1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 526  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508080200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۶:۲۴
    ۱۳۸۵/۰۸/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

صداگذار فيلم «ميم مثل مادر»:

صداگذاري فيلم‌هاي ملودرام دشوار است

براي انتقال جنبه‌هاي حسي و عاطفي فيلم‌هاي ملودرام همچون «ميم مثل مادر»، صداگذار اين نوع آثار کاري سخت و دشوار پيش رو دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمد کشفي، صداگذار فيلم «ميم مثل مادر»، درباره حضور در فيلم جديد رسول ملاقلي پور گفت: با توجه به حساسيت هاي ملاقلي پور و منوچهر محمدي تهيه کننده فيلم نسبت به صداي فيلم، در مجموع شرايط خوبي براي همکاري و طراحي صدا و صداگذاري و ميکس فيلم برايم وجود داشت.
    وي تاکيد کرد: سيستم صداي فيلم به شيوه دالبي ساروند است و آن نکاتي را که براي طراحي صدا در نظر داشتيم و طراحي کرده بوديم به خوبي هم به لحاظ حسي و هم به لحاظ فني جواب داد. محمد سماک باشي با ضبط هنرمندانه ديالوگ ها و گفتگوي بازيگران فيلم کمک بسيار خوبي به ما در طول کار انجام داد. در ابتدا براي صداگذاري فيلم با مشورت ملاقلي پور يک طراحي کلي انجام داديم.
    اين صداگذار در مورد استفاده از صداهاي آرشيوي تاکيد کرد: اکثر صداها و افکت هاي فيلم سر صحنه صدابرداري شده بود و البته بنا به نياز صداگذاري فيلم مقداري از صداها و افکت هاي صوتي آرشيوي فيلم نيز مورد استفاده قرار گرفت. اعتقاد دارم در مجموع صداگذاري فيلم را که به اتفاق علي حسني انجام داده بوديم راضي کننده بود و به نتيجه دلخواهي که همه از صداي فيلم داشتند رسيديم.
    کشفي خاطرنشان کرد: ملاقلي پور در همه مراحل کارهاي فني حضوري مستمر و تاثيرگذار داشت و در عرصه صدا نيز واقعاً صاحب نظر و داراي شناخت است. اين در حالي است که اکثر سينماگران ما از صدا شناخت چنداني ندارند و کمتر در امور صداي يک فيلم دخالت مي کنند.
    وي در مورد صداگذاري يک اثر ملودرام گفت: فيلم هاي ملودرام بر پايه اصول حسي و دراماتيک قرار دارند و بايد در اين کارها صداهاي فيلم بتوانند آن حس و حال و عاطفه را به مخاطب منتقل کنند. بنابراين صداگذار کاري مشکل پيش رو دارد. در فيلم «ميم مثل مادر» شخصيت مادر محور اصلي درام فيلم است. تمام تلاش ما در عرصه صداي فيلم بر اين ارتباط داشتن حسي و عاطفي مخاطب بود و اميدوارم در مرحله عمل به اين توفيق رسيده باشيم.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com