1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 654  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511230219  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۸:۱۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد حسين لطيفي:

دوست نداشتم «روز سوم» به جشنواره برسد

فيلم سينمايي «روز سوم» با حضور عواملش شب گذشته بيست و يكم بهمن ماه در سينما فلسطين ‌نقد و بررسي شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدحسين لطيفي كارگردان اين فيلم ضمن اشاره به تمام شخصيت‌هايي كه در قصه‌ اين فيلم خلق شده‌ است، گفت: اينها همه كساني بودند كه در واقعيت هم وجود داشته‌اند، البته دقيقا همانند داستان واقعي نيست، در آنجا همه نجات پيدا كرده بودند من از چيزهايي كه شنيده بودم ذره‌اي را توانستم نشان دهم.
    وي در پاسخ به سوالي درباره استفاده از بازيگران تلويزيوني در اين فيلم گفت: من تلويزيون و سينمايي بودن را نمي‌فهمم، خود من به راحتي در هر دو بخش كار مي‌كنم. برايم قابليت بازيگران مهم است واگر فيلم توانسته با تماشاگر ارتباط برقرار كند، قطعا عامل اصلي‌اش بازيگري است كه مقابل دوربين ايفاي نقش مي‌كند.
    لطيفي همچنين با اشاره به لهجه‌ها در فيلم اظهار داشت: لهجه‌اي كه بازيگران دارند براي خود خرمشهري‌ها قابل باور بوده است. من حتي براي اينكه حس و حال هم درست درآيد، با وجود اينكه مي‌توانستيم صحنه‌هايي را در اطراف تهران بگيريم از تهيه‌كننده خواهش كردم به خرمشهر برويم و تمام صحنه‌ها را آنجا بگيريم.
    اين كارگردان با اشاره به صحنه كانال گفت: اين صحنه يكي از مهمترين لحظات فيلم است و توانمان را در جاهاي ديگري نگه داشتم تا در آنجا خرج كنم و به خاطر همين طولاني‌تر از بقيه صحنه‌ها شده است.
لطيفي درباره كانديد شدن «روز سوم» در دوازده رشته و حرف‌هاي مطرح شده درباره آن اظهار داشت: من جزو معدود كساني بودم كه دوست نداشتم، فيلم به جشنواره برسد. من 10 سال پيش «سرعت» را در جشنواره شركت دادم و بعد از آن بقيه فيلم‌هايم را شركت ندادم. من جزو كساني هستم كه اعتقادي به جايزه دادن و جايزه گرفتن ندارم فقط معتقدم كه گروهي دراين فيلم عاشقانه كار كردند.
وي افزود: در بخش انتخاب مردمي جشنواره هم اگر زودتر كار را مي‌رسانديم قطعا مي‌توانست مورد نظر قرار گيرد.
باران كوثري بازيگر اين فيلم هم با بيان اينكه خيلي خنده‌دار است كه درباره‌ي سيمرغ گرفتن در اينجا حرف بزند اظهار داشت: اين انتخاب‌ها نظر عده‌اي داور است. در اين يكي دو روز برخوردها به گونه‌اي بوده است كه فكر مي‌كنم گناهي را مرتكب شده‌ام كه از دو فيلم كانديد شده‌ام و كم‌كم دارم مي‌ترسم و مشكل اصلي هم اين است كه «روز سوم» در 12 رشته و خون بازي در 6 و 8 رشته كانديد شده است.
وي همچنين درباره‌ي لهجه‌اش در فيلم و صحنه‌هاي زير خاك گفت: براي لهجه مشاور داشتيم و با آدم‌هاي مختلف حرف مي‌زديم. در صحنه‌هاي زير خاك هم آنجا را همانند صندوقي درست كرده بودند كه رويش حصير مي‌انداختيم.
كوثري اظهار داشت: هميشه آدم سعي مي‌كند نقش‌هاي متفاوتي بازي كند و خوشحالم امسال از دو فيلم متفاوت كانديد شده‌ام.
پوريا پورسرخ ديگر بازيگر فيلم هم راهنمايي‌هاي لطيفي و مالك سراج رادر رسيدن به نقشه‌آش و درآوردن لهجه بسيار موثر دانست و گفت: من بي‌تجربه‌ترين عضو گروه بودم كه همه كمك‌هاي زيادي به من كردند.
برزو ارجمند نيز اظهار داشت: من چون بيشتر بازيگر تلويزيون هستم شايد در سال يك فيلم به من پيشنهاد شود و خوشحالم كه در اين فيلم بازي كردم. تنها سختي كار هم سرد بودن هواي آبادان بود كه در آن شب‌كاري‌ها خدا مي‌داند كه چقدر بچه‌ها مي‌لرزيدند.
حامد بهداد هم گفت: وقتي نقشي به من پيشنهاد مي‌شود به نقاط ضعف و قوت آن نگاه مي‌كنم و وقتي با يك نقش منفي و ضد قهرمان مواجه شدم نقاط مثبت آنرا پيدا كردم.
وي درباره‌ي پايان‌بندي فيلم اظهار داشت: پايان فيلم را دوست دارم و معتقدم فرم خوبي شده است و از ديدنش لذت مي‌برم.
در ادامه اين جلسه مهدي سجاده‌چي توضيحاتي درباره فيلمنامه اين فيلم ارائه داد و گفت: آقايي بنام زرگرنژاد تحقيقات اين فيلم را انجام دادند و از يك داستان واقعي ايده را براي من نوشتند و من آن را تبديل به فيلمنامه كردم.
وي با اشاره به تغييرات صورت گرفته در فيلمنامه‌اش اظهار داشت: يك سوم ابتدايي فيلمنامه من به ماجراهاي قبل از جنگ مربوط مي‌شود كه در فيلم آقاي لطيفي به صورت فلاش بك آنرا نشان دادند، ضمن اينكه چند شخصيت هم به كار اضافه شد.
حميد آخوندي مجري طرح «روز سوم» زمان ساخت اين فيلم را 12 آبان تا 4 بهمن عنوان كرد و گفت: ما طي 62 جلسه فيلمبرداري داشتيم و از نظر امكانات هم هر آنچه خواستيم ارتش در اختيارمان قرارداد و به قول خود آقاي لطيفي «خدا نوشت خدا گرفت و نامش شد روز سوم».
كاوه ايماني تدوينگر و عليرضا جلالي تهيه‌كننده ديگر حاضر اين جلسه بودند كه توسط مهدي كرم‌پور اداره مي‌شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com