1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 499  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508110202  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۹:۳۲
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

انسيه شاه ‌حسيني:

فيلمسازان جوان به آثار خود جشنواره‌اي نگاه نكنند

يك نويسنده و كارگردان سينما گفت: در عرصه سينماي جوان، فيلمسازان مي‌توانند بدون مميزي به لحاظ فرم فيلمسازي در بستر جامعه حركت كنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، انسيه شاه حسيني در ارتباط با ويژگي‌هاي سينماي آماتور و نقش آن در رشد فرهنگي سينماي ايران گفت: اولين ويژگي يك فيلم كوتاه به شخصيت سازنده آن اثر كه خود را باور داشته است بر مي‌گردد.
    وي با اشاره به اينكه، يكي از معضلات فيلمسازان حرفه‌اي فتح گيشه است، تصريح كرد، بر خلاف سينماي حرفه‌اي، فيلمسازان جوان مي‌توانند با انديشه، نوگرايي و خلاقيت سوژه‌هاي زيادي را به بدنه سيما تزريق كنند.
    اين كارگردان سينما خاطرنشان كرد: در ساخت يك فيلم، تكنيك بايد در خدمت محتوا باشد و خلاقيت و انگيزه در خلق آن اثر وجود داشته باشد.
    انسيه شاه ‌حسيني به اين سوال كه فيلمسازان كوتاه چه نقشي مي‌توانند در رشد و پيشرفت سينماي ملي داشته باشند، يادآور شد: سينماي آماتور مثل تيم ملي فوتبال جوانان است كه در آينده اعضاي تيم ملي و سينماي حرفه‌اي كشورمان را تشكيل مي‌دهند. بنابراين فيلمسازان جوان بسيار زياد تاثير‌گذار هستند در رشد و پيشرفت سينماي ملي كشورمان.
    وي در خصوص برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران به اين مطلب اشاره كرد كه بايد اهداف برگزاركنندگان اين جشنواره در جهت رشد سينماي ايران باشد وافزود: در عرصه فيلم كوتاه، فيلمسازان مي توانند بدون مميزي به لحاظ فرم فيلمسازي در بستر جامعه حركت كنند.
    شاه‌ حسيني يادآور شد: يك فيلمساز جوان مي‌تواند با ايده خوب سرمشق فيلمسازان حرفه‌اي باشد.
    بيست و سومين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 30 آبان تا 5 آذر توسط انجمن سينماي جوانان ايران در تهران و همزمان در استانهاي گيلان، آذربايجان، كهكيلويه و بوير احمد، سيستان و بلوچستان، كردستان برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com