1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 530  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511230221  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۱:۱۷
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

مسئول ستاد انتخاب سيمرغ مردمي

نمي‌توانستيم از بين «سنتوري» و «اخراجي‌ها» يكي را انتخاب كنيم

محمدمهدي دادگو رئيس ستاد انتخابات سيمرغ مردمي گفت: رقابت بين دو فيلم «اخراجي‌ها» و «سنتوري» تنگاتنگ بود و ما نمي‌توانستيم يكي از اين دو فيلم را انتخاب كنيم، بنابراين هر دو را به عنوان برگزيده مردم اعلام كرديم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، دادگودر مورد تشكيل گروه شمارش سيمرغ مردمي گفت: در ابتدا اين موضوع را مد نظر داشتم كه به جز ستاد مركزي كه براي اين كار لازم است يك گروه پنجاه نفري هم براي انجام اين كار نياز داريم. من هيچكدام از دست اندركاران سينماي ايران را هم براي اين كار دعوت نكردم تا شائبه اي در مورد شمارش و دستكاري در آرا به وجود نيايد و تنها مسئول سينمايي كه در اين ستاد وجود داشت من بودم.
    دادگو در ادامه در مورد نحوه شمارش آرا افزود: برگه هاي رأي گيري مربوط به فيلمها كه بر اساس سانس نمايش فيلم از هم مجزا شده بود پس از اينكه توسط تماشاچيان پر مي شد، در صندوق هايي جمع آوري مي شد كه قفل بودند و كليد اين صندوقها در دست افرادي بود كه در سالن حضور نداشتند. اين افراد به سالن مي آمدند و پس از تخليه صندوقها و بسته بندي آراي مردمي اين آرا را با پيك به ستاد انتخاب سيمرغ مردمي مي فرستادند كه به اين صورت احتمال دستكاري در آرا به صفر مي رسيد.
    وي افزود: در ستاد انتخاب دو گروه آراي مردمي را مي شمردند كه در صورت تأييد شمارش آرا، ميزان رأي‌هاي صورت جلسه شده به كامپيوتر منتقل مي شد تا درصدگيري انجام گيرد.
    دادگو در ادامه دادگو در مورد انتخاب دو فيلم برتر به خبرنگار فارس گفت: از نظر علم آمار و احتمالات اگر فاصله دو موضوع آماري در حد دهم درصد يا صدم درصد باشد بايد از آن ميزان صرفنظر كرد و آن مقدار را مساوي اعلام كرد. اين قانوني است كه در تمام موسسات رأي گيري دنيا اعمال مي شود و از نظر علمي هم به آن عمل مي شود. در مورد دو فيلم سنتوري و اخراجي‌ها هم همين اتفاق افتاد و با توجه رأي مردم هر دو فيلم را به عنوان برگزيده مردم اعلام كرديم.
دو فيلم «آخرين روزهاي سوفي شول» و «مرد حصيري» فيلم هاي برتر خارجي از نظر تماشاگران بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com