1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 512  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511110205  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۷:۲۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

پيش‌بيني کيفيت جشنواره فجر در يک نما ـ محمدرضا شرف الدين:

توليد فيلم دفاع مقدس حاصل تعامل فيلمسازان و مديريت سينماست

با توجه به ميل و اراده مديريت سينما به احياي سينماي دفاع مقدس و انگيزه هاي سينماگران اين عرصه، در جشنواره بيست و پنجم فجر آثار جنگي حضوري گسترده دارند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدرضا شرف الدين مدير عامل انجمن سينماي دفاع مقدس ضمن بيان اين مطلب، راجع به متقاضي بودن حدود يک صد فيلم در جشنواره گفت: ممکن است بسياري از اين آثار کيفيت لازم براي حضور در جشنواره اي همانند فجر را نداشته باشند. بنابراين بايد به گزينش هيات انتخاب جشنواره اعتماد کرد و اين ميزان فيلم را براي جشنواره مناسب دانست. زيرا هيات انتخاب از افراد کارشناس و صاحب نظر تشکيل شده است.
    وي در مورد کيفيت امسال جشنواره با حضور فيلمسازان باتجربه و جوان اظهار داشت: شايد بتوان از جشنواره امسال به عنوان نقطه عطفي در دوران فعاليت آن نام برد. امسال آثار خوبي از فيلمسازان با فکر و انديشه جوان داريم. همچنين فيلمسازان قديمي که به اوج پختگي دوران کاري خود رسيده اند، فيلمهاي مهمي در جشنواره دارند و اين نشاندهنده پويايي و جهت دار بودن سينماي ايران است. مديريت سينمايي با وجود مشکلات موجود در بازسازي و استفاده از نيروهاي انساني و جوان موفق عمل کرده است.
    مدير عامل انجمن سينماي دفاع مقدس در مورد حضور گسترده ژانر آثار مربوط به جنگ تحميلي با هفت فيلم توضيح داد: اين امر حاصل تعامل بين فيلمسازان و مديريت سينمايي است. طي سالهاي گذشته در برخي مواقع حتي يک فيلم دفاع مقدس هم در جشنواره وجود نداشت. حضور اين تعداد فيلم نشاندهنده ميل و اراده مديريت سينماي کشور نسبت به احياي اين ژانر است و اميدواريم با تدبير درست، اين روند رو به رشد ادامه داشته باشد.
    شرف الدين تاکيد کرد: سينما با توجه به موضوع ها و ژانرهايي که مورد استفاده سينماگران قرار مي گيرد، نيازمند برنامه ريزي منسجم و دقيق است و مديريت درست مي تواند باعث ايجاد انگيزه و جهت دهي شود. البته اگر انگيزه براي توليد فيلم در اين ژانر وجود نداشته باشد، مديريت نمي تواند کار چندان زيادي انجام دهد و نتيجه کار توليد آثار فرمايشي بدون روح و اصالت است. مهمترين نتيجه اي که از اين تعداد قابل قبول توليدات دفاع مقدس مي توان گرفت، وجود انگيزه لازم در بين سينماگران دفاع مقدس براي توليد و توانايي هاي مديريت در جهت جذب درست و به موقع آنها است.
    وي با اشاره به اينکه توليد ژانر مشخصي از فيلم سينمايي بايد با دقت زيادي همراه باشد، توضيح داد: در هر صورت توجه به سينماي دفاع مقدس بايد توام با اعتدال باشد و طوري نباشد که يک بار مورد کم مهري قرار بگيرد و بار ديگر سايه سنگيني بر سينماي ايران داشته باشد. حمايت توليد بايد در زمينه تمامي ژانرهاي سينماي اعمال شود. البته سينماي دفاع مقدس ژانري جامع است و مي تواند درون ژانرهاي ديگري همچون کودک و نوجوان و اجتماعي نيز وجود داشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com