشورهايي به عراق كمك كردند و اين مردم عراق نبودند كه با ما در جنگ بودند، بلكه اتفاقا كم‌ترين مشكل ما با آنها بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com