1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 534  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506260106  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۲:۲۲
    ۱۳۸۵/۰۶/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا رئيسيان:

هر پروانه ساختي منجر به توليد نمي شود

رئيس كانون كارگردانان گفت: اطلاعات گذشته شورا آرايش دهنده‌ توليد در سينماي ملي است؛ هر پروانه ساختي منجر به توليد نمي شود

     به گزارش سايت سينمايي سوره رييس كانون كارگردانان سينماي ايران معتقد است: آنچه‌ در شوراي پروانه ساخت اتفاق مي‌افتد بيشتر يك موافقت اصولي براي ساخت فيلم است تا اينكه قطعا فيلمي توليد شود و الزاما هر پروانه ساخت منجر به توليد نمي‌شد. طبق آمار و ارقام از دو تا 5/2 پروژه‌اي كه پروانه ساخت دريافت مي‌كرد فقط يك پروژه ساخته مي‌شد.
     عليرضا رئيسيان در ادامه تصريح كرد: مشكلي كه در شورا وجود دارد عدم دسترسي به اطلاعات پيشين درباره‌ي پروانه‌هايي است كه صادر شده است، اگر اين اطلاعات بود مي‌توانستيم بفهميم چه محصولاتي با چه گرايش و موضوعاتي ساخته شده است و اساس داشتن چنين جدولي مي‌تواند دسته‌بندي در توليد پروژه‌ها را به وجود آورد و آرايش توليد را در سينماي ملي مشخص كند.
     وي كه تقريبا طي ‌9 سال گذشته بطور مداوم نماينده خانه سينما در جلسات شوراي پروانه‌ي ساخت بوده است و هم‌اكنون چندي است استعفا داده است و در شوراي پروانه ساخت حضور ندارد تمايل دارد پيشنهاداتي را به شوراي پروانه ساخت بدهد و در ادامه به ايسنا گفت:اين نقص هميشه وجود داشته است كه در جلسات در لحظه درباره پروژه‌هايي كه متقاضي بودند تصميم‌گيري مي‌شده است و نكته دوم اينكه هيچ‌وقت نمي‌دانستيم در هر جلسه قرار است چه پروژه‌هايي مطرح شود كه درباره‌ي آنها يك زمينه‌ي تحقيقاتي و قبلي داشته باشيم. اين روند باعث مي‌شد شورا در لحظه تصميماتي بگيرد كه بعدها متوجه مي‌شديم مشابه همين پروژه‌ها در توليد هم هست. خصوصا در بخش سينماي پرمخاطب اين روند كاملا مشهود بود. يكباره توليدات مشابه و كپي‌كاري شده از يكديگر اكران را در اختيار مي‌گرفتند.
     وي معتقد است:شوراي پروانه ساخت يك شوراي كارشناسي براي موافقت اصولي و تنظيم آرايش توليد است و در قالب يك شوراي كارشناسي كه اعضاي آن بايد كارشناس باشند و نظرات خود را مطرح مي‌كند.
     بر پايه اين خبر، رئيسيان در بخشي از اين مصاحبه به تاريخچه شوراي پروانه ساخت اشاره كرد و گفت: سال هاي ‌63 تركيب اين شورا منتخب نمايندگان دولتي بود و اگر كسي به عنوان كارشناس شركت مي‌كرد با انتخاب مديريت سينما بود. اما از سال ‌76 به بعد شوراي پروانه ساخت تركيب اش عوض شد و شامل7 نفر، ‌2 نفر كارشناس صنوف كه از طرف خانه سينما معرفي مي شدند و از سال76 به طور مستمر بنده از طرف خانه سينما انتخاب شدم و طي 9 سال گذشته در اين شورا حضور داشتند.
     وي گفت: طي چند ماه گذشته احساس كردم در اين شورا حضورم مفيد نيست و استعفا دادم. ارديبهشت ماه امسال استعفا را به كانون كارگردانان و طي مرحله بعدي به هيات مديره خانه سينما دادم كه طي دو هفته گذشته پذيرفته شد.
     رئيسيان گفت: من خاستگاهي براي خودم در دوره جديد نمي‌ديدم و احساس كردم وجودم غير مفيد است.همچنين عدم هماهنگي بين من و نماينده ديگر خانه سينما باعث تشديد اين تصميم شد.
     وي همچنين در ادامه مي‌گويد: يكي از دلايل استعفاي‌اش از شوراي پروانه ساخت اين است كه اين شورا از آئين‌نامه تخلف مي‌كند و باعث مي‌شود عدالت برقرار نشود.
     وي در توضيح اين موضوع مي‌گويد: وقتي قوانين راجب به همه يكسان رعايت نشود اين باعث بروز امتيازات براي عده‌اي و سخت‌گيري براي عده‌اي ديگر خواهد شد.
     رئيسيان همچنين در پايان گفت: تركيبي كه پيشنهاد شده از سوي خانه سينما (آقايان شاهسواري و هنرمند) مي‌تواند تركيب هماهنگ و خوبي باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com