1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 604  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511230229  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۳:۱۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

مشاور فرهنگي رئيس جمهور:

سيمرغ‌هاي جشنواره امسال از پرواز خود ناراضي‌اند

مشاور فرهنگي رئيس جمهور گفت: در جشنواره امسال فيلم‌هاي ارزشمندي ديده نشدند و سيمرغ‌ها به سمتي پرواز كردند كه در راستاي سياست‌هاي سال‌هاي گذشته بود و من مطمئنم كه امسال خود سيمرغ‌ها از پرواز خود ناراضي هستند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جواد شمقدري گفت: جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر از دو جهت قابل بررسي است. اول اينكه يك ربع قرن از انقلاب اسلامي ايران گذشته و ديگر اينكه ما در دوره‌اي جديد از حركت انقلابي و در دولت نهم هستيم. در اين شرايط با توجه به اين دو عامل، انتظاراتي از سينما به وجود آمده بود كه در اين جشنواره به آنها پاسخ داده نشد، اما در جشنواره امسال تحولات ارزشمندي نيز روي داده است كه مي‌‌تواند اميد بخش باشد و بي‌ترديد فصل جديدي در سينماي ايران رقم خورده است.
    اين كارگردان سينما در ادامه گفت: افرادي هستند كه سينماي ايران را در مسير سالم‌ نمي‌پسندند و بيماري سينماي ايران را مي‌خواهند. اين افراد حركاتي را در زمينه انتخاب فيلم و نحوه داوري انجام دادند كه پيام آن اين موضوع بود كه نمي‌خواهند سينماي ايران را از بحراني كه خودشان به وجود آورده‌اند، نجات دهند، با اين ديدگاه من معتقدم كه امسال با وجود داشتن فيلم خوب در ويترين جشنواره، سيمرغ‌ها را با سياست‌هاي قبلي تقسيم كرده‌اند.
    وي در مورد نارضايتي منتقدان سينما از جشنواره فيلم فجر امسال گفت: من دليل رويكرد منتقدين و دلخوري آنها را از فيلم‌ها نمي‌دانم اما در طول بيست و پنج سال گذشته ، بارها شاهد بوده‌ايم فيلم‌هايي كه مورد قبول منتقدان بودند، گاه با اسلام و انقلاب سنخيتي نداشته‌اند يا در گيشه پرفروش نبوده‌ا‌‌ند در حالي كه امسال، برعكس سال‌هاي گذشته كه توجه مردم به فيلم ها كم بود، 13 فيلم بيش از 50 درصد از آراي مردمي را به خود جلب كرد و اين نشان مي‌دهد كه سينماي ايران آشتي با مخاطب و پرداخت به هويت فرهنگ ملي را سرلوحه خود قرار داده است.
    شمقدري افزود: البته من اين حركت را آغاز راه مي‌دانم و حس مي‌كنم ايجاد تعهد در آثار هنري، رويه جديد هنرمندان است، اما همين حركت از طرف مسئولان برگزار كنندگان جشنواره به عنوان خطر تلقي شد و آنها خواستند تا اين ميل را سركوب كنند و بسياري از فيلم‌هاي خوب، اصلا توسط مسئولان ديده نشد.
    وي تاكيد كرد: منتقدان و مردم بايد اين پيام را به گوش سياستگذاران سينمايي برسانند چون مردم در جشنواره فيلم فجر، اين فيلم‌ها را پسنديده‌اند.
    شمقدري در پايان افزود: اگر اين ‌موضوع مطرح است كه بعضي از فيلم‌ها بدون دارا بودن حداقل ويژگي‌هاي تكنيكي و هنري مورد توجه مردم قرار مي‌گيرد، اين به رابطه منتقدين و سينماگران با مردم بر مي‌گردد. يا مردم سينما را نمي‌شناسند چون معرفي درستي انجام نشده يا سينماي استاندارد و هنري در بيست و پنج سال گذشته نتوانسته نسبت خود را با مردم و انقلاب پيدا كند. سينماي ايران در ادامه راه خود بايد اين ارتباط را برقرار كند و به خواست مردم نزديك شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com