1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 359  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510130207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۰:۰۱
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«اينجا چراغي روشن است» و «كودك و سرباز»

دو فيلم از رضا ميركريمي همزمان به نمايش عمومي درآمدند

همزمان دو فيلم سينمايي «اينجا چراغي روشن است» و «كودك و سرباز» به كارگرداني رضا ميركريمي به نمايش درآمدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، شعباني پخش‌كننده‌ نمايشگران از اكران همزمان دو فيلم از امروز ـ چهارشنبه ـ در دو سينماي فرهنگ ا و ناهيد خبر داد.
    طبق اعلام در سه سانس صبح فيلم «كودك و سرباز» و در سه سانس بعد از ظهر فيلم «اينجا چراغي روشن است» به نمايش درآيد و از هفته‌ي آينده به سالنهاي نمايش‌ دهنده‌ي فيلم اضافه خواهد شد.
    «كودك و سرباز» اولين ساخته بلند سينمايي ميركريمي است كه سال 78 ساخته شده است و بعد از بيش از هفت سال تاكنون فرصت نمايش بدست نياورده است. اين فيلم سرانجام در سه سانس از امروز به نمايش درآمده است.
    در خلاصه داستان كودك و سرباز آمده است: در يک پاسگاه دورافتاده نيروي انتظامي، در آخرين روز سال،‌ به سربازي به نام بهمن امين پور ماموريت داده مي شود تا کودک متهمي را به کانون اصلاح و تربيت تهران تحويل دهد. اين در حالي است که سرباز مي کوشد با گرفتن مرخصي نيمه اول عيد نوروز، هر چه زودتر خود را به خانه اش،‌ در يکي از روستاهاي ارتفاعات شمال برساند. آن دو به راه مي‌افتند ولي در طول مسير، ‌اتفاقهاي پيش بيني نشده‌اي رخ مي‌دهد ...
    فيلمنامه‌ آن توسط محمد رضايي راد نوشته شده است و در آن بازيگران چون روح الله حسيني،‌ مهدي لطفي، مهران رجبي، بيژن سلطانيان، الله قلي نظري،‌ صغري عبيسي، فريدون امير عبداللهيان، علي بکائيان، سمانه سميعي،‌مجيد سميعي، گيتي معيني به ايفا نقش مي‌پردازند.
    فيلم «اينجا چراغى روشن است» كه جايزه بهترين فيلم جشنواره بين المللى «اديان امروز» ايتاليا را دريافت كرده بود، در سال 81 در بخش مسابقه سينماي ايران و بخش بين‌الملل بيست و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به نمايش درآمد و جوايز اصلي اين جشنواره را بدست آورد.
    اين فيلم داستان متولي امامزاده‌اي است كه براي مراجعه به پزشك بايد به شهر بيايد وكسي را پيدا نمي‌كند كه جاي خود بگذارد تا بالاخره برادرزاده وي قبول مي‌كند و ... .
    رضا ميركريمي درباره‌ي‌ وضعيت اكران فيلم هاي "كودك وسرباز" و "اينجا چراغي روشن است" چندي قبل گفته بود: با مسئولان مربوطه در زمينه اكران اين فيلم‌ها صحبت كرده‌ايم و آنها دراين زمينه قول مساعد داده‌اند.
    لازم بذكر است، سال گذشته از ميركريمي «خيلي دور خيلي نزديك» به نمايش درآمد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com