1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 341  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510130201  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۷:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«پرچم‌هاي پدران ما» و «مركز تجارت جهاني»

مروري بر مهمترين رويدادهاي سينمايي جهان در سال 2006

سينماي هاليوود در سال 2005 با سوژه قرار دادن موضوعات تخيل و افسانه‌ها و توليد آثاري چون «كينگ كنگ» (پيتر جكسون) و «افسانه زورو»(مارتين كمپيل) نگاه جدي ودقيقي بر مسائل حاد بين‌المللي نداشت واز معدود آثار موفقي كه در گونه سياسي ساخت مي‌توان به فيلمي چون «شب بخير وموفق باشي» (جورج كلوني) اشاره كرد، اما سال گذشته ميلادي رويكردي متفاوت داشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ مروري بر مهمترين فعاليتهاي سينماگران صاحب نام سينماي هاليوود در سال 2006 نشان مي‌ دهد كه موفقيت نسبي فيلم «جنگ دنياها» (استيون اسپيلبرگ ‌2005) نقش مهمي در خلق آثاري با زمينه جنگ در سال گذشته داشته است.
    «كلينت ايستوود» بازيگر كهنه كار و كارگردان آثاري چون «رودخانه مرموز» و «عزيز ميليون دلاري» در سال 2006 سال پر كار و قابل اعتنايي پشت سر گذاشت و با ساخت دو فيلم «پرچم‌هاي پدران ما» و «نامه‌هايي از ايوجيما» حمله آمريكايي ها به جزيره ايوجيماي ژاپن در 19 فوريه 1945 را از دو زاويه به تصوير كشيد. اين كارگردان با فيلمش با دو نقطه نظر از جانب نظاميان آمريكا و سربازان ژاپني ساخت و در ليست نامزدهاي دريافت جايزه بهترين كارگرداني مراسم «گلدن گلوب» قرار گرفت.
    نكته جالب توجه ديگر در عملكرد يك ساله سينماي هاليوود در سال 2006 فوكوس مجدد بر حادثه ‌11 سپتامبر بود.
    «اليوراستون» پل گرين گرس و «كريس گوراك» هر كدام روايت‌هاي خود را از حادثه يازده سپتامبر ارائه كردند.
    «مركز تجارت هاني» ساخته «اليور استون» بر اساس فيلمنامه‌اي از «آندريا برلوف» (بر اساس روايت هاي واقعي خانواده قربانيان 11 سپتامبر) و با ارائه نقش‌ها توسط نيكلاس كيج و مايكل پنا و چند تن ديگر، با مدت زمان 125 دقيقه داستان گير افتادن دوافسر پليس زير آوار برج‌هاي مركز تجارت جهاني و چگونگي نجات آنها را روايت مي‌كند.
    در مجموع فيلم خوش ساخت و بر پايه داستاني نسبتا قوي و با چيره دستي كارگرداني چون استون و با يك نگاه هوشمندانه به اين واقعه پرداخت شده و قسمت‌هايي از فيلم به نمايشي شاعرانه از ماجرا و احساسات انساني به تصوير كشيد.
    «مايكل مور» سال گذشته فيلمي نساخت اما به خاطر شكايت يك سرباز سابق آمريكايي كه مدعي شده بود مايكل مور بدون اجازه او از تصاويرش در فيلم فارنهايت ‌9/11 استفاده كرده به دادگاه فرا خوانده شد اما دادگاه او را به خاطر اصل آزادي بيان هنرمندان و فيلمسازان درآمريكا تبرئه كرد.
    «جرج كلوني» هم كه با آثاري چون «سيريانا» و «شب بخير وموفق باشي» خوش درخشيده بود، سال گذشته چون «مور» فيلم نساخت و به جاي آن به فعاليتهاي انسان دوستانه‌اش براي نجات مردم «دارفو» سودان از جنگ داخلي هولناك اين كشور ادامه داد.
    كلوني از جامعه جهاني خواست تا در برابر فاجعه قتل عام مردم دارفو بي‌تفاوت ننشينند و به ياري دو ميليون آواره اين منطقه بشتابند.
    «مارتين اسكورسيزي» نيز با فيلم (Departed) « از دست رفتگان» يكي از بهترين فيلمهاي ساليان اخير خود را ساخت و در رده‌ي آثار موفق قبلي خود چون «راننده تاكسي» و «گاو خشمگين» برگشت.
    به اعتقاد بسياري از منتقدان و كارشناسان سينمايي اسكورسيزي با اين فيلم شانس بسياري براي بردن جوايز گلدن گلوب و اسكار دارد.
    اسكورسيزي در اين فيلم با به خدمت گرفتن «مت ديمون» و «لئونارد دي كاپريو» در نقش دو پليس سعي در به تصوير كشيدن دنياي مخوف و مافيايي حاكم بر پليس آمريكا دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com