1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 538  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511110209  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۱:۴۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

15 بهمن ماه درجشنواره‌ي فيلم فجر

فرش ايراني به‌ روايت كيارستمي، مجيدي ، بيضايي، مهرجويي، ميركريمي و... به نمايش درمي‌آيد

اولين نمايش مستندهاي فرش ايراني در جشنواره فيلم فجر، 15 بهمن ماه سال جاري در تالار وحدت خواهد بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين مجموعه كه قرار است در بخش خارج از مسابقه به نمايش درآيد، مجموعه اي شامل 15 فيلم مستند در رابطه با فرش ايراني ساخته 15 کارگردان مطرح سينماي ايران است.
    اين فيلم به تهيه کنندگي رضا ميرکريمي و به سفارش مرکز ملي فرش ايران توليد شده است و نگاه 15 کارگردان صاحب سبک ايراني را به موضوع فرش ايراني به تصوير خواهد کشيد.
    «دست آفريني هديه به دوست» از مجيد مجيدي، «قالي سخنگو» از بهرام بيضايي، «درخت زندگي» ساخته عباس کيارستمي، «فرشه و فرش» از داريوش مهرجويي، «مشترک مورد نظر در دسترس نيست» از رخشان بني‌ اعتماد، «فرش، اسب ترکمن» ساخته خسرو سينايي، «خاطره، خاطره ...» ساخته رضا مير کريمي، «فرش عشايري» ساخته بهروز افخمي، «شازده کوچولو» از نورالدين زرين کلک، «فرش و زندگي» ساخته بهمن فرمان‌آرا، «فروشي نيست» از سيف‌الله داد، «فرمايش آقا سيد رضا» از مجتبي راعي، «گره گشا» ساخته جعفر پناهي، «فرش زمين» از کمال تبريزي و «کپي برابر اصل» ساخته محمد رضا هنرمند فيلم هاي 15 کارگردان ايراني در باره فرش ايراني هستند. البته قرار بود ابراهيم حاتمي کيا هم سازنده يکي از اين فيلم‌هاي کوتاه باشد که به دليل مشغله کاري موفق به ساخت فيلم نشد.
    اين مستندها قرار است در برنامه پاسداشت سينماي ايران كه بزرگداشت يدالله صمدي و علي نصيريان در 15 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود، به نمايش درآيند.
    برپايه اين خبر، اين فيلمها هم‌اكنون آخرين مراحل آماده‌سازي را در استوديو بهمن مي‌گذارند و از ميان اين كارگردانها فقط بهروز افخمي بخشي از فيلمبرداري كه قرار بود در آلمان انجام دهد انجام نداده است و فيلمش آماده نيست.
    گفتني است، مجيد مجيدي كه يكي از فيلم‌سازان مستند فرش است، چند ماه قبل بود كه در سخنراني كه به‌مناسبت بزرگداشتش در سينما تك حضور پيدا كرده بود، درباره‌ اين مستندها گفته بود: اگر هر كدام از اين مستندها را بدون تيتراژ و عنوان‌بندي به نمايش بگذاريم، مخاطبين مي‌توانند تشخيص دهند كه هر كدام از اين فيلم‌ها متعلق به كدام يك از اين كارگردانان است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com