1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510040204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۲۵
    ۱۳۸۵/۱۰/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

"قاصدک‌ها در باد مي‌رقصند" به جشنواره فجر مي‌آيد

"قاصدک‌ها در باد مي‌رقصند"، دومين ساخته سينمايي محمدابراهيم معيري، براي حضور در جشنواره فيلم فجر امسال آماده شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، معيري درباره روند توليد اين فيلم گفت: نام اوليه فيلم "آواز قاصدک ها " بود که با توجه به مضمون محوري فيلم تصميم گرفتيم آن را عوض کنيم. فيلم به مسئله نوجوانان مي پردازد که در کشور در حال توسعه ما شرايط و وضعيت خاصي دارند. تدوين فيلم را خودم به همراه ابوالفضل معماريان انجام دادم و صداگذاري و ميکس فيلم بر عهده روح اله جعفربگلو بود. نسخه کامل فيلم براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده شده است.
    وي درباره ديگر فعاليت هاي سينمايي خود اعلام کرد: تا ماه آينده فيلم سينمايي ديگري با عنوان "کتاني به پا" را کارگرداني خواهم کرد. لوکيشن هاي اين فيلم در يکي از شهرهاي جنوبي قرار دارد. اين فيلم نيز نگاهي متفاوت و جديد نسبت به نوجوانان دارد و به گونه اي مکمل دو فيلم قبلي ام محسوب مي شود.
    فيلم سينمايي "قاصدک ها در باد مي رقصند" در ژانر سينماي کودکان و نوجوانان قرار دارد. داستان فيلم درباره نوجواني به نام داود است که در يک هنرستان تحصيل مي کند. پدرش کارگر کارخانه پارچه بافي است و با تعطيلي کارخانه پدر بيکار مي شود. اين موضوع شرايط خانواده را دچار تغيير مي کند. داود که نوجواني پرانرژي و پوياست، ماجراها را به گونه اي ديگر رقم مي زند.
    موسي خادميان و آرزو اسماعيلي بازيگران اصلي، اکبر شهبازي مدير فيلمبرداري و حسن جعفري مدير توليد اين فيلم هستند. همچنين نگارش متن، طراحي صحنه لباس و تهيه کنندگي اين فيلم بر عهده محمدابراهيم معيري است.
    معيري نخستين تجربه کارگرداني خود را با ساخت فيلم سينمايي "پروانه ها بدرقه مي کنند" در سال 1381 انجام داد. اين فيلم که در ژانر کودک و نوجوان بود، داستان زندگي دختر سيلزده اي به همراه برادر ناتني اش از خانه رانده مي شود و سفر اسرارآميز آنها با پرنده هاي مهاجر، طبيعت و فناوري پيوند مي خورد. اين فيلم جايزه بهترين فيلم و بهترين کارگرداني از هفدهمين جشنواره فيلم کودکان و نوجوان اصفهان را دريافت کرده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com