1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 457  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511280215  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۸:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

161 فيلم در بخش بين‌الملل جشنواره پويانمايي حضور دارند

137 فيلم از 61 کشور جهان به همراه 24 فيلم ايراني در بخش مسابقه بين‌الملل پنجمين جشنواره پويانمايي تهران با يکديگر رقابت مي‌کنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اعلام کرد در اين دوره استقبال انيماتورهاي ديگر کشورها براي حضور در اين رويداد بسيار چشمگيرتر از دوره‌هاي قبل بوده و از تمام قاره‌ها جديدترين فيلم‌هاي انيميشن به جشنواره ارسال شده است.
    هيأت انتخاب اين بخش از 562 فيلم ارسال شده 161 فيلم را براي حضور در بخش مسابقه بين‌الملل انتخاب کرده است. بيشترين استقبال از سوي کشورهاي اروپايي از جشنواره صورت گرفته و انيماتورهاي 32 کشور اروپايي تازه‌ترين آثار خود را در اين رويداد نمايش مي‌دهند.
    از آسيا 14 کشور، آفريقا هفت کشور، آمريکا شش کشور و اقيانوسيه دو کشور در پنجمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران حضور دارند. کار داوري آثار بخش مسابقه بين‌الملل از پنجم اسفند، يک روز قبل از برگزاري جشنواره، آغاز مي‌شود.
    همچنين روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اعلام کرد اين فيلم ساخته هايائو ميازاکي هنرمند برجسته و صاحب‌سبک ژاپني است که برنده جايزه بهترين پويانمايي از انجمن منتقدان نيويورک در سال 2005، برنده بهترين جوايز انسي در سال 2006 و نامزد بهترين پويانمايي بلند آکادمي فيلم‌هاي علمي تخيلي و فانتزي و ترسناک سال 2006 شده است.
    "قلعه معلق هاول" داستان سوني دختر نوجوان و کوشايي است که وقتي جادوگر زيبا و مرموزي به اسم هاول از او دلبرايي مي‌کند،‌ زندگي‌اش دچار تلاطم مي‌شود. اين فيلم دوشنبه هفتم اسفند در دومين روز جشنواره ساعت 30/21 در سالن اصلي مرکز آفرينش هاي فرهنگي هنري کانون و سه شنبه هشتم اسفند ساعت 30/13 در سينما کانون به نمايش درمي‌آيد.
    پنجمين جشنواره پويانمايي تهران ششم تا دهم اسفند در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com