1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 453  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507190216  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۴:۲۴
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

ناصر شفق؛ جزئيات برگزاري جشنواره‌ فيلم «پليس» را تشريح كرد

دبير دومين جشنواره فيلم «پليس» تكريم هنرمندان در جهت اعتلاي سينماي ملي و ترغيب نخبگان و هنرمندان سينما و تلويزيون به مشاركت در ارائه تصويري واقعي از جامعه را مهمترين اهداف برگزاري جشنواره‌ فيلم «پليس» برشمرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، ناصر شفق كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت در ادامه تصريح كرد: ما به دنبال ترويج فرهنگ جامعه‌پذيري و قانون‌گرايي، تقويت بنيان خانواده، توسعه هنجارها و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي هستيم.
    وي اهداف ديگر اين جشنواره را برشمرد و گفت: تلاش براي كشف و شكوفايي استعدادهاي نو در ميان جوانان و دانشگاهيان به منظور تقويت روحيه اميد، احساس مسئوليت، خودباوري، انگيزه كار و تلاش و شوق پيشرفت در مسير ارزشها و باورهاي صحيح اجتماعي به همراه تقويت بنيان‌هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي نيروي انتظامي و تبيين منزلت اجتماعي آن در جهت اهداف ناجا و تبادل تجربيات با كشورهاي ديگر درمقوله سينماي پليس قرار مي‌گيرد.
    شفق در ادامه‌ اين جلسه به بخش‌هاي مختلف جشنواره فيلم «پليس» اشاره كرد و گفت: اين رويداد در قالب بخش هاي اصلي مسابقه الف و ب شامل مسابقه اصلي در تركيب فيلم‌هاي سينمايي، سينماي ويديويي، سريالهاي داستاني، فيلمهاي كوتاه داستاني، مستند و پويانمايي خواهد بود و مسابقه فيلم هاي 110 ثانيه‌اي با موضوع اخلاق شهروندي، فيلمنامه‌نويسي و نگاه ويژه نيز از ديگر بخش‌هاي اصلي اين دوره جشنواره پليس محسوب مي‌شود.
    دبير دومين جشنواره فيلم پليس از بخشي با عنوان نگاه ويژه به موضوع پيامبر اعظم (ص) نام برد و اظهار داشت: در اين بخش بهترين آثار كه به موضوع مشترك پليس و سال پيامبر اعظم (ص) مي‌پردازند در نظر است.
    همچنين در اين جشنواره بهترين بازيگر نقش پليس و بهترين اثر در زمينه مبارزه با مواد مخدر معرفي مي‌شوند.
    وي با اشاره به بخش‌هاي جنبي جشنواره پليس گفت: چشم‌انداز سينماي پليس يك كشور اروپايي، چشم‌انداز سينماي پليس در كشورهاي اسلامي و در بخشي به بررسي فيلمنامه آ‌ثار پليسي خواهيم پرداخت و برپايي نمايشگاه عكس بازيگران سينماي ايران در نقش پليس و نقش منفي مقابل پليس و اجراي زنده نمونه‌هايي از جلوه‌هاي ويژه مورد استفاده در فيلم‌هاي پليسي از قسمت‌هاي مورد نظر جشنواره است.
    شفق تصريح كرد: در اين بخش دو تقدير هم از يك فيلمساز پليسي و يك خدمتگزار خواهيم داشت.
    دبير دومين جشنواره فيلم پليس در پايان صحبت‌هايش اظهار اميدواري كرد: الگوسازي مطلوب در حوزه فيلم‌هاي پليسي با توجه به معرفي بهترين‌هاي بخش‌هاي مختلف در اين رويداد هنري نهادينه شود.
    در ادامه اين جلسه‌ هادي منبتي قائم‌مقام دبير جشنواره در پاسخ به سؤالي درباره چگونگي تامين جوايز بخش‌هاي مختلف گفت: قسمت عمده اين جوايز از طريق اسپانسرهاي مالي تامين خواهد شد كه بنا به بخش‌هاي متنوع جشنواره در نظر گرفته شده است.
    علي سلطاني رييس مؤسسه ناجي هنر هم با بيان اينكه نيروي انتظامي براي توليد وعرضه آثار پليسي حدود يك ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كرده است، جشنواره را فرصتي براي     عرضه و معرفي فعاليت‌هاي اين بخش دانست و اظهار داشت: 8 فيلم سينمايي و ويديويي را در دست توليد داريم كه اولين نمايش آنها در دومين جشنواره فيلم پليس خواهد بود.
    گفتني است، دومين جشنواره فيلم پليس از 8 تا 21 دي ماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com