1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 538  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511110203  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۵:۱۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مجيد مير فخرايي:

تاكيد «علي حاتمي» بر «دكور» امروز نكته اصلي كار من است

مجيد مير فخرايي، طراح صحنه، گفت: توجه و تاكيدي كه «علي حاتمي» در ساخت دكور داشت امروز براي من به نكته اصلي كارم تبديل شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مير فخرايي، طراح صحنه و دكور گفت: سالهاي پيش با مرحوم علي حاتمي همكاريهايي داشتم كه در آنها امانت‌داري مهمترين خصيصه كارمان به شمار مي‌رفت. حاتمي خيلي تاكيد داشت كه اگر مي‌خواهيم چيزي را بازسازي كنيم تمام نكات آن را در نظر بگيريم و اگر در بخشهايي دستمان باز نبود با استفاده از ترفندهاي سينمايي آن را براي بيننده ملموس كنيم. وي ادامه داد: هر فيلم يا سريال در متن خود راوي داستان و ماجرايي در يك برهه زماني خاص است كه توجه به اين نكته در طراحي صحنه يكي از واجبات به شمار مي‌آيد.
    مير فخرايي درادامه گفت: علاوه برداستان و كارگرداني خوب، طراحي صحنه و ايجاد حال و هواي زماني كه داستان در آن زمان اتفاق مي‌افتد از مهمترين نكات ساخت يك مجموعه تلويزيوني يا فيلم سينمايي به شمار مي‌رود.
    وي افزود: با توجه به چنين نكاتي در طراحي صحنه ما بايد قبل از ساخت دكور براي يك مجموعه تمام ابعاد زماني و مكاني داستان را مرور كنيم و به تاريخ رجوع كرده و     ويژگي‌هاي بناها،خيابانها،‌ كوچه‌ها و ابزار مورد استفاده مردم دوره تاريخي داستان را به شكل حقيقي آن كشف كرده و به تصوير بكشيم.
    مير فخرايي در ادامه به مجموعه تلويزيوني در چشم باد و طراحي صحنه اين مجموعه اشاره كرد و گفت:در چشم باد در 40 قسمت، به بهانه زندگي يك خانواده، سه جنگ مهم در تاريخ ايران را به تصوير مي‌كشد كه در آن دلاوريهاي نيروهاي مردمي به تصوير كشيده شده وجزء معدود مجموعه‌هايي است كه در ساخت دكور آن امانت‌داري و با استناد به وقايع تاريخي ساخته شده است.مثلا ما براي طراحي لباس جنگ در دوران رضا شاه به موزه جنگ سعد آباد و كتابخانه‌هاي وزارت دفاع و ... سرزديم و اين لباسها را طراحي كرديم كه اگر بعدها بخواهند به اين مجموعه استناد كنند بتوانند.
    وي در ادامه به زمان طولاني طراحي صحنه اشاره كرد و گفت: كشيدن نقشه هاي دقيق براي يك مجموعه حداقل 2ماه به طول مي‌انجامد و گاهي يافتن نكته هايي ريز در ساخت دكور كار را تا رسيدن به نتيجه دلخواه به تعويق مي‌اندازد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com