1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 480  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510270209  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۷:۰۵
    ۱۳۸۵/۱۰/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

پس از هفت‌سال «مثل يك قصه»

خسرو سينايي با روايتي از پشت صحنه‌ي جنگ به بخش مسابقه‌ي فيلم فجر مي‌آيد

خسرو سينايي در بيست‌ و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر، با فيلم «مثل يك قصه» در بخش مسابقه سينماي ايران شركت مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، آخرين حضور سينايي در بخش مسابقه جشنواره هاي فجر، به هجدهمين دوره‌ و سال 78 با فيلم «عروس آتش» برمي‌گردد.
    او با اين فيلم موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم‌نامه شد و حميد فرخ‌نژاد براي اين فيلم سيمرغ بهترين بازيگري نقش دوم مرد را گرفت. هم‌چنين يك ديپلم افتخار در بخش بازيگري نقش دوم زن به سليمه رنگزن، بازيگر اين فيلم، اهدا شد.
    سينايي، «مثل يك قصه» را كه پيش از اين «كوير خون» نام داشت، با مضمون دفاع مقدس ساخته است و اغلب صحنه‌هاي آن در روستاي محمدي مري - بوشهر فيلم‌برداري شده است.
    وي گفت‌ ، اين فيلم را كاري جمع‌وجور خوانده و ‌گفت: داستان اين فيلم را در سال 61 و اوايل شروع جنگ تحميلي نوشتم. در آن زمان شرايط را براي ساخت مناسب نديدم تا اينكه دو سال قبل فيلم‌نامه‌ نوشته شده و توانستيم در تابستان فيلم‌برداري را آغاز كنيم.
    فيلم سينايي به‌گفته‌ي خودش بيشتر پشت صحنه‌ي جنگ است. وي اضافه كرد: پيش از اين هم در فيلم «كوچه‌هاي عشق» به پشت صحنه‌ي جنگ پرداخته‌ام و در اين فيلم هم كمتر شاهد صحنه‌هاي ميداني هستيم.
    اين كارگردان 64 ساله كه فارغ التحصيل آكادمي موسيقي و هنرهاي نمايشي وين در رشته كارگرداني و فيلمنامه نويسي است در سال 1359 با ساخت فيلم «زنده باد» فعاليتش را در عرصه سينماي حرفه‌يي آغاز كرد و بعد از آن فيلم‌هاي «مرثيه عشق»، «هيولاي درون»، «يار در خانه»، «در كوچه‌هاي عشق»، «كوچه پاييز»، «عروس آتش» و «گفت‌وگو با سايه» را ساخته‌ است.
    يكي از دل‌مشغولي‌هاي اصلي سينايي ساخت فيلم‌هاي مستند است كه از جمله آنها مي‌توان به مستندهاي مثل «آوايي كه عتيقه مي‌شود»، «‌شرح حال»، «آن سوي هياهو»، «سردي آهن»، «حاج مصور الملكي» و«حسين ياوري» اشاره كرد.
    وي معتقد است كه ساخت فيلم بلند، مهم‌ترين دل‌مشغولي من نيست، مساله من اين است كه فيلم خوب باشد، بنابراين مي‌تواند فيلم حتي حدود پنج دقيقه‌اي باشد.
    سينايي‌ تاكيد دارد كه درعرصه فيلم‌سازي هنرمند كم كاري نيست. با مطرح كردن اين سوال كه كدام كارگردان‌ طي سال‌هاي اخير اندازه من فيلم داشته است به ايسنا گفت: طي چهار  سال اخير سه فيلم سينمايي و در فاصله‌اش چهار فيلم مستند نيز ساخته‌ام؛ ضمن آنكه موسيقي و فيلم‌نامه‌ آنها نيز توسط خودم تهيه‌ شده است.
اين كارگردان در دوره‌ گذشته جشنواره فيلم فجر با فيلم «گفت‌وگو با سايه» در بخش خارج از مسابقه شركت داشت و در مراسم افتتاحيه جشنواره نيز از او تقدير شد.
    «مثل يك قصه» كه فيلم‌نامه‌اش توسط سينايي به نگارش درآمده است، توسط سعيد سعدي تهيه شده و مرتضي پورصمدي فيلمبرداري آن را انجام داده است.
    در اين فيلم بازيگران بومي جنوب به ايفاي نقش مي‌پردازند و چهره‌ي شناخته‌شده‌اي حضور ندارد.
    سينايي همچنين تدوين و ساخت موسيقي فيلم را نيز انجام داده است.
    «مثل يك قصه» روايت سه سرباز عراقي است كه در زمان جنگ به اشتباه وارد خاك ايران شده‌اند و در روستايي با پسري كه با پدر بزرگش زندگي مي‌كند آشنا مي‌شوند.
اين فيلم‌ساز هم‌اكنون مشغول نوشتن فيلم‌نامه‌اي با عنوان «صورتگران عصر خون» است كه به زندگي رضا عباسي نقاش و مينياتوريست مي‌پردازد.
عباس بلوندي، طراح صحنه و لباس و مهري شيرازي، طراح چهره‌پرداز مثل يك قصه است.
    علي حسيني فيلم را صداگذاري وميکس كرده و مديريت توليد را مجيد معدني برعهده داشته است. همچنين مسووليت‌هاي صدابرداري را، محمد قمي، جلوه‌هاي ويژه، محسن روزبهاني، دستياري کارگردان و برنامه‌ريزي برعهده‌ي عادل معمارنيا، بوده است.
    رمضان اميري، امير دشتباني، سعد ادهم، احمد افضلي، مجتبي اسوديان، سليمه رنگزن، مرتضي نوري فيروزي، کورش زنگويه، محمد جواد توليان نيز بازيگران مثل يك قصه هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com