1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 450  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509260208  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۸:۱۲
    ۱۳۸۵/۰۹/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين جشنواره زنان فيلم ساز

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي :فيلم هاي پروين گونه مي تواند هويت ملي و سينماي ملي را براي جامعه تعريف كند

زن و هنر در كنار هم نشانه و هم سنگ آيات الهي است و تجلي نگاه ملي و هويت گراي پروين اعتصامي در آثار سينمايي زنان فيلمساز، جايگاه پروين در ادبيات ايران را به سينماگران زن در سينماي ايران مي ‌‏بخشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره زنان فيلم ساز، «محمد رضا جعفري جلوه » ـ معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب گفت: نكته ‏آموزي، عبرت آموزي و پند آموزي فيلم‌‏هاي زنان فيلمساز اگر به رنگ هويت گرايي، اصالت گرايي و نوگرايي كلام پروين در ادبيات باشد نقشي مادرانه و معلم گونه براي زنان سينماگر در جامعه تعريف مي‌‏كند.
    معاون سينمايي وزارت ارشاد با اشاره به جنبه‌‏هاي گستره و وسيع پيام خود به اولين جشنواره زنان فيلمساز مبني بر جاي خالي پروين سينماي ايران در سينماي ملي گفت: زنان سينماگري كه كلام آنها همچون كلام پروين بي هراس ، نو و اصيل باشد پروين سينماي ايران اند و جايگاه آنها در سينماي كشور در بعد معنوي فرهنگ انساني تعريف مي‌‏شود و فيلم‌‏هاي پروين گونه آنان مي‌‏تواند هويت ملي و سينماي ملي را براي جامعه تعريف كند.
    اين گزارش حاكي است دومين جشنواره زنان فيلمساز يادواره پروين اعتصامي در دي ماه امسال با تاكيد بر نقش تاثير گذار پروين در فرهنگ و ادبيات ايران برگزار مي‌‏شود.
    اسماعيل جنتي مدير كميته بزرگداشت پروين اعتصامي، شاعر و مدير نشر يوشيج كه پيش از اين براي شاعران برجسته و ايران ، مولوي، حافظ، سهراب سپهري و نيما يوشيج يادواره برگزار كرده است به جهت بزرگداشت يادپروين اعتصامي، برنامه‌‏اي ويژه، براي مراسم اختتاميه دومين جشنواره زنان فيلمساز در نظر گرفته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com