1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 458  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511230207  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۱:۳۸
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

جواد شمقدري:

رشد سينماي انقلاب مديون سوژه‌هاي جنگ و انقلاب است

سينماي انقلاب و جنگ پايه پيشرفت و گسترش سينماي ايران بوده و رشد سينماي انقلاب نيز مديون پرداختن به سوژه‌هاي انقلاب و جنگ است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مشاور هنري رئيس جمهور در گفتگو با ستاد خبري دومين همايش تجليل از فجرآفرينان عاشورايي با بيان اين مطلب گفت: هر ملتي در تاريخ خود داراي يک نقطه درخشان است که به ثبت و ضبط آن لحظات مي پردازد و آنها را به عنوان يک ميراث بزرگ براي نسل هاي آينده ترسيم مي کند.
    جواد شمقدري در ادامه افزود: انقلاب و ديگر رويدادهايي که به دنبال حرکت انقلاب شکل گرفت و از جمله هشت سال دفاع مقدس، از درخشانترين رويدادهاي تاريخ ملت ايران است. اين دو رويداد در ميان حوادث تاريخي ملل مختلف، جزو رخدادهاي بي نظير است. در اين ميان وقتي هنرمندي از چنين گنجينه عظيمي آثاري خلق مي کند، آن اثر ماندگارتر و مؤثرتر خواهد شد.
    وي با بيان اينکه سينماي انقلاب و دفاع مقدس پايه پيشرفت و گسترش سينماي ايران بوده و هست، اظهار داشت: رشد سينماي انقلاب در سال هاي گذشته مديون پرداختن به سوژه هاي جنگ و انقلاب است، اما در دوره اي ما از اين دو مقوله فاصله گرفتيم و شاهد بوديم چطور سينماي ايران حرکت ارتجاعي و قهقرايي خود را طي مي کند. در يکسال گذشته، سينماي ايران گامي به جلو برداشته و از آن سير قهقرايي فاصله گرفته است. در واقع، اين يک غفلت فرهنگي است که احساس کنيم موضوعاتي از قبيل انقلاب و دفاع مقدس به دست فراموشي سپرده شده اند.
    مشاور هنري رييس جمهور ادامه داد: راه نجات سينماي ايران، پيام رساني اين اتفاقات در سطح جهان است. امروز دنيا دنبال معناکردن مفهوم شهادت طلبي و انتظار است. در صورتي که همه اين آرمان ها در دوران حرکت انقلاب رشد کرد و معنا و هويت يافت. در اين صورت اگر ما اين مفاهيم را در قالب اثر هنري دنبال نکنيم، آنها بدل اين موضوعات را خواهند ساخت. همچنين اگر ما موضوعاتي مثل شهادت طلبي را که ريشه در فرهنگ عاشورا دارد در قالب اثر هنري ارايه نکنيم، نسخه بدلي آن را در حرکت هاي تروريستي شاهد هستيم.
    شمقدري درباره نقش آثار هنري از جمله سينما در به ثمر رسيدن انقلاب و تداوم آن در ديگر عرصه ها گفت: هيچ حرکت و فعاليتي قطعاً بي تأثير نيست. اگر مي گوييم حرکت ملت ايران در طول مقاومت ها و پايداري ها در طول 27 سال انقلاب اسلامي مديون هنر است، بايد گفت متأسفانه درصد کمي را قائل هستيم. چرا که مردم ايران بيشتر از هر چيز تحت تأثير شخصيت، نه افکار و روش حضرت امام (ره) بودند و به طبع آن هم استمرار اين حرکت را در الگوي زنده و صادق آن در رهبري مي بينيم.
    دومين همايش تجليل از فجرآفرينان عاشورايي به همت دبيرخانه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ساعت 30/9 صبح روز يکشنبه 29 بهمن در تالار وحدت برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com