1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 453  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511300204  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۸:۲۶
    ۱۳۸۵/۱۱/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

شورجه:

برخي كارگردان‌ها جنگ را درست نفهميده‌اند

جمال شورجه، كارگردان‌ سينما با اشاره به قصه برخي فيلم‌هاي حوزه دفاع مقدس در جشنواره امسال گفت: برخي كارگردان‌ها به خوبي مفهوم جنگ را درك نكرده‌اند و در اين زمينه دچار كج‌فهمي شده‌اند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينما با انتقاد از پاره‌اي از فيلم‌هاي امسال گفت: «فيلم‌هاي امسال و به ويژه تنوع بيش از حد آنها از جمله نواقص اين فيلم‌ها بود كه مي‌شود آنها را نقد و بررسي كرد.»
    وي افزود: «ما شاهد دو سه نمونه فيلم بوديم كه كج سليقگي و حتي فهم اشتباه نويسنده يا كارگردان آنها در حوزه جنگ به خوبي مشخص بود. به عنوان مثال بعضي از اين فيلم‌ها در تلاش عجيبي بودند كه بگويند ملت‌ها در جنگ ايران و عراق با هم مشكلي نداشتند، اما با بررسي كتاب‌ها و خاطرات رزمندگان مي‌توان متوجه اين اشتباه شد».
    شورجه با اشاره به افق‌هاي جديد مضموني در حوزه دفاع مقدس گفت: «دفاع مقدس به اقيانوسي مي‌ماند كه پر از زواياي ناشناخته است كه اين زوايا بايد از سوي نويسنده‌ها و كارگردان‌ها كشف شود.»
    او افزود: «اگر بخواهم به يكي از اين نمونه‌ها اشاره كنم، مي‌توانم از زندگي سرداران دفاع مقدس سخن بگويم. زندگي اين سرداران مي‌تواند يك نمونه واقعي انسانيت باشد، اما يادم نمي‌آيد فيلمي در اين باره ساخته شده باشد. اين فقط يك نمونه كوچك بود كه مي‌تواند به تنهايي تا سال‌ها مجموعه سيما و سينماي ما را تغذيه كند».
وي درباره افزايش توليدات حوزه دفاع مقدس در سال 85 گفت: «ما امسال شاهد حضور 9 فيلم با موضوع دفاع مقدس در جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر بوديم كه به نظر من اتفاق بسيار مطلوب و خوشايندي بود».
    وي افزود: "تغيير روش و ديدگاه مسئولان امور هنري و به ويژه سينمايي كه بعد از حضور صفار هرندي و وزارت ايشان كار را به دست گرفتند، از يكسو و تلاش و سخت‌كوشي مجموعه انجمن دفاع مقدس و به ويژه شخص سعيد سعدي، محمد‌رضا شرف‌الدين و احمد‌زاده باعث شد تا اين مسير هموار شود و نفس تازه‌اي بكشد. البته از اين مجموعه فيلم از توليدات سيما فيلم بود و اين مسئله نشان مي‌دهد اين توجه به دفاع مقدس همه گير شده است.»
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com