1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 463  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508060022  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۸:۳۹
    ۱۳۸۵/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

آسيب‌شناسي سينماي كودك و نوجوان

نياز مخاطب كودك بيش از سهم اكران فعلي است

به نظر مي‌آيد مسئولان اينطور تشخيص داده‌اند كه همين تعداد نمايش فيلم كودك كفاف مخاطبان را مي‌دهد. اما از ديد مخاطب، نياز كودك و نوجوان ما بيش از اينهاست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره عليرضا خمسه در مورد سهم اندك سينماي كودك و نوجوان از اكران يك سال سينماي ايران مي‌گويد: "بايد ببينيم منظور از سهم سينماي كودك، نياز مخاطب اين سينماست يا آنچه برنامه‌ريزي شده است. اگر بخواهيم نياز مخاطب كودك را در نظر بگيريم، طبعاً با توجه به اينكه 17 ميليون دانش‌آموز داريم، نياز بيش از اينهاست. اما بر اساس برنامه‌ريزي‌هائي كه انجام و عملي شده، سهم سينماي كودك و نوجوان ما همين كميت اندك است."
    وي براي توجيه نياز مخاطب در قياس با برنامه‌ريزي مسئولان مثالي در دسترس دارد: "ممكن است در طول سال براي خانه‌مان يك كيلو گوشت ببريم و به خاطر درآمد كم اين برنامه‌ريزي را انجام بدهيم. اما وقتي از ميزان نياز يك خانواده در طول يك سال حرف مي‌زنيم، همه چيز فرق مي‌كند و تفاوت‌ها آشكار مي‌شود."
    اين بازيگر در حالي كه قهر مخاطب كودك از سينماي كودك و نوجوان را به دليل مضامين اين فيلم‌ها قبول ندارد، باز هم مثال ديگري مي‌زند: "اين همان ماجراي قديمي گربه و گوشت است. وقتي آنچه را غذاي روح كودك و نوجوان است به او ارائه نمي‌دهيم، طبعاً ‌قهري نمي‌تواند وجود داشته باشد و موضوع فقط كم‌توجهي مسئولان است."
    خمسه در توضيح تعاريف فيلم "براي كودك" و "درباره كودك" هم مي‌گويد: "فكر مي‌كنم سينماي كودك و نوجوان در همان تعريف فيلم "براي كودك" مفهوم پيدا مي‌كند. درباره كودك و نوجوان كه در بهزيستي هم مي‌توان صحبت كرد! "
 


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com